Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa A W176 Hatchback 5d Facelifting 180 122KM 90kW 2015-2017

Lata produkcji: 2015 – 2017
Segment: VANy
Silniki Klasy A można podzielić na trzy grupy - słabe, w sam raz i dla szaleńców. Do pierwszej grupy należy tylko jedna wersja - wysokoprężny 180CDI. Jest co prawda najsłabszy w zestawieniu, ale za to zapewnia przyzwoite osiągi do codziennego podróżowania bez szaleństw. Jednak lepiej rozważyć drugą grupę. Najtańszy silnik benzynowy 1.6 122KM jeździ lepiej niż się początkowo wydaje. Chętnie wchodzi na obroty i jest elastyczny - i to wszystko przy najniższej cenie w katalogu! Warto jednak pomyśleć nad dopłatą do wersji 157-konnej. Niewielkie spalanie serwuje ze świetnymi możliwościami na drodze - to dobry wybór. A diesel? Jak nie 136-konny, to 170 będzie aż nadto wystarczający. Ten ostatni jest taką kładką pomostową do trzeciej grupy. Tam króluje motor z 211KM. W takim aucie to już szaleństwo. Ale dobrze, że można na nie sobie pozwolić.
czytaj więcej
Powagosław
Mercedes opuścił segment B, by w gronie kompaktów premium ścigać się z modelami BMW (Seria 1) i Audi (A3). Nie ma czego żałować, Klasa A, nazywana wcześniej złośliwie „niepełnoprawnym Mercedesem” dziś dumnie spogląda na konkurencję. ~Powagosław
Luzacjusz
Koniec z budowaniem auta na kształt i podobieństwo ziemniaczanej bulwy? Koniec z żartami o testach łosia. Koniec z autem „dla ktosia” (ktoś je kupował, tylko nie wiem kto i po co…). To się kiedyś musiało skończyć. I za to niech będą dzięki. A nową Klasę A niech oceni czas i historia ;) ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1250-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny ECO Start-Stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny ECO Start-Stop
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Karoseria + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

3,7
~Komar
Mercedes Klasa A W176
Hatchback 5d Facelifting 180 122KM 90kW
Sportowe autko z pazurem; ciekawe, wyróżniające się na drodze. Raczej na pokaz niż na co dzień. Raczej do jazdy wkoło komina niż na długie trasy. Zdecydowanie dla singla lub pary, a nie rodziny z dziećmi i psem. Mało praktyczne - niewielka ilość miejsca w bagażniku, mało miejsca na tylnej kanapie, sportowe kubełki nie wygodne w dłuższej trasie, zdecydowanie nie ekonomiczny przy prędkościach autostradowych (powyżej 140km/h). Słabo wyposażony w pakiecie AMG (klima jednostrefowa i nie automatyczna, słabe nagłośnienie jak na ten poziom lansu, brak automatycznych świateł/wycieraczek/lusterka środkowego/aktywnego tempomatu/trzymania pasa itd, niewielki wpływ na działanie przy zmianie trybu sport/eco/comfort). Te liczne fuck-upy rekompensuje lans i właściwości jezdne i po prostu przyjemność z jazdy tym autem. Bardzo eleganckie wnętrze (alcantara, skóry, kubełki, deska) - robi wrażenie! Dobrze zestrojona skrzynia automatyczna, która z niewielkiej w sumie mocy (122hp) robi prawie wyścigówkę. Zawieszenie twarde ale daje bardzo dobrą przyczepność i kontrolę na krętej drodze - może zaskoczyć, bardzo sprawne hamulce. Wisienką na torcie jest przyjemna, gruba, malutka kierownica. Autko bardzo fajne, ale ciut za drogie. Za te pieniadze mamy np. znacznie lepiej wyposażoną Toyotę, w dieselku, w kombi, która po stokroć lepiej sprawdzi się na trasie - ale to głupie porównanie - bo przecież to Merc w turbo benzynie i absolutnie nie na trasę... Z rzeczy wartych dodania - dość okrojone możliwości konfiguracji radia; ekran przytwierdzony na stałe (powinien się delikatnie nachylać w stronę kierowcy lub mieć możliwość regulacji) i powinien być dotykowy! Gałka/joystick do obsługi dość wkurzający, ale dla posiadaczy marki już znany - kwestia przyzwyczajenia - mi nie odpowiada. Lans, lans i jeszcze raz lans - niezbyt praktyczny, ale lans ;) Czy kupił bym ponownie? Tak, ale ze zdecydowanie lepszym wyposażeniem. Pakiet AMG to za mało wg mnie. Brakuje tu zbyt wiele rzeczy, które poprawiają komfort na co dzień.. (Pakiet AMG w tym przypadku to tylko ładniejsze wnętrze, fotele, dywaniki, zderzaki, grill, koła).
4,6
~Robert
Mercedes Klasa A W176
Hatchback 5d Facelifting 180 122KM 90kW
Świetnie wyglądające - mam pełen pakiet AMG - auto, które świetnie jeżdzi. Mój samochód wyposażony jest w dwusprzęgłowy 7 biegowy automat z manetkami przy kierownicy. Można nieźle sie pobawić i naprawdę ta moc , a w szczególności moment obrotowy połaczony z bardzo szybką skrzynią w zupełności wystarczy do "łykania" kolejnych aut na drodze. Przejechałem nim europę, poruszam się obwodnicą trójmiasta i samym trójmiastem i wszędzie auto sprawdza się na medal. Zużycie paliwa od przeglądu do przeglądu - 15 tys km- 7,2 l / 100 km. Fakt - 70 % jazdy to drogi szybkiego ruchu. (jeśli obwodnicę 3 miasta można za takową uważać he) W samym mieście średnio ok 8 litrów / 100 km.
4,9
~Dablju
Mercedes Klasa A W176
Hatchback 5d Facelifting 180 122KM 90kW
Całokształt jak najbardziej pozytywnie. Bardzo wysoka jakość wykończenia w środku. Wziąłem pakiet stylistyczny Urban i elektryczne fotele komfortowe w czarnej skórze ( bo te sportowe mają nieregulowane zagłówki i w trasie są tragiczne ). Całość wygląda po prostu genialnie. Materiały miekkie i idealnie spasowane. Po lifcie fajniejsze są także zegary i tablet bez ramki. Auto po prostu robi wrażenie zarówno w środku jak i na zewnątrz. BMW wygląda przy nim grzecznie , a audi a3 po prostu nudno.
Mercedes Klasa A W176 Hatchback 5d Facelifting