Szukaj

Informacje o Lexus NX I SUV 300h 197KM 145kW 2014-2017

Lata produkcji: 2014 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2014, luksusowy kompaktowy crossover SUV klasy premium (segment I). Lexus NX jest najmniejszym crossoverem japońskiej marki. Jego pierwowzorem koncepcyjnym był, zaprezentowany o rok wcześniej, prototyp noszący nazwę LF-NX. Samochód zarówno w wersji studyjnej, jak i produkcyjnej zaprojektował Japończyk Nobuyuki Tomatsu. W przeciwieństwie do paru innych SUV-ów japońskiej marki (jak chociażby RX), jest całkowicie nową konstrukcją i nie ma odpowiednika w katalogu Toyoty, z którym łączyłyby go więzi pokrewieństwa. Lexus NX to także pierwszy model Lexusa oferowany z silnikiem z turbodoładowaniem.
czytaj więcej
Powagosław
Lexus znalazł formułę, według której jest w stanie skutecznie rywalizować w tym segmencie ze statecznymi liderami pokroju BMW X3 czy Audi Q5. NX to taka delikatna równowaga pomiędzy elegancją, drapieżnością i totalnym koncepcyjnym szaleństwem. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie daje po oczach jak prototyp, ale hej - prototyp wyglądał jak pojazd Batmana z serii Nolana! Ten też ma w sobie coś z filmów science-fiction. Świetny. SUV Lexusa numer 1. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2017 roku
Pojemność skokowa 2494 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 197 KM (145 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 4200-4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Dodatkowe informacje Moc silnika elektrycznego 143KM
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Wyciszenie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,9
~Adam
Lexus NX I
SUV 300h 197KM 145kW
Z czystym sumieniem daję 5 gwiazdek za całokształt; Po pierwsze - niezawodność - rocznie robię ok. 45-50 tys km, samochód NIGDY nie zawiódł, od 2 lat, czyli odkąd go mam, nie doświadczyłem żadnej, nawet najmniejszej usterki. Po drugie - komfort; zawieszenie skrojone idealnie na nasze "cudowne" drogi, wybiera nierowności wzorowo, a cały układ jezdny pozwala na pewne prowadzenie. Świetnie wyprofilowane fotele pozwalają połykać kolejne kilometry, a super wyciszenie dodatkowo poprawia komfort jazdy. Wygląd - kwestia gustu; jak dla mnie jeden z najładniejszych SUV-ów. Spalanie jak na ten gabaryt - rewelacja - 6.2 l/100 km z ostatnich kilku tys km. Dynamika jak najbardziej akceptowalna, a jak ktoś się wjeździ w hybrydę, to nie wyje.
4,1
~Roken1983
Lexus NX I
SUV 300h 197KM 145kW
Kupione w Polskim salonie w 2017 roku, jestem pierwszym właścicielem. Auto zdecydowanie do miasta i podmiejskich dojazdów niż na dłuższą trasę, gdzie wypada średnio bo wieziemy ze sobą ciężkie baterie, co odbija się odczuwalnie na ekonomii. Jeżeli chodzi o komfort jest dobrze, ale przy 140 km/h robi się jak na mój gust za głośno - przynajmniej na standardy klasy bądź, co bądź premium. Rzecz do której po 6 latach nadal nie mogę się przyzwyczaić to skrzynia eCVT, która przy dynamicznej jeździe wkręca się na obroty i wyje... no, ale to już jest taka specyfika bezstopniowych skrzyń. Sam układ napędowy to bajka do spokojnej i rozsądnej jazdy. Ma świetną kulturę pracy i można jeździć ekonomicznie, auto nie jest demonem prędkości, ale jeżeli zajdzie taka potrzeba oferuje przyzwoitą dynamikę zwłaszcza w trybie SPORT. Jeżeli chodzi o samo prowadzenie, cóż to SUV, środek ciężkości mamy wysoko a auto jest z typu tych "miękkich" przez co, szybciej pokonywane zakręty daję lekkie poczucie niepewności, znów wraca tutaj przeznaczenie auta - czyli spokojna i płynna jazda w komforcie, wtedy auto bryluje jednak, jeżeli ktoś lubi przycisnąć a szuka Lexusa to są znacznie lepsze modele do wyboru niż ten. Najwięcej zastrzeżeń mam do blacharki, fakt to Japończyk, ale jednak z segmentu premium, auto jest garażowane a po 6 latach na kancie drzwi kierowcy pojawiło się małe ognisko rdzy, również emblematy modelu jak na 6 lat zaczynają mieć odpryski... słabo. Widoczność jest niezła, chociaż w tym aucie siądziemy mocno opakowani, jest masywne i napompowane z zewnątrz, ale wewnątrz się tej przestrzeni tak bardzo nie czuje. Fakt, że mam 190 cm wzrostu a więc w wielu autach mam podobne wrażenia :) Masakrą jest bagażnik, który jest zaskakująco mały i ma wysoki próg załadunku. Za to samo wnętrze, cóż to na pewno kwestia gustu, ale mi się bardzo podoba. Wszystko jest świetnie ze sobą spasowane, nic nie trzeszczy, skrzypi czy popiskuje i po tylu latach użytkowania praktycznie codziennie nadal nie widać w nim poważnych śladów zużycia np. nic nie jest powycierane, wszystkie przyciski, pokrętła itp., działają tak samo od nowości. Skóry też są w świetnym stanie chociaż musze przyznać, że o nie dbam fundując autu 3-4 razy w roku porządne czyszczenie z pielęgnacją. Tutaj czuć, że to Lexus. Jeżeli chodzi o awaryjność przez 6 lat jest absolutnie bezawaryjny! Wszystko, co w nim robię to wymiana oleju, co 10k km, raz zrobiłem wymianę płynów w skrzyni po 100k km, mimo, że Lexus twierdzi, że nie trzeba to moim zdaniem jednak warto. Rutynowy serwis, co roku z odnowieniem gwarancji na baterie, raz wymiana tarcz i klocków, mimo, że to Lexus koszty serwisu są niskie. Dwa lata temu trzeba było wymienić pompę płynów układu chłodzącego bo był w niej lekki wyciek, serwis kurtuazyjnie wziął na siebie koszty robocizny ja musiałem tylko zapłacić za część około 600 pln... i tyle. Auto absolutnie bezproblemowe i bezawaryjne, zresztą był to jeden z głównych powodów, dla których zdecydowałem się na jego zakup. Podsumowując, świetne auto do miasta i okolic podmiejskich, nieco gorsze na długą trasę ze względu na spalanie za to jedziemy bardzo komfortowo. Świetne hamulce, auto staje dęba! Świetne audio. porządna klimatyzacja, wygoda dla pasażerów. Tanie w utrzymaniu i bezawaryjne. Odnośnie spalania bo jeszcze o tym nie pisałem, można jeździć oszczędnie (miasto na poziomie 8,3l/100 to moja średnia), ale z ciężką nogą spali tyle ile mu wlejmy, robiłem parę tras przez Niemcy, gdzie leciałem z zamkniętym licznikiem, co oznaczało skoki od stacji do stacji zaskakująco często - potrafi wypić :) Czy kupił bym go jeszcze raz? Tak.
4,7
~Leex
Lexus NX I
SUV 300h 197KM 145kW
Wybór NX-a był w pełni świadomy. Wcześniej był Prius, Auris HSD i CHR. Zmieniając auto, nie wyobrażałem sobie czegoś innego niż hybryda. Nie jest to fura dla kogoś kto jeździ z cegłą na pedale gazu. Na dynamicznie pokonywane trasy to też średnie rozwiązanie. Będzie za to idealnym wyborem na miasto i okolice dla rozsądnego kierowcy. W takich warunkach jest niesamowicie komfortowy i cichy. Pomimo, że od premiery minęło osiem lat auto wygląda niezmiennie świeżo. Toyota ma nowszej generacji napęd hybrydowy. Choć na pierwszy rzut oka to to samo. I pali wyraźniej mniej paliwa. Zastosowane wewnątrz materiały są świetnej jakości. Po siedmiu latach wszystko wyglada znakomicie. Zero śladów zużycia. Jedynie kierownica trochę się świeci.
Średnie spalanie dla Lexus NX I SUV 300h 197KM 145kW 2014-2017
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Lexus NX I
SUV 300h 197KM 145kW
Powiem tak, dla mnie najwiekszym negatywnym zaskoczeniem jesli chodzi o spalanie jest zima i bardzo krotkie odcinki jazdy tak do 4-5 km przy jednym uruchomieniu silnika, to jest masakra, w takich warunkach ten samochod pali 12-13 litrow .... to jest szok, i to przy dosc delikatnej jezdzie. Wiec jesli ktos pokonuje wlasnie takie odcinki - odradzam to auto, znacznie lepszym wyborem bedzie auto z turbosprezarka moim zdaniem niz hybryda a jeszcze lepszy diesel. Przy przebiegach ok 10km na jedno uruchomienie silnika, mam tu na mysli przejazc z odcinka A-B no to mozna zimą zejsc ponizej 10 litrow ale wymaga to nie lada wprawy. Dopiero dluzsze dystanse po kilkanascie killkadziesiat km sa w stanie zejsc ze zuzyciem do okolic 8,5-9 litrow zimą. Latem jest lepiej mieszcze sie w 10 l nawet na bardzo krotkich odcinkach, przy dluzszych okolice7,5-8 litrow a w trasie jadac do 110 km/h 6,5-7,5 wiec jest ok. Zima to jest porażka, na krotkich odcinkach do 5km musicie sie przygotowac na 12-13 litrow pomimo tego ze bateria jest niemal na full to silnik sie uruchamia co chwile zeby sie dogrzać.
6,7
Lexus NX I
SUV 300h 197KM 145kW
Jak każde auto, ile wciśniesz, tyle wypije :-) A na serio, 2 tony, 4x4, wysoki prześwit i mało aerodynamiczna sylwetka. Jak ktoś się spodziewa 4 litrów, to raczej musi spojrzeć na Yarisa. Ja używam w trasach podmiejskich, nie pcham się w największe korki (średnia ok 35-38 km/h), ale w mieście też jeżdżę często. Korzystając normalnie przy temp +10 spalanie 6,5 - co uważam, za wynik całkiem fajny jak na benzynę z EURO6. Zamulając, na trasie po wioskach udało mi się zejść poniżej 6 (5,8), ale to już była przesada. Sporo zależy od techniki jazdy, u nas płynność raczej niewielka.
7,2
Lexus NX I
SUV 300h 197KM 145kW
Aktualizacja 2019/01/10 - po przejechaniu 100tys/km "przeliczyłem wg zapisanych wszystkich tankowań" średnie spalanie na poziomie 7.1l. Wg moich amatorskich testów (prędkość podawana wg GPS a nie licznikowych); miasto 6.5l (przy przebiegu 147000+1.5l) ruch podmiejski 6-7l (przy przebiegu 147000+1l) trasa do 90km/h 6.5l droga raz przez wioski/miasteczkana prądzie + 90 na trasie (przy przebiegu 147000+1l) Przy wyższych prędkościach nie ma znaczenia napęd hybrydowy; ekspresówka tempomat 120km/h- 9.5l autostrada 140km/h 12.5l v=max 185km 22-23l Aktualizacja 2021/02/07. Test baterii hybrydowej w aso wypadł pozytywnie ale wg moich pomiarów spadek o 1/4 może nawet o 1/3 w odniesieniu do nowego (dawniej ostanie ~2km do domu byłem dotrzeć na akumulatorach - od roku niestety mi się nie udało ani razu - brakuje z 0.5km. Spalanie wzrosło o około 1.5 litra w odniesieniu do moich wpisów przy przebiegu 8l

Usterki Lexus NX I

Liczba wpisów: 5
Duże ubytki płynu chłodnicy silne dymienie z rury wdechowej zanik ogrzewania.
  • Lexus NX I SUV 300h 197KM 145kW 2014-2017
  • układ wydechowy
  • 44 tys. km
W 2017 r. zakupiłem LEXUSA NX 300h. Był to z kolei trzeci LRXUS z poprzednich byłem zadowolony, były bezawaryjne. W ostatnim po roku eksploatacji w okresie jesiennym nastąpiło ogromne dymienie z rury wydechowej, oraz zanikło ogrzewanie kabiny. Po wizycie w serwisie stwierdzono uszkodzenie chłodniczki spalin, którą wymieniono. W następnym okresie jesiennym sytuacja się powtórzyła, na domiar złego tłumik środkowy uległ wewnętrznemu rozpadnięciu. Obecnie w okresie letnim występowały ubytki płynu który co około 400 km uzupełniałem, a wczoraj zauważyłem znowu duże dymienie z rury wydechowej. Serwis Lexus ma znowu wymienić chłodnicę spalin oraz uszkodzoną rurę wydechową. Do chwili obecnej nieznana jest przyczyna powstawania tej usterki. Byłbym wdzięczny za informację jak pozbyć się tej usterki raz na zawsze. Z góry dziękuję.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Bagaznik
  • Lexus NX I
  • inne
  • 72 tys. km
Mam lexusa NX 200 t f sport 2015 Bagażnik po naciśnięciu przycisku otwierania otwiera się i podnosi troszeczkę do góry i się zatrzymuje i nic nie mogę zrobić. Co może być przyczyną i gdzie szukać rozwiązania?
Oczekuje na rozwiązanie
Bateria hybrydowa
  • Lexus NX I SUV Facelifting 300h 197KM 145kW 2018-2021
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
2 razy wymieniana bateria w salonie lexus jeszcze na gwarancji. Po okresie gwarancji znowu padła bateria. Auto ma check engine jest w trybie eco. Koszt wymiany baterii nie opłacalny w przypadku auta używanego. Pierwsza bateria wytrzymała 3 lata, druga padła w rok. Auto ma przez to masę błędów, słaba moc. Ogólnie nie wypal
2 komentarze
Lexus NX I SUV