Szukaj

Informacje o Mercedes SLK R171 Roadster 3.0 V6 (300) 231KM 170kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Auta sportowe
Największą pomyłką w tym modelu jest fakt, że producent z niewiadomego powodu zrezygnował z doładowanych motorów benzynowych 2.0 oraz 2.3l o mocy niecałych 200KM. W poprzedniej generacji były wręcz idealne – szybkie i dość oszczędne. W tej jest tylko osłabiona wersja 2.0l generująca 163KM. Nie można powiedzieć, że jest wolna, ale jak ktoś przesiądzie się ze starszej wersji, to może się rozczarować. W tym modelu, żeby nacieszyć się osiągami prawdziwego roadstera, trzeba wziąć bardziej paliwożerne silniki o oznaczeniu 300 lub 350 i mocach 231 oraz 272KM. Zupełnie wystarczą, ale są drogie. Dla fanów prędkości nie mogło oczywiście zabraknąć najlepszego – wersji AMG. Ma 360KM, niesamowity dźwięk i jest idealnym wariantem dla auta używanego dla przyjemności. A diesle? Przecież to roadster! Nie ma ich w ofercie.
czytaj więcej
Powagosław

Piękny roadster, w przypadku którego podobieństwa do diabelskiego SLR są jednocześnie błogosławieństwem i zmorą. Wygląda równie dobrze, ale tym samym więcej obiecuje niż jest w stanie osiągnąć. Oceniających go przez pryzmat SLR jest jednak na tyle niewielu, że nie ma po co rozdzierać szat.

~Powagosław
Luzacjusz

Czasem mniej znaczy więcej. Dlatego SLK wygląda lepiej od SL i to bez względu na to, czy jest, czy nie jest SLR-em dla ubogich. Zresztą – Kraków jest tylko jeden, ale we Wrocławiu też fajnie się mieszka.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 2996 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 231 KM (170 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 2500-5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 88 x 82,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria
Mercedes SLK R171 Roadster