Szukaj

Informacje o Lexus NX SUV 300h 197KM 145kW 2014-2017

Lata produkcji: 2014 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2014, luksusowy kompaktowy crossover SUV klasy premium (segment I). Lexus NX jest najmniejszym crossoverem japońskiej marki. Jego pierwowzorem koncepcyjnym był, zaprezentowany o rok wcześniej, prototyp noszący nazwę LF-NX. Samochód zarówno w wersji studyjnej, jak i produkcyjnej zaprojektował Japończyk Nobuyuki Tomatsu. W przeciwieństwie do paru innych SUV-ów japońskiej marki (jak chociażby RX), jest całkowicie nową konstrukcją i nie ma odpowiednika w katalogu Toyoty, z którym łączyłyby go więzi pokrewieństwa. Lexus NX to także pierwszy model Lexusa oferowany z silnikiem z turbodoładowaniem.
czytaj więcej
Powagosław
Lexus znalazł formułę, według której jest w stanie skutecznie rywalizować w tym segmencie ze statecznymi liderami pokroju BMW X3 czy Audi Q5. NX to taka delikatna równowaga pomiędzy elegancją, drapieżnością i totalnym koncepcyjnym szaleństwem. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie daje po oczach jak prototyp, ale hej - prototyp wyglądał jak pojazd Batmana z serii Nolana! Ten też ma w sobie coś z filmów science-fiction. Świetny. SUV Lexusa numer 1. ~Luzacjusz

Dane techniczne Lexus NX SUV 300h 197KM 145kW 2014-2017

Produkowany od 2014 do 2017 roku
Pojemność skokowa 2494 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 197 KM (145 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 4200-4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Dodatkowe informacje Moc silnika elektrycznego 143KM
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny

Oceny Lexus NX SUV 300h 197KM 145kW 2014-2017

Liczba ocen: 18
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Brak poważnych usterek + Brak drobnych usterek + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Koszty utrzymania - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,9
~Ciro
SUV 300h 197KM 145kW
Lexus NX
Lexus NX to według mnie suv idealny. Jeździłem nim 5 lat pokonując prawie 170 tys i nigdy mnie nie zawiódł. Nigdy nie miał nawet drobnej usterki, nigdy nic się nie zepsuło. Rozwiązania techniczne, jakość wykończenia, wyciszenie i komfort to duże plusy samochodu. Gdybym miał szukać wad to mam dwie. Jedna to faktycznie nie duży zbiornik paliwa i przy częstych jazdach autostradą zmuszało mnie to nieraz do poszukiwania stacji do tankowania. Druga to skrzynia biegów która podczas przyspieszania była słyszalna. Generalnie podsumowując jestem i byłem bardzo zadowolony i kupiłbym Lexusa drugi raz bez zastanowienia. Na duży plus zasługują też fotele. Dopiero teraz gdy przesiadłem się do innego samochodu z marki premium widze jak niezwykle wygodne były w Lexusie siedzenia i zawieszenie. Wysiadałem z niego bez jakichkolwiek buli kręgosłupa teraz go odczuwam po 400-500 km.
3,9
~http://netpoint.systems
SUV 300h 197KM 145kW
Lexus NX
Generalnie jst to bardzo fajne auto, wspaniala stylistyka, do poprawy jest tylko jedno, zawieszenie, producent powinien powaznie przemyslec czy chce sie utrzymac w segmencie kompaktowych suvow , zawieszenie NXa jest prawie tak twarde jak zawieszenie ISa 200t w opcji F-sport, to jest masakra, zastosowanie baloniastych opon 215/65 nic nie zmienia, jest bardzo bardzo twardo, w trasie ok, ale na miasto (polskie miasto - masakra), drugi minus to za wysokie spalanie w miescie na krotkich dystanasach zima (11-12 l/100) silnik jest permanentnie niedogrzany zalacza sie co chwile pomimo niemal pelnego naladowania baterii .... poza tym rewelacyjne auto, jesli Lexus odrobi lekcje z zawieszenia i poziomu spalania zimą kupie to auto ponownie.
4,0
~Butrus
SUV 300h 197KM 145kW
Lexus NX
Auto bardzo poprawne właściwie pod każdym względem. Lubię samochody i dużą wagę do tego przykładam czym i jak jeżdżę, jestem użytkownikiem od przełomu listopada i grudnia 2014 i po 107500km i 4 latach użytkowania opiszę swe uwagi. Uwielbiam pracę i działanie hybrydy, generalnie auto dla osoby ceniącej komfort i wyciszenie, nowinki technologiczne (cały czas bawi mnie jazda tym autem), nie jest to pojazd dla miłośnika buczącego, drgającego diesla co po wciśnięciu pedału przyspieszenia masuje plecy. Tu moc jest rozwijana liniowo, płynnie, nie czuć przyspieszenia..

Raporty spalania Lexus NX SUV 300h 197KM 145kW 2014-2017

Liczba raportów: 30
Średnie spalanie dla Lexus NX SUV 300h 197KM 145kW 2014-2017
7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
SUV 300h 197KM 145kW
Lexus NX
Powiem tak, dla mnie najwiekszym negatywnym zaskoczeniem jesli chodzi o spalanie jest zima i bardzo krotkie odcinki jazdy tak do 4-5 km przy jednym uruchomieniu silnika, to jest masakra, w takich warunkach ten samochod pali 12-13 litrow .... to jest szok, i to przy dosc delikatnej jezdzie. Wiec jesli ktos pokonuje wlasnie takie odcinki - odradzam to auto, znacznie lepszym wyborem bedzie auto z turbosprezarka moim zdaniem niz hybryda a jeszcze lepszy diesel. Przy przebiegach ok 10km na jedno uruchomienie silnika, mam tu na mysli przejazc z odcinka A-B no to mozna zimą zejsc ponizej 10 litrow ale wymaga to nie lada wprawy. Dopiero dluzsze dystanse po kilkanascie killkadziesiat km sa w stanie zejsc ze zuzyciem do okolic 8,5-9 litrow zimą. Latem jest lepiej mieszcze sie w 10 l nawet na bardzo krotkich odcinkach, przy dluzszych okolice7,5-8 litrow a w trasie jadac do 110 km/h 6,5-7,5 wiec jest ok. Zima to jest porażka, na krotkich odcinkach do 5km musicie sie przygotowac na 12-13 litrow pomimo tego ze bateria jest niemal na full to silnik sie uruchamia co chwile zeby sie dogrzać.
6,7
SUV 300h 197KM 145kW
Lexus NX
Jak każde auto, ile wciśniesz, tyle wypije :-) A na serio, 2 tony, 4x4, wysoki prześwit i mało aerodynamiczna sylwetka. Jak ktoś się spodziewa 4 litrów, to raczej musi spojrzeć na Yarisa. Ja używam w trasach podmiejskich, nie pcham się w największe korki (średnia ok 35-38 km/h), ale w mieście też jeżdżę często. Korzystając normalnie przy temp +10 spalanie 6,5 - co uważam, za wynik całkiem fajny jak na benzynę z EURO6. Zamulając, na trasie po wioskach udało mi się zejść poniżej 6 (5,8), ale to już była przesada. Sporo zależy od techniki jazdy, u nas płynność raczej niewielka.
7,2
SUV 300h 197KM 145kW
Lexus NX
Aktualizacja 2019/01/10 - po przejechaniu 100tys/km "przeliczyłem wg zapisanych wszystkich tankowań" średnie spalanie na poziomie 7.1l. Wg ustaleń wraz z przebiegiem rośnie spalanie i o ile nowym można było wykręcić 6.4l średnio na baku tak teraz po przejechaniu 107.5tys/km trzeba doliczyć ok. 0.7-0.8l. Możliwe, że wydajność akumulatora spadła, choć zaobserwowałem - może to tylko odczucie ale podczas hamowania / zwalniania jakby akumulator miał mniejszą ochotę się ładować, jakby to hamowanie napędem było mniej skuteczne - porównywałem z nowym ale 2WD podczas przeglądu. Tymczasem przejechanie na samym prądzie jest możliwe takiego samego odcinka. Nauczyłem się jeździć tym autem, jazda hybrydą to zupełnie co innego, wymaga umiejętności od kierowcy, przewidywania i doświadczenia. W tej chwili po Poznaniu i okolicach mam spalanie ok. 7l przy normalnej jeździe - klucz to umiejętność wykorzystania hybrydy - hamowanie, hamowanie tempomatem! przyspieszanie liniowe itd. Z obserwacji mogę stwierdzić, że spalanie jest bezpośrednio powiązane z temp. zewn., otóż przy niższej temp. silnik nawet w korku co chwila się załącza aby nagrzać się do temp. roboczej i ogrzania kabiny, tak więc w zimie średnie realne spalanie to ok. 7,8-8.5l. Nauczyłem się korzystać z zalet jazdy na prądzie - kiedy wiem że mam do celu 1-2km staram, się rozładować aku bo jak ponownie uruchomię napęd to zimny silnik tak zapali i zacznie ładować aku. Silnik benz. gaśnie przy prędkości poniżej 77km/h i można np. widząc światła w oddali może lekko zwalniać wciskając gaz delikatnie bez odpalania benz. (zwalnia się wówczas mniej niż gdyby się odpuściło gaz) - wymaga to pewnej umiejętności ale w mieście gwarantuje mega ciszę i płynność. Podobnie z przyspieszaniem trzeba wyczuć moment odpalania benz. - zwróćcie uwagę, że np. startując ze skrzyżowania wymusić tryb elektr. inni wrzucają bieg, kolejny bieg a tu można płynnie bez odpalenia benz. przyspieszać. Inny temat to hamowanie - trzeba hamować tak by zwalniać przekładnią a nie hamulacami a energię wykorzystać do naładowania aku - jak się tego nauczyć to spalanie gwarantowane 6-6.5l (latem) w mieście i cisza przy identycznej dynamice i szybkości poruszania jak inni. Skuteczność hybrydy zależy od temperatury aku i od odcinka jaki pokonujemy w ciągu dnia - jak robię 150km (latem) w dzień po mieście i ruchu podmiejskim to spalanie mam 6.5 ale jak 30 to spalanie 7-7.5l gdy temp. zewn. jest powyżej 10 stopni. Na autostradzie z tempomatem na 130-135km/h przejechałem ponad 2300km po niemieckich i szwajcarskich autostradach i spalanie 7.3l w jedną stroną a powrót 8l (2 osoby + bagaż). Auto nie nadaje się na krótkie trasy podwożenia np. dzieci do szkoły 2-3km bo pali wówczas zimny ok. 15l Akumulator dopiero nagrzewa się do temp. roboczej po 10km wg moich obserwacji i dopiero od tego momentu można w pełni wykorzystać zalety hybrydy. Potem jak się aku rozgrzeje to można cały dzień robić krótkie odcinki po 5-10km i czuć zalety hybrydy - chyba dlatego mawia się, że hybryda to wymarzone auto taksówkarzy. Ja z uwagi na swą pracę też robię w ciągu dnia z 10 takich krótkich tras po Poznaniu i dlatego dla mnie to jest OK.
Lexus NX SUV