Szukaj

Informacje o Land Rover Discovery Sport SUV 2.0 TD4 180KM 132kW 2015-2019

Lata produkcji: 2015 – 2019
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Luksusowy, kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 2014 roku. W europejskiej ofercie Land Rovera Discovery Sport zastąpił model Freelander (w USA tożsamy model LR2). Samochód otwiera również zupełnie nową gamę prestiżowych SUV-ów, którą łączyć będzie od teraz szyld Discovery. Koncepcyjnym pierwowzorem Discovery Sport był prototyp o nazwie Discovery Vision Concept z wiosny 2014 roku. Nie tylko stylistyką auto nawiązuje także do Range Rovera Evoque: dzieli z nim płytę podłogową Land Rover LR-MS Platform. Projektantem Discovery Sport był Gerry McGovern.

czytaj więcej
Powagosław

Eksperyment z nową gamą Discovery przypomina trochę, przynajmniej w założeniu, bardzo udane przedsięwzięcie z Range Roverem (też jest Sport). Czy i tu się powiedzie? Otwarcie jest mocne.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie jest to Evoque (choć go udaje), ale nie jest to też leciwy Freelander, który w lordowskiej rodzinie Land Rovera coraz bardziej wyglądał jak bezrobotny krewny. Mamy więc, jak mawiał klasyk, plusy dodatnie i plusy ujemne, ale per saldo – Disco very good!

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 430 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 9
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,8
~Kret
Land Rover Discovery Sport
SUV 2.0 TD4 180KM 132kW
Trzeba być wielbicielem marki. Autko ma styl, ale też dużo denerwujących detali. Przyjemnie się prowadzi, choć skrzynia jest trochę nadaktywna. Wygodny i zwraca uwagę na ulicy :) Niestety bardzo słaby system inforozrywki - powolny, brak integracji z android auto czy apple carplay, charczące głośniki, minimum funkcjonalności. Do tego skrzypiące i stukające elementy wykończenia. Awaryjny. Największe rozczarowanie to serwis JLR w Wa-wie - niewydolny i brak możliwości parkowania dla klientów - pozostaje szukanie miejsca na pobliskich osiedlach.
4,7
~Czarek
Land Rover Discovery Sport
SUV 2.0 TD4 180KM 132kW
Auto dla indywidualisty lub miłośnika marki. Wyróżnia się z tłumu, na tle konkurencji. Mimo przebiegu ponad 200tyś auto sprawuje się bardzo dobrze. Nigdy nie zawiodło, może to zaleta wymiany oleju co 12-15 tyś. a nie jak zaleca producent co 24 tyś. Bardzo dużo wersji wyposażenia - niestety minusem że bogato wyposażony kosztuje bardzo duuuzo!!! Są wady typu mały zbiornik paliwa 47 litrów, czy media bez androidauto, ale można to wybaczyć przy całości:)
4,6
~Bono
Land Rover Discovery Sport
SUV 2.0 TD4 180KM 132kW
Wygodny i przestronny. Dla czterech osób zapewnia komfortową podróż. Niestety nie nadaje się na auto wyprawowe z uwagi na niewielki zasięg na baku paliwa (dodatkowe kanisterki zabierają przestrzeń bagażową). Koła chlapią po sam dach :(.
Land Rover Discovery Sport SUV