Szukaj

Informacje o Mitsubishi Eclipse Cross SUV PHEV 2.4 188KM 138kW od 2021

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Mitsubishi Eclipse Cross produkowany jest od roku 2017 i nie ma nic wspólnego, poza inspiracją i w części wspólną nazwą, ze sportowym coupe o nazwie Eclipse, które produkowane było do 2011 r. Mitsubishi Eclipse Cross, dla którego pierwowzorem były prototypy z roku 2013 i 2015, noszące nazwy XR-PHECV oraz XR-PHEV II, należy do segmentu kompaktowych crossoverów i w gamie Mitsubishi zajął miejsce pomiędzy mniejszym ASX a większym Outlanderem. Eclipse Cross powstało na platformie podłogowej Mitsubishi GS Platform, która została opracowana w kooperacji z koncernem DaimlerChrysler (na tej samej platformie zbudowano także m.in. model Grand Lancer).
czytaj więcej
Powagosław

Bardzo „lexusoidalny”, mam w ogóle nadzieję, że nie jest zbyt japoński jak na europejski rynek, bo Eclipse Cross ma potencjał na udaną karierę w tej części świata. Nawet pomimo wziętej z kapelusza nazwy.

~Powagosław
Luzacjusz

Mitsubishi ze swoim nowym designem w końcu budzi się z bardzo długiego snu. Tylko nie patrzcie na niego z tyłu. Z przodu super, z boku piękna sylwetka w kształcie klina, ale z tyłu coś dziwnego.

~Luzacjusz

Nowy Mitsubishi Eclipse Cross

Cena od: 191 990 PLN
Produkowany od 2021 roku
Pojemność skokowa 2360 cm3
Typ silnika hybrydowy plug-in
Moc silnika 188 KM (138 kW)
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 88 x 97 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 1
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~zbigniew
Mitsubishi Eclipse Cross
SUV PHEV 2.4 188KM 138kW
Kupiliśmy ten samochód, nowy, jako drugi w rodzinie za 178000 zł. W tym segmencie była to atrakcyjna cena. Jest to samochód głownie do jazdy w mieście i w promieniu ok 50 km od miasta. Świetny wybór jesteśmy bardzo zadowoleni. Warunek trzeba mieć możliwość ładowania w domu. Wtyczka jest zwykła jak do żelazka. Poprowadziłem kabel z 10 go pietra do hali garażowej. Prąd ładowania poniżej 3,7 kW nie wymaga (ustawa o elektro mobilności) zgody mieszkańców a jedynie akceptacje administratora. Oczywiście musi być Ekspertyza i dokumentacja. Jeździmy głownie na prądzie. Na dalekie wyjazdy mamy większy samochód. Dlaczego to podkreślam by dalekie wyjazdy nie za wiele dają z możliwości Plug in a trzeba wozić ciężki akumulator. Jak ktoś wykręca sporo kilometrów rocznie na dalekich trasach to nie jest to samochód dla niego.
4,5
~B
Mitsubishi Eclipse Cross
SUV PHEV 2.4 188KM 138kW
Auto ma od roku, przejechałem 20 tys km, mogę więc już coś powiedzieć. Na ten moment absolutnie bezawaryjne. Zalecam każdemu próbna jazdę, auto prowadzi się wyśmienicie w każdych warunkach. Jazda na silnikach elektrycznych jest po prostu przyjemna, a samochód jest przez nie napędzany praktycznie zawsze; silnik zazwyczaj ładuje akumulatory dopiero przy większych prędkościach bezpośrednio napędza przednia oś. Ma dobre przyśpieszenie. Przeniesienie napędu jest jednostajne bez szarpań itp. Do rozwiązań ergonomicznych musiałem się przyzwyczaić, są nieoczywiste. Auto generalnie jest wygodne. Co do ekonomiki. Auto ma zasięg 50 km na prądzie, mogę go potwierdzić. Wiadomo zima trochę mniej latem trochę więcej. Skutkuje to tym że w codziennym użytkowaniu nie tankuje paliwa, ładowanie z gniazdka w zupełności wystarcza. Na drogach zwykłych (prędkości 70-90) auto zużywa około 6 litrów. Autostrada przy 120-130 km 8-9 litrów im szybciej tym więcej przy 150-160 km nawet 10-11 litrów. Auto ma gniazdo szybkiego ładowania co mogłoby obniżyć koszta podróży w trasie ale przy cenach prądu na stacjach jest to bez sensu. Auto błyskawicznie przyśpiesza co jest wygodne w trasie, ale nie jest to samochód dla tych lubią bardzo szybka jazdę i jazdę z lewa na prawo ponieważ skutkuje to zwiększonym spalaniem paliwa. Co do obsługi, rządzi komputer ale są ręczne ustawienia. Można jechać wyłącznie na prądzie (maksymalna prędkość 135 km) sa też ustawienia na różne warunki drogowe i style jazdy. Generalnie z auto będzie zadowolona osoba który lubi spokojny styl jazdy ale lubi mieć zapas mocy pod pedałem ( łatwo uciec typom co lubią jechać na zderzaku) która na co dzień mieści się w dystansie 50 km i ma możliwość ładowania z gniazdka (ok 4-5 godzin). W trasie auto moim zdaniem pali trochę więcej od klasycznego samochodu więc średnio nadaje się dla osób na co dziec pokonującą większe dystanse.
2,9
~JR
Mitsubishi Eclipse Cross
SUV PHEV 2.4 188KM 138kW
Jeździłem tym autem na wyjeździe po Islandii. W ciągu tygodnia przejechałem 2,5 tysiąca km w mocno zimowych warunkach. Z pozytywów auto nie zawiodło, dowiozło nas wszędzie względnie bezpiecznie. I to koniec plusów. Spalanie przy prędkości 90-110 km/h w przedziale 8,5-9,5. Rozwiązania w środku są porostu głupie i irytujące od początku( przycisk do zmiany wyświetlacza koło zegarów schowany za kierownicą itd.) Klimatyzacja średnio dawała radę (albo wiał gorąc na szybę i w aucie było chłodno albo na nas ciepło ale wtedy szyba parowała). Średnia widoczność z kabiny. System multimedialny jak z przed 10 lat. Nie wiem do kogo skierowane jest to auto, w trasę się nie nadaje ( wysokie spalanie, po co wal hybryda w trasę?!), a po mieście jeździć tak wielkim autem musi być porostu niewygodnie.
Rozciągnięty łańcuch rozrządu przez zepsute wariatory
  • Mitsubishi Eclipse Cross SUV 1.5 T 163KM 120kW 2017-2021
  • silnik
  • 79 tys. km
Krótko: Warkot przy uruchamianiu, świecąca lampka silnika. Rozciągnięty łańcuch rozrządu i zepsute wariatory. Długa wersja: Uruchamiany rano, a w kolejnych dniach też po jeździe silnik startował z dziwnym warkotem, jakby akumulator się wyczerpywał. Zaświeciła się też lampka kontroli silnika. W warsztacie ASO stwierdzili, że trzeba sprawdzić czy to czasem nie czujnik, może też łańcuch był rozciągnięty, a może wariatory nawalały, i zamówili niepasujący czujnik, ale tańszy, później już właściwy. Nie pomogło. Nie zezwalali na jazdę po autostradzie, bo mógł się naciągnąć łańcuch. Poprosiłem o sprawdzenie tego łańcucha i był rzeczywiście rozciągnięty. Więc wymienili łańcuch, pojechałem do domu. Następnego dnia rano znowu warkot, znowu warsztat. Po sprawdzeniu wariatory były do wymiany - to ich wadliwa praca naciągnęła łańcuch. Od 2 dni po wymianie wariatorów jest ok. Autostrada Wrocław-Warszawa przejechana.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Zgrzyty przy zmianie biegu 1 na 2.
  • Mitsubishi Eclipse Cross SUV 1.5 T 163KM 120kW 2017-2021
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Zgrzyty przy zmianie z biegu 1 na 2. Ta zmiana jest ciężka jak w starze z lat 70.
1 komentarz
Stuki przedniego zawieszenia
  • Mitsubishi Eclipse Cross SUV 1.5 T 163KM 120kW 2017-2021
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 1
Przednie zawieszenie po prawej stronie tłucze się na każdym najmniejszym doleczku a na większych i lewa strona. Jedzie się po nierównej jezdni jak wozem drabiniastym w 70 latach.
1 komentarz
Mitsubishi Eclipse Cross SUV PHEV