Szukaj

Informacje o Lexus GS III 3.0 300 249KM 183kW 2004-2011

Lata produkcji: 2004 – 2011
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowany od 1991 r., usportowiony model z segmentu E (wyższa klasa średnia). Ideą Lexusa było, by GS wypełnił lukę w katalogu marki między modelami ES oraz LS. Nadwozie Lexusa GS zaprojektowało włoskie biuro Italdesign Giugiaro. Powiązany początkowo z Toyotą Aristo – w Azji i Stanach Zjednoczonych samochód był sprzedany pod tą nazwą. Dopiero począwszy od generacji trzeciej na wszystkich rynkach model zaczął był sprzedawany pod jedną nazwą. Lexus GS okazał się komercyjnym sukcesem japońskiej marki należącej do Toyoty, był wiele razy nagradzane, m.in. w plebiscytach „Car and Driver” (1998-2000), „Motor Trend” (1998) oraz „Bilda” (2007). GS czwartej generacji pojawił się na rynku w roku 2012.
czytaj więcej
Powagosław
W tym segmencie Lexus jeszcze nigdy nie był tak blisko niemieckiej trójki. GS wydaje się być dziełem, na które japońska marka pracowała od debiutu pierwszej generacji tego modelu. Gusta klientów w tej klasie bywają trudne do przewidzenia, ale Lexus zrobił bardzo wiele, by skalę ryzyka w tym przewidywaniu ograniczyć do minimum. ~Powagosław
Luzacjusz
Koniec garbatego Lexusa. Cała Japonia świętuje. W całej Azji leje się sake i sushi leci z nieba. Cały świat dziękuje, śle gratulacje i obiecuje zapomnieć o tym, co było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2011 roku
Pojemność skokowa 2995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 249 KM (183 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 83 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Wyciszenie + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,4
~2ro
Lexus GS III
Sedan 3.0 300 249KM 183kW
Posiadam samochód już 9 miesięcy więc myślę, że jestem w stanie coś już na jego temat powiedzieć sensownego. A więc: samochód jako całokształt oceniłbym na 7/10. E39, które miałem wcześniej, mimo biednego wyposażenia, oceniłbym na 8/10. Gs'a posiadam w wersji SE-L i w takiej i tylko takiej polecałbym szukać tego samochodu. Ewentualnie Gs430. Samochód bardzo przyjemny, nagłośnienie Mark Levinson pierwsza klasa. Gra pieknie i do tego opcja surround... wypas. Do tego dochodzą czujniki parkowania, zmierzchu, deszczu, kamera cofania, szyber dach , doświetlanie zakrętów itd. Także dzięki temu samochodem jeździ się komfortowo i czuje się premium. Przynajmniej dopóki gra muzyka głośno, bo gdy radio jest wyłączone można usłyszeć dźwięki, których w aucie tej klasy nie powinno być słychać. Jestem w stanie zrozumieć, że samochód może mieć swoje lata i czasem coś tam skrzypi, ale w e39 prawie 20to letnim nie skrzypiało mi w środku nic kompletnie... Także słabo pod tym względem. W późniejszych rocznikach zostało to poprawione podobno, ale występują inne problemy jak np problem stukających klocków hamulcowych. Na początku myślałem, że to w zawieszeniu mi coś tłucze... Kolejną sprawą jest silnik, który jest bublem. U mnie póki co objawów nagromadzenia się nagaru nie było, ale przebieg rośnie i jest to kwestia czasu. Za to już słyszałem dziwny dźwięk przy starcie silnika, też powszechna usterka i można na ten temat znaleźć info na forach lexa. Po bujaniu się tym autem przez te 9 miesięcy mogę stwierdzić, że w mojej opinii nie jest to samochód klasy premium, ale wannabe premium. Mimo to autem jeździ się bardzo fajnie. Mocy wystarcza, automat pracuje płynnie i przyspiesza dobrze. Wygląd zewnętrzny to największy plus tego samochodu. Samochód prezentuje się po prostu świetnie mimo upływu lat. Mieszkam w UK i tutaj ten samochód można kupić taniej niż niemieckie odpowiedniki o podobnym przebiegu, wyposażeniu i roczniku - e60, a6, e klasa. Gdybym stał ponownie przed wyborem samochodu, to nie kupiłbym GS300. Kupiłbym GS430 minimum 2007r. lub, gdyby się pokazał taki egzemplarz, GS460, który jest rarytasem.
4,9
~morty
Lexus GS III
Sedan 3.0 300 249KM 183kW
Auto ma 200 tyś bez żadnej usterki, podstawowy serwis jak olej w silniku 5w30, olej w skyrzni, dyfrze, świeże filtry i świece. Serwis tego samochodu ogranicza się do podstawowych czynności jak wymiana tarcz klocków, gumowych części zawieszenia i to chyba tyle.
4,6
~Stepek
Lexus GS III
Sedan 3.0 300 249KM 183kW
Witam. Opisuje auto po raz drugi po 4 latach uzytkowania. Po przebiegu od zakupu 58000km teraz padł mi alternator ale myslę ze to przez to ze auto teraz wiecej stoi niż jeżdzi (nie garazowane) koszt 590zł kompletna regeneracja. Auto wzorowe i gorąco polecam.
Średnie spalanie dla Lexus GS III 3.0 300 249KM 183kW 2004-2011
10,2
l/100 km
12,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
Lexus GS III
Sedan 3.0 300 249KM 183kW
Auto bardzo komfortowe, znakomicie wyciszone. Audio MarkLevinson to klasa sama w sobie. Moj egzemplarz ma 143 tys km (oryginal, jeden wlasciciel od nowosci), poza czujnikami cisnienia w oponach nie psuje sie w nim nic. Spalanie bardzo uzaleznione od stylu jazdy. Trasa (autosrada) z predkoscia 120-150 km/h 7.5l/100km. Jazda mieszana (70% trasa, 30% miasto) 8.5l/100km. Krotkie przejazdy (miejskie korki, swiatla itp) 12.5l/100km. Maja na uwadze V6 i 250 km wedlug mojej oceny spalanie bardzo przyzwoite. Przyspieszenie ok, zero problemow z wyprzedzaniem. Polecam model!
10,0
Lexus GS III
Sedan 3.0 300 249KM 183kW
Jeśli decydujesz się na Lexusa to raczej jesteś przygotowany na wyższe ceny części eksploatacyjnych :) Mówię tylko o częściach eksploatacyjnych, bo jeśli nie katujesz auta to nic innego w nim nie wymienisz :) Jeśli chodzi o spalanie to średnie a Hondzie miałem 10,3L/100km, a w Lexusie wychodzi mi 9,6L/100km na takich samych trasach. Bierze się to z tego, że wielkość, komfort oraz automatyczna skrzynia baardzo mnie rozleniwiła :). Już nie mam ochoty wachlować skrzynią i przeciągać auta na niższych biegach :) Podejrzewam, że przy podobnym stylu jazdy, jaki preferowałem podczas prowadzenia Hondy, spalanie byłoby o 1/2 litry większe.
8,6
Lexus GS III
Sedan 3.0 300 249KM 183kW
Patrząc na moc silnika i jego możliwości, to jest to silnik marzenie, potrafi spalić bardzo mało na trasie, ale jak trzeba to samochód jest jak pocisk podczas wyprzedzania, nawet z pasażerami. Skrzynia pracuje bardzo przyzwoicie, nie szarpie a zmiana biegów nie jest zbyt mocno odczuwalna. Po mieście zimny silnik niestety pali dużo, ale na trasie jazda lepsza niż dieslem.
Lexus GS III