Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W213 Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW 2016-2020

Lata produkcji: 2016 – 2020
Segment: Wyższa klasa średnia
Piąta generacja Mercedesa Klasy S pojawiła się na rynku w roku 2015. Stylistycznie model ten, jak nigdy wcześniej, jest spokrewniony zarówno z flagową, większą Klasą S (model W222), jak również z mniejszą Klasą C (W205), co jest rezultatem unifikacji designu, który niemiecka marka zdecydowała się przeprowadzić. Mercedes Klasa E W213 został zaprojektowany przez Roberta Lesnika. Tak jak poprzednik, W213 zbudowany został na tej samej platformie podłogowej co mniejsza Klasa C – jest to modularna platforma MRA (stosowana w skróconym wariancie w Klasie C W205). Model reklamowany jest przez producenta jako najbardziej technologicznie zaawansowany samochód w historii marki – jest owocem ponad 4 lat pracy.
czytaj więcej
Powagosław

Nie tylko zachwycająco piękny, ale i (ponoć) inteligentny samochód, ze swoimi komputerowymi asystentami jazdy swoisty pomost pomiędzy autem samosterującym i tradycyjnym. Nie wiem tylko, czy ujednolicenie stylistyczne z Klasą C to na pewno najlepszym pomysł.

~Powagosław
Luzacjusz

Klasa E nigdy nie wyglądała lepiej niż dziś. Może po faceliftingu poprzedniej generacji. Ale generalnie ten samochód nigdy nie wygrywał jakimś porywającym designem, a teraz już tak. Strach się bać.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1950 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 194 KM (143 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1600-2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 9
System start&stop Dostępny ECO Start-Stop
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4Matic
Liczba stopni 9
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Ergonomia

Wybrane oceny

4,7
~Marcin
Mercedes Klasa E W213
Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW
Nie jest to mój pierwszy samochód z tej półki. Kupiłem go w salonie, więc "przeszłości" nie ma. Jeżdżę nim od lutego 2021, czyli trzeci rok dopiero co się zaczął, przejechałem ponad 100 000 km i mogę powiedzieć, że ten samochód to idealna równowaga pomiędzy dynamiką, a ekonomią. Fakt, robię głównie trasy. Jeżdżę normalnie - można to krytykować, ale autostradą zdarza się mieć dwójkę z przodu zegarze, a w terenach zabudowanych nie mam problemu z jazdą, żeby prawka nie stracić. Czyli różnie. Pali on ok 6-7. Skrzynia pracuje zupełnie niewyczuwalne, ale to akurat nie dziwi. Miałem tylko jedną awarię systemu, który wyświetla światła drogowe wewnątrz, ale w serwisie przeinstalowanie softu ją rozwiązało. Moim zdaniem to naprawdę dobry wybór - na trasę szczególnie.
4,7
~Tommy
Mercedes Klasa E W213
Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW
Całokształt pojazdu mogę ocenić genialnie. Skrzynia, silnik, wyciszenie, komfort - to nie ma się do czego przyczepić, a mam porównanie z BMW i Audi. Jedyne co jest niestety fatalne to sportowe fotele w pakiecie AMG, siedzisko fotela kierowcy jest tak wąskie, że mocno pije (uciska) w biodra i uda. A nadmienię, że jestem wysoki ale szczupły. Ten mały szczegół psuje całą przyjemność z podróżowania tym autem, bo aż się prosi o dalekie podróże. Szkoda, bo gdyby nie ten mały szczegół moją oceną byłaby szóstka!
4,9
~Paweł
Mercedes Klasa E W213
Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW
Pierwsze wrażenia pozytywne, Auto, bardzo dobre jedynym minusem jaki mogę już dziś opisać to tradycyjny brak odzwierciedlenia w rzeczywistości danych dotyczących spalania. Ja po przejechaniu 3000 kilometrów jeżdżąc codziennie w trybie mieszanym ( około 35 km po trasie i tyle samo po mieście) z delikatnym traktowaniem pedału gazu osiągnąłem wynik 7,7 L . I to w zasadzie jedyny minus na gorąco reszta naprawdę na najwyższym poziomie. Wcześniej przez kilka lat jeżdziłem kupionymi w salonach Volvo XC90 (2015) , BMW 520 , VolvoXC60, Audi A6 i szczerze to żaden z tych samochodów w moim odczuciu nie jest tak dopracowany jak W213. Ja polecam
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa E W213 Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW 2016-2020
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Liczba komentarzy: 2
Mercedes Klasa E W213
Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW
Spalanie zalezne od nogi i drogi. Przy delikatnym cykaniu na krajowkach 3,5l jest wynikiem do zrobienia. Przy jezdzie ok 250km/h wychodzi juz ok 8l .W lecie sr. ok 5,5 .W zimie przy oczekiwaniu na odmrozenie szyb i jezdzie na krotkich odcinkach 7,5l z tendencja spadkowa. Pierwszy przeglad po 20k km ok 2000zl-w tym 10l adblue za 150zl! dobrze ze nie uzupelniaja plynu do spryskiwaczy bo tez pewnie leja jakis magiczny za 100zl. Wg mnie taki serwis w aucie za 400k powinien byc darmowy-chociaz pierwszy...
5,5
Mercedes Klasa E W213
Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW
Wersja 4MATIC (napęd na 4 koła). Komfort niesamowity, a do tego to kosmiczne spalanie. Jadąc spokojnie ok 90-110km/h spokojnie można zejść do ok 4l/100km i to bez żadnej ściemy. Wystarczy sprawdzić filmik z tego forum, że schodzą poniżej 4l/100km. Ogólnie jeżdżąc normalnie spokojnie 5-6l przy dynamicznej jeździe.
5,6
Mercedes Klasa E W213
Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW
Miałem różne diesle ale ten mile zaskoczył mnie najbardziej. Rewelacja pod każdym względem osiągów, kultury pracy a najbardziej zużycie. Na trasie 1000 km autostradami, którą przejechałem w 7:30 średnie spalanie 6,7 l/100 km.
ACTIVE BREAK ASSIST - Radar odległości i system automatycznego hamowania
  • Mercedes Klasa E W213 Kombi 3.0 350d 258KM 190kW 2016-2019
  • inne
  • 40 tys. km
Zdarzyło się kilka razy, że podczas jazdy wyświetlił się komunikat - DISTANCE WARNING. System aktywnego hamowania był załączony. Wszystko byłoby normalne gdyby nie to, że że komunikat wyświetlił się podczas wjeżdżania pod wiadukt. Ten raz komunikat zignorowałem i dalej jeździłem. Po jakimś czasie wjeżdżając pod inny wiadukt komunikat wyświetlił się ponownie, ale tym razem auto mocno przyhamowało. Na tyle mocno, że gdyby za mną ktoś jechał mogłoby to doprowadzić do niebezpiecznej sytuacji. Tym razem z poziomu menu dostępnego dla kierowcy system ASYSTENT HAMOWANIA został odhaczony jako nieaktywny. O dziwo za jakiś czas, pod tym samym wiaduktem układ ponownie zadziałał. Uaktywnił się komunikat na ekranie, dźwiękowy oraz krótkie przyhamowanie auta. Przyznam, że takie jeżdżenie z nieplanowanym przyhamowaniem jest niebezpieczne, bo nigdy nie wiem jak mocno auto uaktywni system następnym razem. Do tej pory system uaktywnił się 3x i zawsze pod tymi samymi wiaduktami. Chyba zmienię trasę do domu :)))). Póki co planuję zaczerpnąć wiedzy w serwisie. A może ktoś miał taki przypadek?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Nie otwiera się klapa wlewu paliwa,nie otwiera się bagażnik,brak świateł tylnich,kierunkowskazy itp, nie wysuwa się kamera
  • Mercedes Klasa E W213 Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW 2016-2020
  • instalacja elektryczna
  • 48 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Po zatankowaniu samochodu odpaliłem auto po czym wyświetliły mi się kontrolki z awaria świateł, układu ad blue, awaria znaku stop,kierunkowskazu. Nie mogę otworzyć klapy bagażnika,nie otwiera się klapa wlewu paliwa,oraz nie wysuwa się kamera. 10 dni temu skończyła mi się gwarancja auta
Airmatic kompresor
  • Mercedes Klasa E W213
  • zawieszenie
  • 20 tys. km
Airmatic: podczas podnoszenia pojazdu czy poziomowania bardzo głośno słychać prace kompresora. Czuć również drgania. Serwis nie widzi problemu a w samochodzie tego nie było (mam od nowości). W213 po liftingu,
Oczekuje na rozwiązanie
Mercedes Klasa E W213 Limuzyna