Szukaj

Informacje o Mazda 3 III Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Trzecia generacja Mazdy 3 swoją premierę miała w czerwcu 2013 r. jednocześnie w pięciu miejscach. "Trójka" była też trzecim modelem w gamie Mazdy, który został zaprojektowany zgodnie z nowym językiem stylistycznym "KODO - dusza w ruchu". Auto oferowane jest w dwóch wersjach nadwoziowych - sedan oraz pięciodrzwiowy hatchback. Na niektórych innych rynkach Mazda 3 dostępna jest pod nazwą Axela.
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 4000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Stosunek jakość/cena + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~Adrian
Mazda 3 III
Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Wersja SkyPassion jest świetnie wyposażona jak za te pieniądze, nic nie trzeszczy, auto w 90% jest świetnie spasowane. Jedyna rzecz, która mi przeszkadza to konsola systemu infotainment, która niestety od samego początku jest nieco "opuszczona" i nawet po poprawieniu jej przez serwis, znów "opadła" po paru godzinach jazdy. W środku niestety jest niezbyt wiele schowków, więc lepiej mieć kurtkę czy spodnie ze sporą ilością kieszeni na ew. klucze itp. :) Wyciszenie jest w porządku, chociaż przy prędkościach autostradowych w środku panuje szu, ale nie jest to nic, co eliminowałoby przyjemność z jazdy. Wyposażenie jest świetne, choć brak skórzanej tapicerki z wentylowanymi siedzeniami nieco doskwiera latem.
4,2
~Tomasz
Mazda 3 III
Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Mazdę kupiłem, ponieważ jest przede wszystkim piękna. Wyróżnia się bardzo na tle konkurencji, zwłaszcza w wersji sedan i kolorze soul red. Nawiasem mówiąc mniej więcej 3 na 4 osoby, które to auto zobaczyły u mnie po raz pierwszy, myślały, że to "szóstka". Świetny silnik - dynamiczny i oszczędny, sporo miejsca w środku i dużo przyjemności z prowadzenia. Ale jednocześnie - zaskakująco słabe wyciszenie i jakaś taka taniość materiałów wyzierająca z każdej strony - podsufitka, podłoga, pokrycie foteli. I uwaga: w mojej mazdzie po 2 miesiącach na panelu drzwiowym zrobiła się trwała deformacja w miejscu, w którym zwykle trzymam łokieć. Ostatnie minusy: tylko jedno gniazdko i beznadziejne przednie czujniki parkowania, które wziąłem jako wyposażenie dodatkowe.
4,6
~Krzysztof
Mazda 3 III
Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Mazda 3 sedan w najwyższej wersji to samochód kompletny. Piękny design niezły silnik oraz przyzwoita ergonomia. Przejechałem nim w prawie 4 lata 100 tys km i mogę śmiało polecić ten samochód z tego konkretnego przedziału wiekowego każdemu ktory poszukuje sedana z klasy średniej wyglądającego na mocne premium
Średnie spalanie dla Mazda 3 III Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW 2016-2018
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Mazda 3 III
Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Jestem mega zadowolony, za tydzień mija rok jak mam moją Mazdę3, plusy: wygodny, cichy i ten charakterny dzwięk przy przyśpieszaniu.... emocje, ale ale bym się rozpędził bo największy plus to spalanie, wielu nie wierzy ale przy jeździe 25%trasa, 75% miasto rankiem udało mi się dojechać do pracy prawie 40km ze średnią 4.0l, zazwyczaj jest to 4.2 - 4.6litra w zależności od ilości czerwonych świateł, średnia na baku wielokrotnie powtórzona przy ok 40%miasto, 60%trasa to ok4.8litra bez problemu choć oczywiście z ekodrivingiem, w sumie to bez ekodrivingu to jakieś 5.6-5.8litra tylko raz czy dwa razy przekroczyłem na baku troszkę 6litrów!!! wskazania komputeraz zgadzają sięz obliczeniami ze stacji, jest pięknie:) bo pomyśleć w końcu to 2.0litra benzyna a nie diesel! Moje pomiary są powtarzalne bez problemu. Tankuje dopiero jak zaświeci mi się pomarańczowa lampka czyli po ok 800km a jeszcze zostaje paliwa na ponad 200km. To zasługa nie tylko oszczędnego silnika i opływowego kształtu etc ale także umiejętności eko oczywiście, to warto dodać dla tych którzy są zakoczeni i niedowierzają. Aha minusy: lakier jest delikatny niestety trzeba bardzo uważać, szkoda bo to jedyny minus jaki znalazłem, ale da się z nim żyć, trzeba po prostu dbać o auto.
5,5
Mazda 3 III
Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
4,7L można osiągnąć przy jeździe drogą krajową na tempomacie i używając często hamowanie silnikiem (hamować silnikiem wyłączając tempomat na ten czas). Jest trochę zabawy (naciskanie przycisku restore i cancel, ale dzięki temu można osiągnąć takie wartości. Przy hamowaniu silnikiem przy włączonym tempomacie samochód dużo szybciej wytrąca prędkość i co ciekawe zużywa minimalne ilości paliwa.
7,8
Mazda 3 III
Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Przy wolnej jeździe w Warszawie w 7.5l przy szybkiej 10l, a w korkach 9.5l minimum.
Mazda 3 III Sedan Facelifting