Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Mercedes SLK R170 2.0 (200 Kompressor) 163KM 120kW 2000-2004

Mercedes SLK R170 2.0 (200 Kompressor) 163KM 120kW 2000-2004
Lata produkcji: 2000 - 2004
Segment: Auta sportowe

Luksusowy kompaktowy samochód sportowy o nadwoziu typu roadster (segment G) produkowany w latach 1996-2015. W ofercie Mercedesa zajął miejsce obok większego i starszego modelu SL, z którym dzielił część elementów. Większość technicznych rozwiązań SLK przejmował natomiast z Klasy C. W 2011 roku debiutowała trzecia generacja modelu (oznaczenie R172; SLK I to R170, SLK II – R171), ostatnia przed zmianą jego nazwy na SLC, w związku z uporządkowaniem nazewnictwa marki. Skrót SLK w nazwie modelu odnosił się do słów „Sportlich, Leich und Kurz”, czyli „sportowy, lekki i krótki”.

Powagosław

Piękny roadster, w przypadku którego podobieństwa do diabelskiego SLR są jednocześnie błogosławieństwem i zmorą. Wygląda równie dobrze, ale tym samym więcej obiecuje niż jest w stanie osiągnąć. Oceniających go przez pryzmat SLR jest jednak na tyle niewielu, że nie ma po co rozdzierać szat.

~Powagosław
Luzacjusz

Czasem mniej znaczy więcej. Dlatego SLK wygląda lepiej od SL i to bez względu na to, czy jest, czy nie jest SLR-em dla ubogich. Zresztą – Kraków jest tylko jeden, ale we Wrocławiu też fajnie się mieszka.

~Luzacjusz

Dane techniczne Mercedes SLK R170 2.0 (200 Kompressor) 163KM 120kW 2000-2004

Podstawowe parametry Mercedes SLK R170 2.0 (200 Kompressor) 163KM 120kW
Produkowany od 2000 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 2500-4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie mechaniczne
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 89,9 x 78,7 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Przeniesienie napędu Mercedes SLK R170 2.0 (200 Kompressor) 163KM 120kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Automatyczna skrzynia biegów
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 5

Publikacje o Mercedes SLK

Newsy o Mercedes SLK