Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Mercedes SLK R172 250 CDI BlueEFFICIENCY 204KM 150kW 2011-2015

Lata produkcji: 2011 - 2015
Segment: Auta sportowe
Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu. Samochód debiutował na rynku w 2011 roku. Podobnie jak w przypadku jego poprzedników, znakiem rozpoznawczym SLK R172 jest składany, sztywny dach, który umożliwia transformację auta z coupe w rasowego roadstera. R172 zbudowano na zmodyfikowanej platformie podłogowej Mercedesa Klasy C, z którym dzieli również inne elementy techniczne. Pod względem stylistycznym, nowy SLK jest spokrewniony z modelem SLS. Nowym rozwiązaniem zastosowanym w R172 jest „Magic Sky Control”, opcja umożliwiająca przyciemnienie przeszklonego dachu.
Powagosław

Piękny roadster, w przypadku którego podobieństwa do diabelskiego SLR są jednocześnie błogosławieństwem i zmorą. Wygląda równie dobrze, ale tym samym więcej obiecuje niż jest w stanie osiągnąć. Oceniających go przez pryzmat SLR jest jednak na tyle niewielu, że nie ma po co rozdzierać szat.

~Powagosław
Luzacjusz

Czasem mniej znaczy więcej. Dlatego SLK wygląda lepiej od SL i to bez względu na to, czy jest, czy nie jest SLR-em dla ubogich. Zresztą – Kraków jest tylko jeden, ale we Wrocławiu też fajnie się mieszka.

~Luzacjusz

Dane techniczne Mercedes SLK R172 250 CDI BlueEFFICIENCY 204KM 150kW 2011-2015

Podstawowe parametry Mercedes SLK R172 250 CDI BlueEFFICIENCY 204KM 150kW
Produkowany od 2011 do 2015 roku
Pojemność skokowa 2143 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 204 KM (150 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 1600-1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Przeniesienie napędu Mercedes SLK R172 250 CDI BlueEFFICIENCY 204KM 150kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny ECO start-stop
Automatyczna skrzynia biegów
Napęd na tylną oś Dostępny
System start&stop Dostępny ECO start-stop

Publikacje o Mercedes SLK

Newsy o Mercedes SLK

Mercedes SLK R172 Roadster