Szukaj

Informacje o Mazda MX-30 SUV Elektryczny 35.5kWh 145KM 107kW 2020-2023

Lata produkcji: 2020 – 2023
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Jest to pierwszy samochód elektryczny japoÅ„skiej marki. Elektryczny model MX-30 przypomina MazdÄ™ CX-30 stworzonÄ… na bazie modelu 3. WnÄ™trze wykoÅ„czono materiaÅ‚ami przyjaznymi dla Å›rodowiska, prawdziwÄ… skórÄ™ wyparÅ‚a jej wegaÅ„skÄ… alternatywÄ…. Do wykoÅ„czenia konsoli centralnej zastosowano korek zamiast drewna czy plastiku.

Produkowany od 2020 do 2023 roku
Typ silnika elektryczny
Moc silnika 145 KM (107 kW)
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Wyciszenie + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Karoseria - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,5
~Adam
Mazda MX-30
SUV Elektryczny 35.5kWh 145KM 107kW
Samochód w wersji Kanjo, czyli środkowa opcja wyposażenia; posiada wszystko, co potrzebne do szczęścia, łącznie z super świecącymi reflektorami LED, aktywnym tempomatem i różnymi asystentami jazdy. Wrażenia z jazdy jak najbardziej pozytywne; auto bardzo ciche, nawet przy wysokich prędkościach, zrywne (jak to elektryk) stabilne na zakrętach, bardzo komfortowo wybiera nierówności. Fotele nad wyraz wygodne, dobrze podpierają ciało w zakrętach, nie męczą podczas dłuższej trasy. Niestety są też drobne, aczkolwiek, irytujące wady, na które radzę zwrócić uwagę podczas jazd próbnych: drzwi, ze względu na swoją konstrukcję, pracują podczas jazdy i potrafią wydawać dziwne dźwięki, szczególnie na gorszej jakości drogach. Tak samo plastiki - pomimo wysokiej jakości, zdarzają się trudne do zlokalizowania "świerszcze", które w tak cichym samochodzie są bardzo słyszalne. System audio nie powala jakością, układ kierowniczy jest gumowy, torque steering wyczuwalny. Co najbardziej irytuje - brak trakcji, ze względu na lekki przód; przy ostrym "wdepnięciu", potrafi zerwać przyczepność nawet przy 60 km/h na suchym asfalcie, na mokrym to już w ogóle...
4,5
~Adam
Mazda MX-30
SUV Elektryczny 35.5kWh 145KM 107kW
Samochód w wersji Kanjo, czyli środkowa opcja wyposażenia; posiada wszystko, co potrzebne do szczęścia, łącznie z super świecącymi reflektorami LED, aktywnym tempomatem i różnymi asystentami jazdy. Wrażenia z jazdy jak najbardziej pozytywne; auto bardzo ciche, nawet przy wysokich prędkościach, zrywne (jak to elektryk) stabilne na zakrętach, bardzo komfortowo wybiera nierówności. Fotele nad wyraz wygodne, dobrze podpierają ciało w zakrętach, nie męczą podczas dłuższej trasy. Niestety są też drobne, aczkolwiek, irytujące wady, na które radzę zwrócić uwagę podczas jazd próbnych: drzwi, ze względu na swoją konstrukcję, pracują podczas jazdy i potrafią wydawać dziwne dźwięki, szczególnie na gorszej jakości drogach. Tak samo plastiki - pomimo wysokiej jakości, zdarzają się trudne do zlokalizowania "świerszcze", które w tak cichym samochodzie są bardzo słyszalne. System audio nie powala jakością, układ kierowniczy jest gumowy, torque steering wyczuwalny. Co najbardziej irytuje - brak trakcji, ze względu na lekki przód; przy ostrym "wdepnięciu", potrafi zerwać przyczepność nawet przy 60 km/h na suchym asfalcie, na mokrym to już w ogóle...
4,2
~Marcin Gostyński
Mazda MX-30
SUV Elektryczny 35.5kWh 145KM 107kW
Zbyt mała pojemność baterii, co bardzo obniża ocenę, szczególnie stresujące to jest zimą przy niskich temperaturach gdzie dogrzewanie akumulatora, ogrzewania kabiny , szyb oraz np siedzeń, nawiewu klimatyzacjii , oporu toczenia opon zimowych,które są niezbędne do bezpiecznej jazdy sprawność akumulatora gwałtownie spada powodują bardzo niski zasięg przy pobieranej energii rzędu 30KW tj ok 110 km.Stanowczo za mało , zbyt duże ograniczenia dotyczące wyjazdów przy tak małej dostępności ładowarek.Auto wyłącznie dla właścicieli własnych garaży
Mazda MX-30 SUV