Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W213 Limuzyna Facelifting 2.0 E220d 194KM 143kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Piąta generacja Mercedesa Klasy S pojawiła się na rynku w roku 2015. Stylistycznie model ten, jak nigdy wcześniej, jest spokrewniony zarówno z flagową, większą Klasą S (model W222), jak również z mniejszą Klasą C (W205), co jest rezultatem unifikacji designu, który niemiecka marka zdecydowała się przeprowadzić. Mercedes Klasa E W213 został zaprojektowany przez Roberta Lesnika. Tak jak poprzednik, W213 zbudowany został na tej samej platformie podłogowej co mniejsza Klasa C – jest to modularna platforma MRA (stosowana w skróconym wariancie w Klasie C W205). Model reklamowany jest przez producenta jako najbardziej technologicznie zaawansowany samochód w historii marki – jest owocem ponad 4 lat pracy.
czytaj więcej
Powagosław

Nie tylko zachwycająco piękny, ale i (ponoć) inteligentny samochód, ze swoimi komputerowymi asystentami jazdy swoisty pomost pomiędzy autem samosterującym i tradycyjnym. Nie wiem tylko, czy ujednolicenie stylistyczne z Klasą C to na pewno najlepszym pomysł.

~Powagosław
Luzacjusz

Klasa E nigdy nie wyglądała lepiej niż dziś. Może po faceliftingu poprzedniej generacji. Ale generalnie ten samochód nigdy nie wygrywał jakimś porywającym designem, a teraz już tak. Strach się bać.

~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1950 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 194 KM (143 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1600 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 9
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4MATIC
Liczba stopni 9
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,9 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria
ACTIVE BREAK ASSIST - Radar odległości i system automatycznego hamowania
  • Mercedes Klasa E W213 Kombi 3.0 350d 258KM 190kW 2016-2019
  • inne
  • 40 tys. km
Zdarzyło się kilka razy, że podczas jazdy wyświetlił się komunikat - DISTANCE WARNING. System aktywnego hamowania był załączony. Wszystko byłoby normalne gdyby nie to, że że komunikat wyświetlił się podczas wjeżdżania pod wiadukt. Ten raz komunikat zignorowałem i dalej jeździłem. Po jakimś czasie wjeżdżając pod inny wiadukt komunikat wyświetlił się ponownie, ale tym razem auto mocno przyhamowało. Na tyle mocno, że gdyby za mną ktoś jechał mogłoby to doprowadzić do niebezpiecznej sytuacji. Tym razem z poziomu menu dostępnego dla kierowcy system ASYSTENT HAMOWANIA został odhaczony jako nieaktywny. O dziwo za jakiś czas, pod tym samym wiaduktem układ ponownie zadziałał. Uaktywnił się komunikat na ekranie, dźwiękowy oraz krótkie przyhamowanie auta. Przyznam, że takie jeżdżenie z nieplanowanym przyhamowaniem jest niebezpieczne, bo nigdy nie wiem jak mocno auto uaktywni system następnym razem. Do tej pory system uaktywnił się 3x i zawsze pod tymi samymi wiaduktami. Chyba zmienię trasę do domu :)))). Póki co planuję zaczerpnąć wiedzy w serwisie. A może ktoś miał taki przypadek?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Kierownica wielofunkcyjna
  • Mercedes Klasa E W213 Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW 2016-2020
  • instalacja elektryczna
  • 85 tys. km
Niedział mi przycisk OK w kierownicy z lewej strony. Nie mogę wejść w serwis auta. Nie mogę odczytać jakich kolwiek danych bo środkowy przycisk OK Nie reaguje.
Oczekuje na rozwiązanie
Głuche pukanie w filtrze powietrza
  • Mercedes Klasa E W213 Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW 2016-2020
  • silnik
  • 152 tys. km
Silnik pracuje dziwnie słychać dziwne głuche pukanie w filtrze powietrza
Oczekuje na rozwiązanie
Mercedes Klasa E W213 Limuzyna Facelifting