Po wcześniejszej zapowiedzi pod postacią modelu koncepcyjnego X5 eDrive niemiecki producent oficjalnie zaprezentował produkcyjną wersję BMW X5 xDrive40e. Sprawdźmy, co oferuje.
To swego rodzaju przełom dla BMW i szansa na wkroczenie na nowe rynki. Być może BMW X5 xDrive40e jest tylko zapowiedzią kolejnych modeli z napędem hybrydowym, który za jakiś czas zawita np. do Serii 3, Serii 2 itp. Co więcej, nie jest to model z serii "i", która początkowo miała być jedyną posiadającą auta hybrydowe Jak widać plany się zmieniły. W tym przypadku mamy do czynienia z hybrydą bazującą na 2-litrowej turbodoładowanej jednostce benzynowej współpracującej z silnikiem elektrycznym, pakietem baterii 9 kWh oraz 8-biegową skrzynią Steptronic.
Waga całego auta to aż 2230 kilogramów, zaś napęd przekazywany jest na wszystkie koła w rozmiarze 255/55 R18. Wracając do układu napędowego warto wspomnieć, że silnik benzynowy generuje 245 KM z momentem obrotowym rzędu 350 Nm, natomiast silnik elektryczny posiada dysponuje mocą 113 KM oraz momentem obrotowym na poziomie 250 Nm. Moc całego układu to około 313 KM oraz 450 Nm, a to zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,8 sekundy oraz prędkość maksymalną 210 km/h. Na samym prądzie można osiągnąć prędkość 120 km/h, zasięg natomiast to około 31 km.