Szukaj

Informacje o Mini Countryman

Lata produkcji: 2010 – teraz
Segment: Auta małe
Mini Countryman to produkowany od 2010 r. mini crossover (segment I; klasyfikowany też do grupy SAV-ów – Sports Activity Vehicle). Największy samochód w dziejach marki i jednocześnie pierwszy model w tym segmencie. Do tej pory stworzono dwie generacje auta – druga pojawiła się na rynku w roku 2017. Nazwą „Countryman” model nawiązuje do Austina Mini Countrymana, samochodu z lat 60. ubiegłego wieku, który miał kształty vana. Do 2016 r. produkowana była trzydrzwiowa wersja auta o nazwie Paceman. Countryman był także pierwszym Mini wytwarzanym poza Wielką Brytanią – w Holandii, Austrii oraz Azji. Nazwa auta – Countryman – w tłumaczeniu na język polski to „wieśniak”.
czytaj więcej
Powagosław

Okazuje się, że rodzinne Mini to wcale nie był taki zły pomysł – wystarczy spojrzeć na popularność tzw. miejskich crossoverów. Countryman ma nad nimi jedną przewagę: nie jest kompromisem jeśli chodzi o rozmiary czy proporcje, nie jest też żadnym nowym, ryzykownym pomysłem stylistycznym (bywa w tej klasie). Jest po prostu sobą.

~Powagosław
Luzacjusz

Z praktycznego punktu widzenia auto bez większego sensu, ale i najbardziej sensowne ze wszystkich Mini. W sumie zawsze tak było: Countryman był propozycją dla fanów Mini, którzy chcieli crossovera. Więc wszystko się zgadza.

~Luzacjusz

Mini Countryman – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Mini Countryman

Liczba ocen: 29
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~dsto
Mini Countryman F60
John Cooper Works 2.0 JCW 306KM 225kW
Kiedyś, mocnych kilka lat temu trzymałem się zasady, że ten samochód jest wyłącznie wytworem ludzi działu marketingu, dla zwiększenia słupków sprzedażowych, zaś ideałem są klasyczne samochody sportowe w bryle sedan, czy tam copue, z nisko zawieszonym silnikiem, najlepiej wolnossącym, bo trzeba gardzić wszystkim co nowe (a nowe podejście to oczywiście niszczy prawdziwego ducha motoryzacji). Ale się myliłem ;-) Dziś sam poruszam się w wersji z najmocniejszym silnikiem i uważam, że czasami do czegoś po prostu trzeba dojrzeć i otworzyć się, by czerpać radość z życia z pełni, a nie trzymać się utarcie schematów.
4,8
~Artur
Mini Countryman F60
Crossover Plug-In 1.5 SE 220KM 162kW
Auto skrojone na wymiar. Jeśli ktoś szuka samochodu średniej wielkości ale całkiem pojemnego w środku to MC SE jest bdb wyborem. Wewnątrz jest sporo miejsca dla 4 osób i to przynajmniej po 185 cm wzrostu. Tylna kanapa jest obszerna, nad głową dużo miejsca. Fotele przednie bardzo wygodne, trzymanie boczne bez zarzutu. Ustawienie pod kierowcę wyśmienite ale chwilę trzeba przywyknąć do blisko osadzonych lusterek oraz dużego wyświetlacza centralnego. Regulacja siedziska duża więc zajęcie miejsca pod siebie nie robi problemu. Regulacja zarówno fotela kierowcy jak i pasażera. Zawieszenie jest bardzo sprężyste, nie jest twarde. Samochód świetnie trzyma się w zakrętach i jazda po krętych drogach to ogromna przyjemność. Czucie auta wyśmienite. Prowadzenie miłe ale trzeba uważać bo każdy ruch kierownicą to bezpośrednie przeniesienie na napęd - pod tym względem auto jest czułe i "mniej" wybacza. Bagażnik nie jest może wielki ale pakowny, ponad 400 litrów. Fotele można ustawiać pod kątem zatem walizki nawet te większe wchodzą nie zawadzając o klapę. Generalnie to takie pudełko - całkiem ustawne w środku. Podczas jazdy cisza, na prądzie słychać delikatnie świt lusterek. Całość bardzo dobrze wykonana i spasowana. Jeśli ktoś wybrał podstawowy system nagłośnienia nie ma co rozpaczać :). Brzmi to ok ale można samemu wykonać wymianę głośników (jest mnóstwo do wyboru i dedykowanych) - szybko i sprawnie a dźwięk przypuszczam będzie znacznie lepszy niż instalowany HK. Swoje podmieniłem na Audison - dedykowany zestaw dla Mini i jestem bardzo zadowolony. Jakość muzyki z głośników słychać podczas postoju i jazdy (w aucie jest całkiem cicho). Silnik sprawuje się bardzo dobrze, właściwie jeżdżę na elektryku non stop. Ładuję z gniazdka. Do tej pory zatankowałem raz gdy wracałem od dilera :) musiałem jakoś dojechać ale mając do pracy ok. 15 do 20 km można spokojnie poruszać się wyłącznie na silniku elektrycznym. Zasięg realny ok. 40-42 km. W opcji tylko silnik elektryczny - schodzi się bliżej 38-40 km, jeśli to auto decyduje - zasięg jest większy - teoretycznie nawet te 50 km ale mi udało się osiągnąć maks 47 km. Osiągi miłe :) przyspieszenie jak trzeba wciska w fotel. Spalanie: na obecne czasy, mam wybór albo prąd albo paliwo. Jeśli jeździ jako hybryda aktualnie komputer wskazuje mi średnie 2,6l (zrobiłem dłuższą trasę wyłącznie na silniku spalinowym - średnie spalanie miałem 5,6l jadąc bardzo przepisowo) , ale tak jak wspomniałem głównie eksploatuję go jako pojazd elektryczny. Generalnie auto skrojone pod moje potrzeby.
4,0
~Przemysław Z
Mini Countryman F60
Crossover 2.0D 150KM 110kW
Auto posiada wiele plusów, ale tez pare minusów. Daje duża frajdę z jazdy, myśle ze można spokojnie wybrać się na tor. Natomiast do codziennego użytku przeszkadza średnia jakość wykonania, słabe wygłuszenie, słabo wybierające zawieszenie( na serpentynach świetna zabawa ale podczas jazdy na codzień czuć każda nierówność) oraz sztywny układ kierowniczy. Dodatkowo wnętrze jest mało przemyślane, a stosunek jakości do ceny dosyć słaby. Kupować należy najlepiej z małym przebiegiem roczne auto bo w ciągu pierwszego roku i pierwszych paru tysięcy kilometrów auto traci nawet niekiedy polowe swojej wartości.
Średnie spalanie dla Mini Countryman
4,3 – 10,9
l/100 km
5,4 – 7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Mini Countryman R60
Crossover 1.6 184KM 135kW
Konieczna benzyna 98! Tak nakazuje instrukcja obsługi i logiczne myślenie. Skrzynia automatyczna zdecydowanie odbiera wigoru. Prędkości do oszczędnej jazy do ok 120 km/h, powyżej spalanie rośnie bardzo szybko. Gnając pustą autostradą 18l/100km. Lubię szybką jazdę ale bym samochodem powyżej 170km/h jest bardzo głośno a silnik ledwo napędza już samochód. Natomiast na jazdę po górskich wioskach (szczególnie zimą) - petarda. Na ośnieżonych drogach szutrowych to jest prawdziwy kocur a po wjechaniu na asfalt prowadzi się jak dobry hatchback.
7,3
Mini Countryman R60
Crossover 1.6 190KM 140kW
Auto przy spokojnej jeździe spala ok 6,4-6,7 l / 100 km ( do 120 km/h ) na drodze krajowej + ekspresowa. Przy dynamicznej jeździe na trasie spalanie ok 7,5 l / 100 km. Spalanie w mieście od 7-8,5 l w zależności od korków. Na autostradzie w zależności od prędkości powyżej 180 km/h trochę spala. Samochód z duszą, jazda sprawia przyjemność, trzyma się bardo dobrze drogi, na zakrętach wręcz przysysa się do drogi. Samochód niezwykle czuły i zwinny. Sportowe zawieszenie ustawienei kół poprawia przyczepność.
7,7
Mini Countryman R60
Crossover Facelifting 1.6 190KM 140kW
Przejechaliśmy tym autem 14.000 km. Obecny stan licznika to 60.000 km. Auto z 2016 r. Średnie spalanie z całego przejechanego dystansu to 9,5 l/100km ( 80% jazda po mieście na krótkich dystansach , 20 % poza miastem ) . Spokojna jazda poza miastem do 90 km/h - około 6-7l/100km. Prędkości autostradowe - 8-9 l/100km. Przy mocy prawie 200KM w automacie to świetny wynik. No i ten napęd.....auto trzyma się jak przyklejone. Gokart na sterydach. Jazda na śniegu daje niezwykłą frajdę. Auto przy wyłączonej trakcji chętnie jeździ bokami, zachowując się przy tym bardzo przewidywalnie. Mimo opon całorocznych ( zdecydowałem się po raz pierwszy w życiu na taki zakup ) żaden śnieg, zaspa czy śliska nawierzchnia nie robi na tym aucie żadnego wrażenia. Jak tylko mogę podbieram auto żonie żeby pocieszyć się frajdą z jazdy jaką daje ten samochód.
Mini Countryman