Szukaj

Informacje o Lexus NX I SUV 200t 238KM 175kW 2014-2017

Lata produkcji: 2014 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2014, luksusowy kompaktowy crossover SUV klasy premium (segment I). Lexus NX jest najmniejszym crossoverem japońskiej marki. Jego pierwowzorem koncepcyjnym był, zaprezentowany o rok wcześniej, prototyp noszący nazwę LF-NX. Samochód zarówno w wersji studyjnej, jak i produkcyjnej zaprojektował Japończyk Nobuyuki Tomatsu. W przeciwieństwie do paru innych SUV-ów japońskiej marki (jak chociażby RX), jest całkowicie nową konstrukcją i nie ma odpowiednika w katalogu Toyoty, z którym łączyłyby go więzi pokrewieństwa. Lexus NX to także pierwszy model Lexusa oferowany z silnikiem z turbodoładowaniem.
czytaj więcej
Powagosław
Lexus znalazł formułę, według której jest w stanie skutecznie rywalizować w tym segmencie ze statecznymi liderami pokroju BMW X3 czy Audi Q5. NX to taka delikatna równowaga pomiędzy elegancją, drapieżnością i totalnym koncepcyjnym szaleństwem. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie daje po oczach jak prototyp, ale hej - prototyp wyglądał jak pojazd Batmana z serii Nolana! Ten też ma w sobie coś z filmów science-fiction. Świetny. SUV Lexusa numer 1. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 238 KM (175 kW) przy 4800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1650-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje Model silnika 8AR-FTS
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Silnik + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Układ jezdny - Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~citizen
Lexus NX I
SUV 200t 238KM 175kW
najbogatsza w momencie kupna wersja prestige+ dodatki(nowy po rabatach 240tys) rewelacyjny system audio Mark Levinson(tylko dla niego warto kupić Lexusa), prawdziwa skóra-uwaga w niższych wersjach jest sztuczna, szklany wielki dach. rewelacyjne oświelenie led super wykonanie-nic nie skrzypi po100kkm dobry napęd na 4koła i mocny silnik, spalanie rozsądne jak na moc, ale mogło być lepiej zwłaszcza że zbiornik jest mały. Samochód ma ogrom zalet i jedną wadę bagażnik dlatego gwiazdka mniej
3,6
~Wojtek
Lexus NX I
SUV 200t 238KM 175kW
Wersja F Sport, w roku 2017 r., była to najdroższa wersja z dodatkami, różnica w cenie miedzy podstawową elit za 159 000 tysięcy złotych, a f sport 259 000 tysięcy złotych ( plus dodatki, hak 5300 tys. zł; pakiet tech 19 000 tys. zł, to 100 000 tysięcy różnicy- w moim przypadku to 125 000 tysięcy złotych różnicy- można kupić drugi samochód w rodzinie. Wybierałem miedzy Audi Q5 TFSI 252 hp, a NX F Sport 238 hp, dzisiaj żałuje, szczerze nie polecam, z Lexusem jest tak, płacisz za rzekomo za luksus, otrzymujesz przeciętność, może standard w kwocie 300 000 tysięcy złotych. Przejdziemy do usterek, od 5-6 tysięcy trzeszczy przy maksymalnym skręcaniu w czasie wolnej jazdy, ruszanie, trzeszczy jakby miała wyskoczyć stara zardzewiała sprężyna ( serwis sobie nie radzi, czyścili hamulce, sprawdzali, dostałem auto zastępcze tez NX -a to samo ) wad: 21 000 tys/km wymiana kierownicy- skóra się porozciągała, 28 000 tys/km klocki i tarcze do wymiany ( nie ścigam się, nie mieszkam w dużym mieście, gdzie są korki czyli gaz i hamulec, od świateł do świateł, porażka, wstyd dla marki lexus 28 000 tysięcy) kazałem zdemontować tarcze i klocki, wnioskowałem o zmianę na ATE, płacisz tyle pieniędzy, gdzie klocki i tarcze są niszowe. Wersja F sport za 300 tyś., ma fotele sportowe, piankowe, hohoho, od pewnego czasu wsiadając zauważyłem biały proszek kiedy odkurzaczem samochód, poźniej czułem ze fotel od strony uwiera, poźniej nie trzyma od strony drzwi, zauważyłem że pod fotelem jest tego co raz to więcej. Pojechałem do serwisu, problem jest im znany, wymieniają gąbkę, cześć tej gąbki, farsa, robili zdjęcia, wysyłali do serwisu- centrali czy mogą- auto oczywiście na gwarancji, pokazuje to standard. Kolejna kwestia, tapicerka nie jest w pełni skórzana( przejrzałem otrzymana ofertę w 2017 r., napisanie tapicerka skórzana 100% wersja F sport ) Serwis jest drogi, proponuje serwisować poza serwisem, 60 taniej.
4,8
~JakościFan
Lexus NX I
SUV 200t 238KM 175kW
Zawsze może być lepiej, ale jest bardzo dobrze, niemalże wzorowo. Można narzekać, że twardy, że mały zbiornik paliwa, że mały bagażnik, ale kupując taki samochód decydujemy się chyba na to co "producent miał na myśli", czyli miejski SUV ,ale również auto do komfortowego przemierzania autostrady. I tak właśnie jest. Jak chcesz mieć ścigacza, dostawczaka, ryczącego potwora to nie ten adres. Nie będę ukrywał - lubię ten samochód. Wygląd, ekonomia, wygoda - dla mnie jest bardzo OK. Jeździłem wcześniej japończykami i niemcami. Jestem zwolennikiem Lexusa.
Średnie spalanie dla Lexus NX I SUV 200t 238KM 175kW 2014-2017
10,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,2
Lexus NX I
SUV 200t 238KM 175kW
Porażka, pali nie mniej niż Subaru tribeca 3.6, komfort jazdy daleko w tyle, mało przestrzeni, sztywny, po uruchomieniu przez kilkadziesiąt sekund pracuje jak C- 330, a to Lexus. Jeżeli ktoś kupuje niech obejrzy test w auto centrum Zachar of- jest tam takie zdanie „ trudno będzie uzyskać wskazania producenta co do zużycie paliwa” niestety jest suszarka KTÓRA CHLA PALIWO, jest to nie zależna od trybu ustawienia, Eco, normal sport, CHLA I KONIEC! Przez kilka dni jeździłem 300 h porażka, wyje, nie jedzie, pali. Jak czytam komentarze ze super to zastanawiam się czym jeździli opiniodawczy przed użytkowanie lexusa. Kupiłem F- Sport, kierownik Lexusa, serwisu powiedział ze to najlepsza wersja- kurtuazja standard w salonach. Co do hybrydy lexusa, byłem świadkiem jak ludzie chcieli zwracać hybrydy, ze względu na spalanie.
10,3
Lexus NX I
SUV 200t 238KM 175kW
Jeśli ktoś czyta mój raport to niech wie, że mam ciężką nogę. Auto spalanie ma dopasowane do kierowcy i to bardzo mocno dopasowane :) Mogę bez problemu zrobić nim spalanie 7,5 na trasie w trybie eco jadąc 90km/h. Jeśli tylko włącze tryb SPORT to automatycznie auto zaczyna kusić do szybkiej jazdy. Pedał gazu staje się twardy i reaguje nawet na najmniejszy nacisk. Wtedy spalanie to ok.14 litrów, ale wrażania z jazdy oddają wszystko. Wciągasz wszystkie inne SUV'y niczym ferrari wszystkie inne seryjne sportówki. Normalnie auto pali 10-11 litrów (mi pali 12 :P) Ale jak odebrałem auto z salonu to przez pierwszy miesiąc jeżdżąc tylko po mieście miałem średnie spalanie 9,5! Więc jak się chce to można, ale trzeba jeździć jak typowy Kowalski. Podsumuje to dla osób, które czytają te raporty przed zakupem Lexusa NX200T. To auto na prawdę za******la, jest ekskluzywne, wszyscy sąsiedzi będą Ci zazdrościć. Jeśli wolisz kupić jakiegoś huindaia czy tam kia za pół ceny, bo mają silnik 1.6diesel i palą 2 litry mniej to kupuj smiało, ale za każdym razem jak będziesz jechał obok kogoś kto ma Lexusa NX, będziesz czuł się*****owo, będziesz wiedział, że tylko czekam kiedy wcisnę przycisk sport i odlecę daleko przed Tobą :) Lexus jest dla osób, które w życiu nie idą na kompromisy :)
10,6
Lexus NX I
SUV 200t 238KM 175kW
Generalnie jeżdżę po Warszawie ale też wybierałem się w dłuższe trasy. Spalanie przedstawia się następująco: Trasa po drogach krajowych, prędkości 80-120km/h (w trybie ECO) - średnio 9,3l/100km Trasa po autostradzie, tempomat na 140km/h (w trybie ECO) - średnio 10,8l/100km Tryb mieszany, Warszawa i okolice (jazda tylko w trybie ECO) - średnio 10,6 l/100km Miasto, Warszawa w godzinach szczytu (jazda w trybie ECO) - średnio 12,5l/100km Wszystkie wyniki liczone przy jeździe ,,bez oszczędzania" ale nie przy jeździe zero - jedynkowej. W normalnym trybie Lex idzie zdecydowanie lepiej:) ale trzeba doliczyć do spalania o litr więcej...

Usterki Lexus NX I

Liczba wpisów: 5
Duże ubytki płynu chłodnicy silne dymienie z rury wdechowej zanik ogrzewania.
  • Lexus NX I SUV 300h 197KM 145kW 2014-2017
  • układ wydechowy
  • 44 tys. km
W 2017 r. zakupiłem LEXUSA NX 300h. Był to z kolei trzeci LRXUS z poprzednich byłem zadowolony, były bezawaryjne. W ostatnim po roku eksploatacji w okresie jesiennym nastąpiło ogromne dymienie z rury wydechowej, oraz zanikło ogrzewanie kabiny. Po wizycie w serwisie stwierdzono uszkodzenie chłodniczki spalin, którą wymieniono. W następnym okresie jesiennym sytuacja się powtórzyła, na domiar złego tłumik środkowy uległ wewnętrznemu rozpadnięciu. Obecnie w okresie letnim występowały ubytki płynu który co około 400 km uzupełniałem, a wczoraj zauważyłem znowu duże dymienie z rury wydechowej. Serwis Lexus ma znowu wymienić chłodnicę spalin oraz uszkodzoną rurę wydechową. Do chwili obecnej nieznana jest przyczyna powstawania tej usterki. Byłbym wdzięczny za informację jak pozbyć się tej usterki raz na zawsze. Z góry dziękuję.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Bagaznik
  • Lexus NX I
  • inne
  • 72 tys. km
Mam lexusa NX 200 t f sport 2015 Bagażnik po naciśnięciu przycisku otwierania otwiera się i podnosi troszeczkę do góry i się zatrzymuje i nic nie mogę zrobić. Co może być przyczyną i gdzie szukać rozwiązania?
Oczekuje na rozwiązanie
Bateria hybrydowa
  • Lexus NX I SUV Facelifting 300h 197KM 145kW 2018-2021
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
2 razy wymieniana bateria w salonie lexus jeszcze na gwarancji. Po okresie gwarancji znowu padła bateria. Auto ma check engine jest w trybie eco. Koszt wymiany baterii nie opłacalny w przypadku auta używanego. Pierwsza bateria wytrzymała 3 lata, druga padła w rok. Auto ma przez to masę błędów, słaba moc. Ogólnie nie wypal
2 komentarze
Lexus NX I SUV