Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa S W220 Sedan 3.7 V6 (350) L 245KM 180kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: Auta luksusowe
Klasa S produkowana jest od roku 1972. To luksusowa limuzyna klasy wyższej (segment F) i jednocześnie flagowy model niemieckiej marki. To właśnie w tym momencie nazwa „Klasa S” oficjalnie znalazła się w nomenklaturze marki (używana była wcześniej w języku potocznym). Za protoplastów Klasy S uważane są serie „Ponton” (W180 i W128), „Fintail” (W111 i W112) oraz W108. W swojej segmencie Mercedes Klasa S jest najpopularniejszym samochodem na świecie – do dnia dzisiejszego sprzedano ponad 3 mln aut spośród dotychczasowych sześciu generacji modelu. Klasa S stała się także jedynym jak dotąd Mercedesem, który został nagrodzony tytułem Europejskiego Samochodu Roku (w roku 1974).
czytaj więcej
Powagosław
To jeden z tych wytworów ludzkich rąk, w przypadku których mnożenie komplementów i zachwytów to strata czasu. Bo Klasa S to klasa sama w sobie, absolut, który nie potrzebuje potwierdzenia. ~Powagosław
Luzacjusz
Tak, to pewnie najdoskonalsze auto świata. Pod każdym względem. Tak, jest wspaniałe. Ale ścieżka elegancji, którą zaczyna podążać Klasa S zdaje się prowadzić do miejsca z napisem Maybach. Tego tylko bizantyjskiego przepychu się trochę obawiam. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 3724 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 245 KM (180 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 3000-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 18
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 97 x 84 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4MATIC
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~Elvis
Mercedes Klasa S W220
Sedan 3.7 V6 (350) L 245KM 180kW
Moj plan bym nastepujacy. Wydac 40 tys zolotych i kupic samochod jak nowy. Niestety nie bylo tak latwo mialem okreslone wymagania. Mercedesik musial byc w220 w wersji LONG to byla podstawa sami przyznacie ze wyglada zupelnie inaczej a to ze nie misci sie w Polskich miejscach parkingowych jest po prostu urocze :) Zawsze wiem gdzie zaparkowalem bo wystaje lub przod lub tyl samochodu ;) Nastepnym wymaganiem byl kolor, musial byc czarny Kolejne wymaganie to po roku prod. 2003. Nastepnie jasna tapicerka i ostatnie fullllll elektryka. Jak widzicie nie ma tu wymagac odnosnie silnika, gdyz bardziej zalezalo mi na stanie samochodu i tym aby spelnial moje parametry niz to aby byl odpowiedni silnik. Oczywiscie 4.0 diesel odpada na starcie... Kupilem Mesia z miejsca za 25 tysiecy złotych od handlarza po 4mc szukania Jak pewnie umiecie liczyc zostalo mi jeszcze 15 tys na naprawy bo budrzet byl. I sie zaczelo... Jak dojechalem do domu to zauwazylem ze leci z chlodnicy...hmmm dobra niestety termin w serwisie mialem na za 2 tygodnie wiec kupilem borygo i wlalem cieszac sie ze jakos przejade te 2 tygodnie. Bylem tak zajarany ze nie chcialem wychodzic z auta :) aha zapomnialem napisac ze dla mnie w samochodzie wszystko musi dzialac a jakie kolwiek skrzypienie czy walenie nie wchodzi w gre... Dobrze mój Merol nie doczekal się tego serwisu już rozpadl się w 2 dniu mianowicie poprzez waz idacy do chlodnicy skrzyni która znajduje się wewnatrz chlodnicy wody zaczal leciec olej. Wiedzialem ze to od skrzyni biegow bo ten kolor jest nie do pomylenia i tu szczescie chcialo ze auto akurat rozsypalo mi się przy autoryzowanym serwisie merola w Gdyni. Super pomyslalem i stanalem na parkingu u nich. Odrazu przyjeli. Poprosilem aby zerkneli na te weze i wymienili mi od razu olej w skrzyni biegow i w silniku. Po 1 dniu zadzwonili i powiedzieli ze misa olejowa do skrzyni biegow jest w bardzo zlym stanie i zalecaja wymiane. ok... niech robia. Tak więc za wymiane oleju w skrzyni biegow i silniku, przewodu chlodnicy nowego czynninka filtru oleju nowej misy olejowej, innych przewodow zaplacilem 3500 zl. Nie tak zle pomyslalem ale wciąż czekalem na serwis w warsztacie gdzie robia tylko merole. Acha bedac w serwisie kupilem dodatkowy kluczyk od handlarza dostalem tylko 1 – koszt 1600 zł... Samochod jezdzil, palilo się SRS, klimatyzacja nie chodzila, a z chlodnicy lecial plyn. W koncu się doczekalem. Dla niecierpliwych samochód stal w tym warsztacie prawie miesiac... caly czas mi cos nie pasowalo, najwięcej czasu poswiecili klimatyzacji wymieniony został praktycznie caly uklad. No to lecimy. 1 wizyta - Osuszacz klimatyzacji, chlodnica silnika, chlodnica klimatyzacji, tarcza kotwiczna tylna prawa i lewa, nowe przewody ( te z autoryzowanego serwisu były pokrecone, zawolali mnie po to abym sam zobaczyl ) hamulec reczny – klocek hamulcowy, szczeki, tarcza chamulcowa, elektryka – modod dociagania drzwi pasazera oraz cala elektryka tylnych prawych drzwi regeneracja czujnikow parkowania ( nie dzialaly ) Napelnienie klimatyzcji , czynnik jakiś tam modol kolejny robocizna Koszt 4400 zł 2 wizyta - Klima dalej nie dziala...tak więc jedziemy dalej Kompresor klimatyzacji ( teraz sluchajcie, wstawiony był waz do sprezarki od Diesla 320 on jest za dlugi i musi być zgiety więc zatarl sprezarke, zrobil to poprzedni wlasciciel bo taki waz kosztuje do diesla 200 zl a do 350 ben 921 zł Kazalem sprawdzic AIRMATIC prawy tylny się pocil. Tak więc zregenerowali go 1200 zł dobra cena. Robocizna Koszt 4486 zł … 3 wizyta - Klima w koncu dziala ale... wieje tylko cieple powietrze , trzeba było wymienic, zawory ogrzewania tyl i przod . Do tego zaczelo wyc lozysko lewe. Robocizna 1280 zł. 4 wizyta klima dziala … ale może być tylko albo zimno jak w kostnicy albo cieplo jak w Hiszpani.. dobra wymiana panelu sterowania klimy …. Robocizna 400 zł 5 wizyta …. Zaczelo walic tym razem prawe lozysko z wymiana 328 zł . W koncu czyszczenie – detaling wnetrza 600 zl Dobra i to panowie tyle. Oczywiscie nie wpisywalem wszystkiego co było wymieniane tylko te takie bardziej drozsze części. Teraz liczymy Koszt samochodu 25000 Kluczyk 1600 zł Serwis Autoryzowany – 3500 Serwis Nieautoryzowany – 10894 Detaling – 600 Na same naprawy wydane 14394zł
3,6
~schwyntzu
Mercedes Klasa S W220
Sedan 3.7 V6 (350) L 245KM 180kW
Jako całokształt daję jedynie 3. Z bólem serca, ale nie mogę dać nic więcej. W220 to auto, które się kocha i jednocześnie nienawidzi. Z pewnością jest piekielnie wygodny, luksusowy i mimo tego, że nie jest nowym autem wciąż wygląda wspaniale i robi niesamowite wrażenie na pasażerach. Cały ten obraz pęka jak bańka mydlana kiedy pojawiają się usterki. Niestety opinia o W220 jest w pełni uzasadniona. Nie polecam osobom, które chcą nim jeździć na co dzień i używać jako niezawodny środek transportu.
Rozłądowujacy się akumulator po 1-2 dniach, okresowe zwyżki poboru prądu na wyłączonym silniku
  • Mercedes Klasa S W220 Sedan 3.2 V6 (320) 224KM 165kW 1998-2002
  • instalacja elektryczna
rozładowanie akumulatora po 1,5-2 dniach nie jeżdzenia mimo zakupu nowego aku. Podswietlaja się "stale" przyciski podsufitkowe mimo wyłączenia silnika i zamkniecia samochodu. Okresowe pobory prądu na wyłączonym silniku ok 10x wyzsze niż dopuszczalny- mimo nie uaktywniania alarmu Kłopoty od 2 lat. Były wymieniane SAMY, sprawdzane żarówki ze sterownikami - tj podmieniane w warsztacie. Ponadto odłączane po kolei sterowania szyb, foteli, itp.. Skokowy pobór prądu mimo tego nadal występuje i nie potrafią mi powiedzieć, dlaczego.. Porażka. Ostatnio uszkodzeniu uległ bezpiecznik pompy airmatika powodujac jej niewyłączanie się i w końcu spalenie. Po wymianie bezpiecznika i pompy ...po kilku dniach znów problem z nie wyłączaniem się pompy.. odłączyłem ją dziś przy takim incydencie nauczony doświadczeniem i... liczę, że się nie uszkodziła. Samochód z 1999 r,auto dbane i nie tłuczone. Proszę o podpowiedź, co mam zrobić. mój nr tel 600934981
Problem rozwiązany
4 komentarze
Display defective, SRS
  • Mercedes Klasa S W220 Sedan 2.8 V6 (280) 204KM 150kW 1998-2005
  • instalacja elektryczna
  • 1 tys. km
Witam,wyświetlił się komunikat,,display defective " oraz SRS. Następnie komunikaty zniknęły same ale nie mogę zamknąć ani otworzyć drzwi z pilota. Nie działa domykanie drzwi, brak pompowania foteli,nie mogę otworzyć bagażnika z guzika przy klapie. Mogę otworzyć jedynie z guzika w drzwiach.
Oczekuje na rozwiązanie
nie reaguje na pedał gazu
  • Mercedes Klasa S W220 Sedan 3.2 (320 CDI) 197KM 145kW 1999-2002
  • silnik
Sa dwa tryby pracy skrzyni s-standart i w-winter. Na "standart" przy ruszaniu (i zdarza się w czasie jazdy), silnik nie reaguje i nie przyspiesza w ogóle przez kilkanaście sekund. Co ciekawe?,...nie zawsze!! Ogólnie rusza z kopyta, ale zastanawiają mnie te momenty? Na skrzyżowaniu jest to niebezpieczne. Samochód tylko się toczy i nic!!! nie wiem
Problem rozwiązany
2 komentarze
Mercedes Klasa S W220 Sedan