Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W213 Limuzyna

Lata produkcji: 2016 – 2020
Segment: Wyższa klasa średnia
Piąta generacja Mercedesa Klasy S pojawiła się na rynku w roku 2015. Stylistycznie model ten, jak nigdy wcześniej, jest spokrewniony zarówno z flagową, większą Klasą S (model W222), jak również z mniejszą Klasą C (W205), co jest rezultatem unifikacji designu, który niemiecka marka zdecydowała się przeprowadzić. Mercedes Klasa E W213 został zaprojektowany przez Roberta Lesnika. Tak jak poprzednik, W213 zbudowany został na tej samej platformie podłogowej co mniejsza Klasa C – jest to modularna platforma MRA (stosowana w skróconym wariancie w Klasie C W205). Model reklamowany jest przez producenta jako najbardziej technologicznie zaawansowany samochód w historii marki – jest owocem ponad 4 lat pracy.
czytaj więcej
Powagosław

Nie tylko zachwycająco piękny, ale i (ponoć) inteligentny samochód, ze swoimi komputerowymi asystentami jazdy swoisty pomost pomiędzy autem samosterującym i tradycyjnym. Nie wiem tylko, czy ujednolicenie stylistyczne z Klasą C to na pewno najlepszym pomysł.

~Powagosław
Luzacjusz

Klasa E nigdy nie wyglądała lepiej niż dziś. Może po faceliftingu poprzedniej generacji. Ale generalnie ten samochód nigdy nie wygrywał jakimś porywającym designem, a teraz już tak. Strach się bać.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,6 m
Promień skrętu 5,8 m
Długość 4923 mm
Szerokość 1852 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2065 mm
Wysokość 1468 mm
Rozstaw osi 2939 mm
Rozstaw kół - przód 1619 mm
Rozstaw kół - tył 1619 mm
Zwis przedni 841 mm
Zwis tylny 1143 mm
Prześwit 135 mm
Odległość oparcia fotela przedniego od kierownicy 486 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1051 mm
Wysokość siedziska przedniego 282 mm
Długość siedziska przedniego 502 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 722 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 971 mm
Odległość od podłogi do siedziska tylnego 361 mm
Długość siedziska tylnego 509 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1499 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1494 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1467 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1450 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 540 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Marcin
Mercedes Klasa E W213
Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW
Nie jest to mój pierwszy samochód z tej półki. Kupiłem go w salonie, więc "przeszłości" nie ma. Jeżdżę nim od lutego 2021, czyli trzeci rok dopiero co się zaczął, przejechałem ponad 100 000 km i mogę powiedzieć, że ten samochód to idealna równowaga pomiędzy dynamiką, a ekonomią. Fakt, robię głównie trasy. Jeżdżę normalnie - można to krytykować, ale autostradą zdarza się mieć dwójkę z przodu zegarze, a w terenach zabudowanych nie mam problemu z jazdą, żeby prawka nie stracić. Czyli różnie. Pali on ok 6-7. Skrzynia pracuje zupełnie niewyczuwalne, ale to akurat nie dziwi. Miałem tylko jedną awarię systemu, który wyświetla światła drogowe wewnątrz, ale w serwisie przeinstalowanie softu ją rozwiązało. Moim zdaniem to naprawdę dobry wybór - na trasę szczególnie.
4,7
~Tommy
Mercedes Klasa E W213
Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW
Całokształt pojazdu mogę ocenić genialnie. Skrzynia, silnik, wyciszenie, komfort - to nie ma się do czego przyczepić, a mam porównanie z BMW i Audi. Jedyne co jest niestety fatalne to sportowe fotele w pakiecie AMG, siedzisko fotela kierowcy jest tak wąskie, że mocno pije (uciska) w biodra i uda. A nadmienię, że jestem wysoki ale szczupły. Ten mały szczegół psuje całą przyjemność z podróżowania tym autem, bo aż się prosi o dalekie podróże. Szkoda, bo gdyby nie ten mały szczegół moją oceną byłaby szóstka!
4,9
~Paweł
Mercedes Klasa E W213
Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW
Pierwsze wrażenia pozytywne, Auto, bardzo dobre jedynym minusem jaki mogę już dziś opisać to tradycyjny brak odzwierciedlenia w rzeczywistości danych dotyczących spalania. Ja po przejechaniu 3000 kilometrów jeżdżąc codziennie w trybie mieszanym ( około 35 km po trasie i tyle samo po mieście) z delikatnym traktowaniem pedału gazu osiągnąłem wynik 7,7 L . I to w zasadzie jedyny minus na gorąco reszta naprawdę na najwyższym poziomie. Wcześniej przez kilka lat jeżdziłem kupionymi w salonach Volvo XC90 (2015) , BMW 520 , VolvoXC60, Audi A6 i szczerze to żaden z tych samochodów w moim odczuciu nie jest tak dopracowany jak W213. Ja polecam
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa E W213 Limuzyna
8,3 – 9,9
l/100 km
6,1 – 7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Mercedes Klasa E W213
Limuzyna 1.6 200d 160KM 118kW
Samochód odebrany z salonu z przebiegiem 5 km., użytkowany przez 12 miesięcy w specyficznych warunkach. Przebieg realizowany w 80% w warunkach miejskich - Warszawa, w dzień i w nocy. Obecny stan licznika – 60.000 km. Pojazd eksploatowany wyłącznie na paliwie BP z włączoną non-stop klimatyzacją. System Start-Stop używany sporadycznie. Średnie zużycie paliwa wynikające z dokładnych pomiarów, a nie odczytów danych z komputera pokładowego, który – jak wynika z wielu moich doświadczeń zaniża wynik w każdym samochodzie. Cykl miejski – 7,44 l./100 km. Mieszany: 7,39l./100 km., Pozamiejski: 7,09 l./100 km. Średnie zużycie paliwa na przestrzeni jednego roku i przebiegu 60.000 km. – 7,51 l./100 km.
5,3
Liczba komentarzy: 2
Mercedes Klasa E W213
Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW
Spalanie zalezne od nogi i drogi. Przy delikatnym cykaniu na krajowkach 3,5l jest wynikiem do zrobienia. Przy jezdzie ok 250km/h wychodzi juz ok 8l .W lecie sr. ok 5,5 .W zimie przy oczekiwaniu na odmrozenie szyb i jezdzie na krotkich odcinkach 7,5l z tendencja spadkowa. Pierwszy przeglad po 20k km ok 2000zl-w tym 10l adblue za 150zl! dobrze ze nie uzupelniaja plynu do spryskiwaczy bo tez pewnie leja jakis magiczny za 100zl. Wg mnie taki serwis w aucie za 400k powinien byc darmowy-chociaz pierwszy...
5,5
Mercedes Klasa E W213
Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW
Wersja 4MATIC (napęd na 4 koła). Komfort niesamowity, a do tego to kosmiczne spalanie. Jadąc spokojnie ok 90-110km/h spokojnie można zejść do ok 4l/100km i to bez żadnej ściemy. Wystarczy sprawdzić filmik z tego forum, że schodzą poniżej 4l/100km. Ogólnie jeżdżąc normalnie spokojnie 5-6l przy dynamicznej jeździe.
ACTIVE BREAK ASSIST - Radar odległości i system automatycznego hamowania
  • Mercedes Klasa E W213 Kombi 3.0 350d 258KM 190kW 2016-2019
  • inne
  • 40 tys. km
Zdarzyło się kilka razy, że podczas jazdy wyświetlił się komunikat - DISTANCE WARNING. System aktywnego hamowania był załączony. Wszystko byłoby normalne gdyby nie to, że że komunikat wyświetlił się podczas wjeżdżania pod wiadukt. Ten raz komunikat zignorowałem i dalej jeździłem. Po jakimś czasie wjeżdżając pod inny wiadukt komunikat wyświetlił się ponownie, ale tym razem auto mocno przyhamowało. Na tyle mocno, że gdyby za mną ktoś jechał mogłoby to doprowadzić do niebezpiecznej sytuacji. Tym razem z poziomu menu dostępnego dla kierowcy system ASYSTENT HAMOWANIA został odhaczony jako nieaktywny. O dziwo za jakiś czas, pod tym samym wiaduktem układ ponownie zadziałał. Uaktywnił się komunikat na ekranie, dźwiękowy oraz krótkie przyhamowanie auta. Przyznam, że takie jeżdżenie z nieplanowanym przyhamowaniem jest niebezpieczne, bo nigdy nie wiem jak mocno auto uaktywni system następnym razem. Do tej pory system uaktywnił się 3x i zawsze pod tymi samymi wiaduktami. Chyba zmienię trasę do domu :)))). Póki co planuję zaczerpnąć wiedzy w serwisie. A może ktoś miał taki przypadek?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Nie otwiera się klapa wlewu paliwa,nie otwiera się bagażnik,brak świateł tylnich,kierunkowskazy itp, nie wysuwa się kamera
  • Mercedes Klasa E W213 Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW 2016-2020
  • instalacja elektryczna
  • 48 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Po zatankowaniu samochodu odpaliłem auto po czym wyświetliły mi się kontrolki z awaria świateł, układu ad blue, awaria znaku stop,kierunkowskazu. Nie mogę otworzyć klapy bagażnika,nie otwiera się klapa wlewu paliwa,oraz nie wysuwa się kamera. 10 dni temu skończyła mi się gwarancja auta
Airmatic kompresor
  • Mercedes Klasa E W213
  • zawieszenie
  • 20 tys. km
Airmatic: podczas podnoszenia pojazdu czy poziomowania bardzo głośno słychać prace kompresora. Czuć również drgania. Serwis nie widzi problemu a w samochodzie tego nie było (mam od nowości). W213 po liftingu,
Oczekuje na rozwiązanie
Mercedes Klasa E W213 Limuzyna