Szukaj

Informacje o Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW 2019-2021

Lata produkcji: 2019 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Mazda CX-30 to zupełnie nowy model w gamie japońskiego producenta. Nowy SUV jest większy od CX-3 a niewiele mniejszy od CX-5. Model bazuje na Mazdzie 3 i czerpie z jej technologii pełnymi garściami.

Produkowany od 2019 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 224 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,3 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-stop
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny i-stop
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Skrzynia biegów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Stosunek jakość/cena - Silnik

Wybrane oceny

3,6
~Nowak
Mazda CX-30
Crossover 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW
Podobno materiały wykończeniowe klasy premium ...przepraszam ale gdzie. Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda cudownie elegancko i dobrze spasowane. Tak no to zaczynamy... Każdej osobie która planuje zakup tego samochodu radzę sprawdzić pare rzeczy, które dopiero po czasie wyjdą na wierzch . Pierwsza to pidłokietnik który jest tak skonstruowany , że po 3 miesiącach filce które Mazda zamontowała na mechanizmie zaczepów i mocowania są już wytarte a podłokietnik lata we wszystkie strony ponieważ to co go do tej pory wyciszali i trzymało w przysłowiowej „kupie” już się wytarło. Pojadę do serwisu niech przykleją kolejne filce żebym jakoś mógł wytrzymać łomot dochodzący ze schowka. Drugie także podłokietnik, który po ustawieniu fotela kierowcy, który ma regulacje lordozy na maksa ociera o fotel kierowcy za każdym razem ostre krawędzie podłokietnika ocierają o skurzaną tapicerkę fotela i po prawie 12 miesiącach urzytkowania auta mam już ślady wytarcia na boku fotela ... jeszcze tok i mogę sobie fotel zakleić jakaś tasiemką może . Trzy to odgłosy w podszybiu przy włączonej klimie jakby ktoś piaskiem sypał. Cztery silnik który po 12 miesiącach oddaje dziwne odgłosy jakby ktoś garnkami tłukł. Dzieje się to tylko gdy silnik jest ciepły przy niskich obrotach do ok 3000 rpm. Jest to bardzo krótki dźwięk ale strasznie denerwuje mam wrażenie ze coś tam lata. Serwis nie może zlokalizować gdzie. .... Czytam poprzednie komentarze i wyglada na to , że nie jestem sam... Pięć to skrzynia biegów która jest tak nerwowa , że boje się dotykać pedału gazu. Zmienia biegi bez potrzeby albo nie zmienia ich wcale jadąc 110 km/h w trybie normalnym trzyma samochód na 5 biegu pytam po co?... Ze wstydu że auto mi wyje jeżdżę w trybie ręcznym samemu zmieniając biegi flipperami. Gdybym dłużej przejechał się tym autem na jeździe próbnej napewno bym go nie kupił. A tak po niecałych 12 miesiącach urzytkowania sprzedaje go z niesmakiem. Jarzemu kto chce kupić to auto radzę się dobrze zastanowić bo za ta kasę można mieć naprawdę inne auto które będzie wykonane solidniej .
4,2
~Mazda *** nie jazda
Mazda CX-30
Crossover 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW
Przejechałem dopiero 500km tym autem ale już widzę jakie są jego wady i zalety. Auto oceniam pozytywnie włączając w to silnik skyactive-x. Samochód jest wygodny, przestrzeni moim zdaniem nie brakuje. Zawieszenie bardzo ładnie tłumi nierówności. Skrzynia biegów manualna działa rewelacyjnie. Spala tyle co nic. Między bajki można włożyć określenia typu "mułowaty silnik" itp. Jeżeli ktoś jeździł do tej pory autem wolnossącym, to będzie czuł się jak w domu. Moc oddawana jest bardzo delikatnie i liniowo. Wyprzedzać jest również czym nawet na 6 biegu i nie trzeba redukować. Jest na prawdę ok. Jakoś wykończenia wnętrza jest o lata świetlne przed konkurencją z segmentu. A największe wrażenie zrobiły na mnie automatyczne, matrycowe światła led.
3,6
~Zuza
Mazda CX-30
Crossover 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW
Niestety w moim samochodzie man ten sam Problem z odglosami przy przyspieszaniu. Podobno odpowiedzialny jest ja to Kompresor ktòry według mechanikow z mazdy jest wadliwy . Centrala mazdy oczywiscie zaprzecza ale w rożnych krajach zgłaszane były te same problemy z tym silnikiem. U mnie dzieje sie to przy około 2000 do 2800 obrotów . Mazda nabrała wody w usta i nie udziela na ten temat informacji choć sprawa jest jej znana od listpada zeszłego roku . Podobno pracują juz nad tym...ale dalej sprzedają samochody z tym problemem. Po sieci krąży wewnętrzne pismo mazdy ,W którym informuję się swoich pracowników o tym fakcie i każe się im informować klientów że to są normalne odglosy tego silnika. Skoro tak to dlaczego wcześniej ich tam nie było i dlaczego tyle ludzi się na nie skarży.... W momencie kiedy pojawiają się te odglosy auto brzmi jak 20 letni diesel A nie auto z 2019 roku . Wstyd czuje się oszukana i nie polecam tego auta.
Średnie spalanie dla Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW 2019-2021
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Mazda CX-30
Crossover 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW
7500 km przebiegu. Głównie w cyklu mieszanym, z licznymi utrudnieniami. Zużycie systematycznie rosło: 5,7 - 5,8 - 5,9... Zaliczone też 1200 km jazdy autostradowej (2x600 - w październiku i grudniu). Przed grudniowym wjazdem na A4 komputer wskazywał 6,2 l/100km. Jazda z dużymi szybkościami, od 120 do 160 km/h (uwaga, autostrada za Tarnowem niemal pusta, warunki pogodowe i stan nawierzchni dobre). Po przejechaniu 300 km komputer wskazywał zużycie na poziomie 6,7 l/100km. W drodze powrotnej prędkości od 100 do 120 km/h., dodatkowo ok. 30 km jazdy w cyklu mieszanym z prędkościami 50 - 80 km/h. Zużycie wg. komputera spadło do 6,5 l/100km. Generalnie po początkowym zadowoleniu rozczarowanie. Pytanie do technologów (a może raczej marketingowców Mazdy): co to znaczy "wysokie prędkości", podczas których zużycie powinno być najniższe? 75-80 km/h??? W moim poprzednim samochodzie, Citroen DS4 120VTi zużycie paliwa na podobnym poziomie przy identycznym stylu jazdy. Ten silnik jeśli chodzi o zużycie paliwa nie jest rewolucyjny. Przed technologami Mazdy długa droga. Nota bene - ten samochód nieodmiennie podoba mi się, jeśli chodzi o design, użyte materiały i wykonanie etc.
5,8
Mazda CX-30
Crossover 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW
Manual, napęd FWD. Po pierwszym tankowaniu. Jeżdżę codziennie na trasie Oświęcim - Tychy (i z powrotem), razem około 45 km. Formalnie tylko 14 z 45 km to obszar niezabudowany. Na trasie 14 razy sygnalizacja świetlna. Ruch czasami płynny, czasami mniejsze bądź większe korki. Łącznie zrobiłem tutaj około 600 km. Do tego dodać należy około 100 km klasycznej jazdy po (niedużym) mieście. Gdyby nie dzisiejszy skok na zakupy, byłoby 5,7 l/100 km wg. wskazania komputera. Wszędzie wskazałem takie samo zużycie, ponieważ dłuższej trasy jeszcze nie zaliczyłem. Nie różnicuję jazdy płynnej i dynamicznej, zawsze staram się stosować ten sam styl jazdy.
7,7
Liczba komentarzy: 2
Mazda CX-30
Crossover 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW
Jestem wściekły na siebie że wybrałem ten silnik,kompletnie nie wart swojej ceny.Deklaracje Mazdy co do jego osiągów to ściema, auto nie "jedzie"!Bo żeby jechało szybko rośnie srednie spalanie.Wpadłem chyba w obsesję jeżdżąc, bo praktyczne nie wyprzedzam, nie przekraczam 90,na autostradzie poniżej 120, żeby sobie udowadniać że auto jest oszczędne, więc przyjemność z jazdy bardzo słaba.Z drugiej strony auto jest jak dla mnie bardzo ładne,świetny kokpit i obsługa mediów,znakomita jakość wykonania na poziomie aut premium.Zgadzam się całkowicie z opinią pana Pertyńskiego z kanału "Pertyn ględzi"- auto świetne tylko nie ma czym jechać.Zdecydowanie polecam wersję skyactiv-G 122KM lub 150KM i raczej z manualną skrzynią biegów.

Usterki Mazda CX-30

Liczba wpisów: 14
brak wyłączenia na stałe alarmu dźwiękowego przy wadliwym działaniu systemu rozpoznawania znaków drogowych i zmęczenia kierowcy
  • Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Nie można na stałe wyłączyć alarmu dźwiękowego systemu rozpoznawania znaków drogowych i rozpoznawania zmęczenia kierowcy. System często się myli i np. odczytuje 30 km zamiast 80 km na znaku który jest częściowo przybrudzony albo nie zauważa nisko położone znaki albo odczytuje znaki z reklam. Wystarczy przekroczenie prędkości o 1 km przy jeździe z górki na tempomacie ustawionym zgodnie z obowiązującym ograniczeniem prędkości , aby uruchomić alarm. System rozpoznawania zmęczenia i rozproszenia uwagi kierowcy potrafi włączyć się wielokrotnie bez uchwytnego powodu, gdy jestem zupełnie wypoczęty, nic nie gmeram przy niczym i jadę prostą drogą bez zmiany pasy ruchu. O ile sygnały dźwiękowe do systemu rozpoznawania znaków można wyłączyć za każdym razem po starcie silnika za pomocą łatwo dostępnego przycisku to system zmęczenia kierowcy trzeba dezaktywować z poziomu menu również za każdym razem po starcie silnika. Bardzo rozpraszające i odwracające uwagę kierowcy od sytuacji na drodze. Zamiast obserwować drogę , zaczyna się człowiek skupiać na tym co dzieje się w środku samochodu poszukując przyczyny alarmu.
Nie działa zamykanie samochodu ( klamki)
  • Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW 2019-2021
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 27
Nie 3
W warunkach nadmiernej wilgotności jesień - zima ( deszcz, myjnia) przestają działać klamki, czyli nie da się zamknąć samochodu za pomocą dotykowych czujników na klamkach. Po próbie doszczelnienia wymiana na nowe. Po roku jesień- zima ta sama historia . Czekam na naprawę.
7 komentarzy
Airbag
  • Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 3
Komunikat problem z systemem poduszek. Przebieg 5 km. Rocznik 2021. Problem pojawił się w nowym samochodzie. Serwis twierdzi że to wiązka od poduszki i wysłał to do gwaranta czyli do Mazdy z całą dokumentacja i diagnostyka. Czekam na odpowiedź i oczywiście usunięcie usterki.
2 komentarze
Mazda CX-30