Szukaj

Informacje o Lexus LC Coupe 500 464KM 341kW 2019-2020

Lata produkcji: 2019 – 2020
Segment: Auta sportowe
Lexus LC to produkowany od roku 2017 luksusowy samochód sportowy typu grand tourer (segment G). Po siedmioletniej przerwie od zaprzestania produkcji poprzedniego GT Lexusa - modelu SC, japońska marka wróciła do tej klasy aut. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu był prototyp z roku 2012 – LF-LC Concept. Samochód został zaprojektowany przez Tadao Moriego. W wersji produkcyjnej został zbudowany na zmodyfikowanej dla Lexusa platformie podłogowej Toyota New Global Architecture (TNGA platform) – Global Architecture for Luxury vehicles, podobnie jak Lexus LS. Lexus LC był wiele razy nagradzany, m.in. tytułem Car Design of the Year w roku 2017.

 

Podczas prac rozwojowych, najważniejsze dla Lexusa było zachowanie istoty oryginalnej koncepcji stylistycznej modeli LF-LC i stworzenie flagowego coupe reprezentującego radykalne, charakterystyczne dla marki Lexus wzornictwo.
Bardzo istotne jest to, czego nie widać – nowy LC jest pierwszym modelem zbudowanym na płycie podłogowej Lexus Global Architecture – Luxury, która zapewnia nisko położony środek ciężkości i optymalny rozkład masy. Te cechy przekładają się na nadzwyczajne własności jezdne, stateczność i wrażenia z jazdy, których klienci oczekują od prestiżowego coupe.

czytaj więcej
Powagosław

Młode marki, takie jak Lexus – nieobciążone historią, tradycjami i linią, którą muszą się trzymać, by zadowolić tych, którzy kupują to, czym zawsze jeździło się w ich rodzinie, mogą czasem pozwolić sobie na szaleństwo i ryzyko. LC wygląda zupełnie niesamowicie – w całości i detalach.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno zostawia za sobą gwiezdny pył. Podobno Japończycy odebrali sygnał z kosmosu i dostali podpowiedź od inżynierów z obcej cywilizacji. Z całą pewnością najbardziej spektakularne dzieło projektantów Lexusa. A ci, jak sami wiecie, nie zawsze mieli wenę.

~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2020 roku
Pojemność skokowa 4969 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 464 KM (341 kW) przy 7100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 540 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 12,3 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 94 x 89,5 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 10
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Widoczność

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Lexus LC Coupe