Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W213 Limuzyna Facelifting 2.0 E220d 194KM 143kW 2020-2022

Lata produkcji: 2020 – 2022
Segment: Wyższa klasa średnia
Piąta generacja Mercedesa Klasy S pojawiła się na rynku w roku 2015. Stylistycznie model ten, jak nigdy wcześniej, jest spokrewniony zarówno z flagową, większą Klasą S (model W222), jak również z mniejszą Klasą C (W205), co jest rezultatem unifikacji designu, który niemiecka marka zdecydowała się przeprowadzić. Mercedes Klasa E W213 został zaprojektowany przez Roberta Lesnika. Tak jak poprzednik, W213 zbudowany został na tej samej platformie podłogowej co mniejsza Klasa C – jest to modularna platforma MRA (stosowana w skróconym wariancie w Klasie C W205). Model reklamowany jest przez producenta jako najbardziej technologicznie zaawansowany samochód w historii marki – jest owocem ponad 4 lat pracy.
czytaj więcej
Powagosław

Nie tylko zachwycająco piękny, ale i (ponoć) inteligentny samochód, ze swoimi komputerowymi asystentami jazdy swoisty pomost pomiędzy autem samosterującym i tradycyjnym. Nie wiem tylko, czy ujednolicenie stylistyczne z Klasą C to na pewno najlepszym pomysł.

~Powagosław
Luzacjusz

Klasa E nigdy nie wyglądała lepiej niż dziś. Może po faceliftingu poprzedniej generacji. Ale generalnie ten samochód nigdy nie wygrywał jakimś porywającym designem, a teraz już tak. Strach się bać.

~Luzacjusz
Produkowany od 2020 do 2022 roku
Pojemność skokowa 1950 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 194 KM (143 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1600 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 9
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4MATIC
Liczba stopni 9
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Maciej
Mercedes Klasa E W213
Limuzyna Facelifting 2.0 E220d 194KM 143kW
Ocena dotyczy modelu E300de, czyli diesel + elekryk. Nie ma takiego w zestawieniu, wiec pisze jako 220d. Jak to sie czasami czyta: elektryk to do miasta, w trase musi byc diesel. No to jest jedno auto, ktore to laczy, i to w pieknym stylu. Obecnie nie ma na rynku drugiego PHEV diesel + elektryk. Realny zasieg na samym pradzie to 35km zima, 45 latem, ale przy spokojnej jezdzie da rade przekroczyc 50km. Malo? Na trase na pewno, na dojazd do pracy starczy. Ladowanie proste, z ladowarki 7kW naladujemy calosc w 1,5h. Z domowego 2,2kW potrwa to 5h. Sam diesel taki sam jak w modelu 220d, z tym ze w niektorych trybach bardziej wspomagany elektrykiem, w niektorych jak mild hybrid. Zasieg na dieslu w trasie - ponad 1100km, a nawet dalej jak sie bedzie jechac spokojnie. Wady? Masa +300kg ponad model 220d oraz zmiejszony o 170 litrow bagaznik z wystajacym schodkiem. Nie dla kogos kto potrzebuje pakowne auto.
4,6
~Euforia
Mercedes Klasa E W213
Limuzyna Facelifting 2.0 E220d 194KM 143kW
Mercedes pokazał na co go stać. Auto się świetnie prowadzi. Jest doskonale wykończone w środku. Robi to piorunujące wrażenie. Wykończenie w matowym czarnym jesionie może się podobać. Czuć tu klasę samą w sobie. Siedziałem w kilku innych autach premium przed zakupem i żaden nie zrobił na mnie takie wrażenia jak mercedes. Jeżeli chodzi o środek raczej nie ma konkurencji to auto wśród marek premium na tą chwilę. Nagłośnienie Burmester jest klasą samą w sobie. Można poczuć się jak na sali koncertowej. Wygląd auta z zewnątrz jest kontrowersyjny. Choć z pakietem AMG na 20' kołach wygląda ładnie. Mimo to trzeba się do niego przyzwyczaić. I jeszczejedno. Wygłuszenie auta jest wzorcowe.
4,9
~Tomasz
Mercedes Klasa E W213
Limuzyna Facelifting 2.0 E220d 194KM 143kW
Z pewnością większe wrażenie robi wnętrze tego samochodu niż wygląd zewnętrzny. W wersji business edition z pakietem AMG prezentuje się świetnie, ale nadal lepiej wewnątrz. Beżowa tapicerka i drewniane okleiny to według mnie najlepsze zestawienie kolorystyczne w tym modelu (plus jedyny słuszny kolor lakieru - czarny). Na pierwy plan przy ocenie samochodu wybija się komfort podróży na długiej, szybkiej trasie - jest bardzo dobrze. Wyciszenie wnętrza, amortyzacja, wygoda foteli, ergonomia - wszystko na najwyższym poziomie.
ACTIVE BREAK ASSIST - Radar odległości i system automatycznego hamowania
  • Mercedes Klasa E W213 Kombi 3.0 350d 258KM 190kW 2016-2019
  • inne
  • 40 tys. km
Zdarzyło się kilka razy, że podczas jazdy wyświetlił się komunikat - DISTANCE WARNING. System aktywnego hamowania był załączony. Wszystko byłoby normalne gdyby nie to, że że komunikat wyświetlił się podczas wjeżdżania pod wiadukt. Ten raz komunikat zignorowałem i dalej jeździłem. Po jakimś czasie wjeżdżając pod inny wiadukt komunikat wyświetlił się ponownie, ale tym razem auto mocno przyhamowało. Na tyle mocno, że gdyby za mną ktoś jechał mogłoby to doprowadzić do niebezpiecznej sytuacji. Tym razem z poziomu menu dostępnego dla kierowcy system ASYSTENT HAMOWANIA został odhaczony jako nieaktywny. O dziwo za jakiś czas, pod tym samym wiaduktem układ ponownie zadziałał. Uaktywnił się komunikat na ekranie, dźwiękowy oraz krótkie przyhamowanie auta. Przyznam, że takie jeżdżenie z nieplanowanym przyhamowaniem jest niebezpieczne, bo nigdy nie wiem jak mocno auto uaktywni system następnym razem. Do tej pory system uaktywnił się 3x i zawsze pod tymi samymi wiaduktami. Chyba zmienię trasę do domu :)))). Póki co planuję zaczerpnąć wiedzy w serwisie. A może ktoś miał taki przypadek?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Nie otwiera się klapa wlewu paliwa,nie otwiera się bagażnik,brak świateł tylnich,kierunkowskazy itp, nie wysuwa się kamera
  • Mercedes Klasa E W213 Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW 2016-2020
  • instalacja elektryczna
  • 48 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Po zatankowaniu samochodu odpaliłem auto po czym wyświetliły mi się kontrolki z awaria świateł, układu ad blue, awaria znaku stop,kierunkowskazu. Nie mogę otworzyć klapy bagażnika,nie otwiera się klapa wlewu paliwa,oraz nie wysuwa się kamera. 10 dni temu skończyła mi się gwarancja auta
Airmatic kompresor
  • Mercedes Klasa E W213
  • zawieszenie
  • 20 tys. km
Airmatic: podczas podnoszenia pojazdu czy poziomowania bardzo głośno słychać prace kompresora. Czuć również drgania. Serwis nie widzi problemu a w samochodzie tego nie było (mam od nowości). W213 po liftingu,
Oczekuje na rozwiązanie
Mercedes Klasa E W213 Limuzyna Facelifting