Szukaj

Informacje o Lexus NX I SUV Facelifting 300 238KM 175kW 2018-2021

Lata produkcji: 2018 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2014, luksusowy kompaktowy crossover SUV klasy premium (segment I). Lexus NX jest najmniejszym crossoverem japońskiej marki. Jego pierwowzorem koncepcyjnym był, zaprezentowany o rok wcześniej, prototyp noszący nazwę LF-NX. Samochód zarówno w wersji studyjnej, jak i produkcyjnej zaprojektował Japończyk Nobuyuki Tomatsu. W przeciwieństwie do paru innych SUV-ów japońskiej marki (jak chociażby RX), jest całkowicie nową konstrukcją i nie ma odpowiednika w katalogu Toyoty, z którym łączyłyby go więzi pokrewieństwa. Lexus NX to także pierwszy model Lexusa oferowany z silnikiem z turbodoładowaniem.
czytaj więcej
Powagosław
Lexus znalazł formułę, według której jest w stanie skutecznie rywalizować w tym segmencie ze statecznymi liderami pokroju BMW X3 czy Audi Q5. NX to taka delikatna równowaga pomiędzy elegancją, drapieżnością i totalnym koncepcyjnym szaleństwem. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie daje po oczach jak prototyp, ale hej - prototyp wyglądał jak pojazd Batmana z serii Nolana! Ten też ma w sobie coś z filmów science-fiction. Świetny. SUV Lexusa numer 1. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 238 KM (175 kW) przy 4800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1650-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 40% / przeciw: 60%

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~Mario
Lexus NX I
SUV Facelifting 300 238KM 175kW
Czytając opinie co poniektórych zastanawiam się czy opinia dotyczy Lexusa NX. Jeśli tak to pewnie dotyczy auta sprowadzonego z USA albo z Niemiec- składanego z kilku, zalanego z cofniętym przebiegiem :-) A tak serio jestem pod wrażeniem tego samochodu. Jest to klasa Premium bez dwóch zdań, super komfortowy, dynamiczny, cichy, świetnie wyposażony samochód. Minusem są komendy głosowe do Navi, ale można wrzucić moduł Androida i problem rozwiązany. Nie mam też żadnego problemu z czujnikiem otwierania nogą klapy tylnej. Jedyne co to spalanie mogłoby być niższe w mieście, choć w trasie ok 7l/100 km przy takiej masie uważam za bardzo dobry wynik. Jeździłem również Volvo XC 60 i zdecydowanie Lexus bije Volvo o głowę pod kątem komfortu i bezawaryjności. Również nie ma co porównywać tego silnika do hybrydy która nie jeździ, jest głośna z beznadzieją skrzynią CVT
3,3
~Jacek
Lexus NX I
SUV Facelifting 300 238KM 175kW
Napiszę prawdę, przesiałem się w Volvo XC60 w benzynie 250 hp, jeszcze dużo Japończycy muszą się uczyć, przede wszystkim nie kłamać - w wersji F Sport Nie Ma SKÓRY NATURALNEJ; podłokietnik skaya, obszycia deski skaya, boczki drzwi skaya, obszycia tunelu środkowego skaya, pod kierownicą skaya !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bezczelne oszustwo, tu powinien wejść UOKiK 100% lexus robi to świadomie. W Volvo JEST SKÓRA NATURALNA. Nawigacja to wstyd na cały świat, jak można coś takiego dopuścić do obrotu, użytkowania, system komand robi co chce, „marka premium"
3,4
~Pawel
Lexus NX I
SUV Facelifting 300 238KM 175kW
Auto z czerwca 2018, wersja Prestige, krzywo zamontowany wyświetlacz HUD, wyświetla pod kątem, w grudniu zaczęło skrzypieć zawieszenie z lewej strony przy przejeżdżaniu przez progi i na nierównościach, notorycznie blokujący się asystent parkowania, skrzynia biegów czasami sama nie wie jaki bieg ma wrzucić trzeba jej pomagać manetkami, bardzo mało intuicyjna, fatalna obsługa nawigacji i komend głosowych, rozpoznawanie znaków działa tylko w teorii np. 15t rozpoznaje jako ograniczenie 150 km/h, otwarcie klapy bagażnika ruchem nogi pod zderzakiem graniczy z cudem, istna loteria. W trybie ECO prawie nie jedzie w NORMAL trochę lepiej, w zasadzie trzeba jeździć w trybie SPORT lub SPORT+.
Średnie spalanie dla Lexus NX I SUV Facelifting 300 238KM 175kW 2018-2021
10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,6
Lexus NX I
SUV Facelifting 300 238KM 175kW
Układ napędowy nastawiony na komfort, nie na oszczędność. Mam wrażenie, że skrzynia dobiera przełożenia tak, by było przede wszystkim cicho i przyjemnie, a nie oszczędnie - i wydaje się to zgodne z filozofią tego modelu. Oszczędni mają dla siebie hybrydę. Wersja bez Stop/Start - więc spalanie w mieście mocno wzrasta przy staniu w korkach, wydaje mi się, że na postoju zimą silnik spala ok 2,5l / h, to bardzo dużo i wynika prawdopodobnie z norm emisji spalin. Jeżeli dużo stoi się w korkach średnie spalanie błyskawicznie szybuje w górę. Spokojna jazda po Wrocławiu 11l, przy typowych Wrocławskich korkach średnie spalanie zimą ok 13-15l, miasto bez korków w czasach koronawirusa - ok 9,5l. Samochód bardzo nie lubi powolnego toczenie się z prędkościami do 40 km/h , wtedy spalanie wzrasta do ok. 16l, co wynika prawdopodobnie ze strat na skrzyni biegów. Bardzo spokojna trasa 70-90km/h 7,5l, 80-90km/h 8,5l, przepisowa jazda autostradami i ekspresówkami 10,5-11l, przy 140km/h ok 11-12l, szybka jazda autostradą do 140-180km/h 15l. Auto wrażliwe na opory powietrza, jazda pod silny wiatr 170-190km/h to nawet 18l. Trasa ok. 1100 km z Wrocławia w Dolomity "w miarę" przepisowo to średnie spalanie na poziomie 10l, przy czym ok 1000km autostradami i 100km drogami górskimi we Włoszech. Duża zaletą samochodu jest napęd AWD. Przy starcie nawet na śliskiej nawierzchni szybko odpycha się z 4 kół, na suchej przy starcie nawet z wyłączonym ESP ciężko o jakikolwiek uślizg kół. Napęd sprawdza się zimą, podjazd pod górkę w 30-40cm śniegu to żaden problem. Duża zaletą jest możliwość załączenia AWD na sztywno do 40km/h, pozwala to na hamowanie silnikiem w górach z wykorzystaniem wszystkich 4 kół.
9,6
Lexus NX I
SUV Facelifting 300 238KM 175kW
Od czasy gdy kupiłem średnie zużycie 9,2. W mieście potrafi lyknac przy dynamicznej jeździe i krótkim dystansie nawet 15. Trasa Rybnik - Karpacz ok 300km jadac 80-120km/h spokojnie 6,2 sam byłem zaskoczony. Ogólnie można nim jeździć ekonomicznie. Zawsze jeżdżę w trybie normalnym. W trybie Eco mam wrażenie, że pali więcej.
9,2
Lexus NX I
SUV Facelifting 300 238KM 175kW
Spalanie na trasie białystok lublin, zwykła droga krajowa, 250 km, 3h. średnia predkość na całej trasie 84 km/h , ruch w czasie dnia. Minimalne spalanie 7.5 l/100 km ( trzeba się starać, trochę boli stopa, używać mózgu, zamiast testosteronu). żona robi ok. 8.5 l/ 100 km bez napinki ,w trybie eco.

Usterki Lexus NX I

Liczba wpisów: 5
Duże ubytki płynu chłodnicy silne dymienie z rury wdechowej zanik ogrzewania.
  • Lexus NX I SUV 300h 197KM 145kW 2014-2017
  • układ wydechowy
  • 44 tys. km
W 2017 r. zakupiłem LEXUSA NX 300h. Był to z kolei trzeci LRXUS z poprzednich byłem zadowolony, były bezawaryjne. W ostatnim po roku eksploatacji w okresie jesiennym nastąpiło ogromne dymienie z rury wydechowej, oraz zanikło ogrzewanie kabiny. Po wizycie w serwisie stwierdzono uszkodzenie chłodniczki spalin, którą wymieniono. W następnym okresie jesiennym sytuacja się powtórzyła, na domiar złego tłumik środkowy uległ wewnętrznemu rozpadnięciu. Obecnie w okresie letnim występowały ubytki płynu który co około 400 km uzupełniałem, a wczoraj zauważyłem znowu duże dymienie z rury wydechowej. Serwis Lexus ma znowu wymienić chłodnicę spalin oraz uszkodzoną rurę wydechową. Do chwili obecnej nieznana jest przyczyna powstawania tej usterki. Byłbym wdzięczny za informację jak pozbyć się tej usterki raz na zawsze. Z góry dziękuję.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Bagaznik
  • Lexus NX I
  • inne
  • 72 tys. km
Mam lexusa NX 200 t f sport 2015 Bagażnik po naciśnięciu przycisku otwierania otwiera się i podnosi troszeczkę do góry i się zatrzymuje i nic nie mogę zrobić. Co może być przyczyną i gdzie szukać rozwiązania?
Oczekuje na rozwiązanie
Bateria hybrydowa
  • Lexus NX I SUV Facelifting 300h 197KM 145kW 2018-2021
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
2 razy wymieniana bateria w salonie lexus jeszcze na gwarancji. Po okresie gwarancji znowu padła bateria. Auto ma check engine jest w trybie eco. Koszt wymiany baterii nie opłacalny w przypadku auta używanego. Pierwsza bateria wytrzymała 3 lata, druga padła w rok. Auto ma przez to masę błędów, słaba moc. Ogólnie nie wypal
2 komentarze
Lexus NX I SUV Facelifting