Standardowo wyposażona w inteligentny napęd na obie osie, ŠKODA KODIAQ RS jest doskonale przygotowana do spełniania różnorodnych potrzeb – zarówno na asfalcie, jak i poza utwardzonymi drogami, w każdych warunkach pogodowych. SUV dysponuje mocą 176 kW (240 KM), a za przenoszenie siły napędowej odpowiada dwusprzęgłowa przekładnia DSG o 7 przełożeniach. Zawieszenie adaptacyjne Dynamic Chassis Control, również oferowane w standardzie, automatycznie dopasowuje ustawienia amortyzatorów do warunków jazdy i rodzaju nawierzchni.
W modelu KODIAQ RS, siedmiostopniowa skrzynia DSG – z dużym podwójnym sprzęgłem – została zaprojektowana specjalnie z myślą o współpracy z mocnymi silnikami, takimi jak diesel biturbo, generujący maksymalny moment obrotowy o wartości 500 Nm. Przekładnia przekazuje siłę napędową w sposób łagodny, bez żadnej utraty trakcji, zgodnie z aktualnymi warunkami oraz wybranym profilem jazdy. Kierowca może zdecydować się na tryb automatycznego załączania przełożeń lub zmieniać biegi samodzielnie, także za pomocą manetek przy kierownicy.
Dzięki napędowi na obie osie ŠKODA KODIAQ RS automatycznie, w każdym momencie, ma najlepszą możliwą przyczepność – a tym samym zapewnia doskonałą dynamikę podczas sportowej, duże zdolności terenowe i wyższy poziom bezpieczeństwa w niekorzystnych warunkach pogodowych. Piąta generacja elektronicznie sterowanego sprzęgła wielopłytkowego – bardziej kompaktowa i o 1,4 kg lżejsza od poprzedniej – w ciągu milisekund w zmiennym stopniu przekazuje siłę napędową do wszystkich czterech kół.
ŠKODA KODIAQ RS jest standardowo wyposażona w zawieszenie adaptacyjne Dynamic Chassis Control, które zapewnia optymalną amortyzację – dostosowaną do nawierzchni i stylu jazdy. Układ ten, stosowany także w innych wariantach tego modelu SUV-a, tym razem został specjalnie przystosowany do sportowego potencjału KODIAQ RS. Wybór profilu jazdy (Driving Mode Select) oferuje kierowcy szereg trybów jazdy: Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual oraz Snow, z elektronicznie zmodyfikowanymi ustawieniami amortyzatorów.
Kierowca może także aktywować program Off-Road – wystarczy, że wciśnie przycisk na konsoli środkowej. Ma wówczas do dyspozycji system Hill Descent Control, a układ ABS, elektroniczna kontrola stabilności ESC, elektroniczne blokady dyferencjału EDS oraz system kontroli trakcji TCS przełączają się na specjalne, off-roadowe ustawienia. Układ ESC w ŠKODZIE KODIAQ RS oferuje dwa progi działania. Gdy wybrany zostanie tryb Sport, ESC staje się mniej restrykcyjny i jeśli wykryje, że kierowca zachowuje kontrolę nad pojazdem, pozwala nawet na niewielkie uślizgi w zakrętach.
ŠKODA KODIAQ RS jest standardowo wyposażona w progresywny układ kierowniczy. Aby sprostać wymaganiom sportowego SUV-a i zwiększyć dynamikę jazdy, został on skonfigurowany specjalnie z myślą o modelu KODIAQ RS. Dzięki odpowiedniemu zestrojeniu kąt skrętu pozostaje na tyle niewielki, by zapewnić kierowcy precyzyjne prowadzenie bez potrzeby „przekładania” rąk na kierownicy – nawet przy wyższych prędkościach. Natomiast w przypadku większych kątów skrętu i niższych prędkościach, na przykład w warunkach miejskich siła wspomagania znacznie wzrasta, co ułatwia manewrowanie samochodem. Progresywny układ kierowniczy zapewnia zatem maksymalny komfort jazdy w każdej sytuacji.