Gorączka Salonu Samochodowego w Genewie powoli opada, a wszystkie premiery już za nami. Jedną z nich miał nowy Peugeot 4008. Spacerując po genewskim salonie dwukrotnie można było doznać Deja Vu, gdyż 4008-ka to praktycznie to samo co nowy Mitsubishi ASX oraz Citroen C4 Aircross. Tak czy inaczej poznajmy prawdopodobnie najładniejszego z trójki braci - Peugeota 4008.
Nowy model 4008 mierzy 4340 mm długości (aż 295mm mniej niż poprzednik - 4007), 1800 mm szerokości i 1630 mm wysokości, zaś rozstaw osi to 2670 mm. Auto oferuje bagażnik o pojemności 416 litrów z kołem zapasowym i do 442 litrów, jeśli wyposażone jest jedynie w zestaw naprawczy.
Gama jednostek benzynowych obejmuje 1,6-litrowy silnik wytwarzający 115 KM i 152 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który połączony jest z pięciobiegową manualną skrzynią biegów oraz 2,0-litrowy motor o mocy 150 KM i 198Nm oferowany ze skrzynią 5-biegową manualną lub CVT.
Jeśli zdecydujemy się na silnik wysokoprężny, do wyboru będziemy mieć jednostkę 1,6 HDi o mocy 115 KM i 270 Nm (280 Nm z funkcją overboost) połączoną z 6-biegową skrzynią manualną. Do wyboru jest również 1,8-litrowy HDI o mocy 150 KM i 300 Nm momentu obrotowego przenoszone na koła za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej.
Oprócz 1,6-litrowego silnika benzynowego, który jest dostępny wyłącznie z napędem na przednie koła, wszystkie pozostałe jednostki są oferowane z napędem na wszystkie koła jako opcja. Peugeot poinformował także, że nowy 4008 będzie dystrybuowany do ponad 50 krajów na całym świecie, począwszy od Rosji i Ukrainy, a następnie m.in. w Chinach, Australii , Nowej Zelandii, Argentynie i w Europie.
Oczywiście możemy czuć się nieco oszukani, gdyż we wnętrzu znajdziemy praktycznie to samo co w Mitsubishi ASX oraz Citroenie C4 Aircross, mimo to nadwozie 4008 wyróżnia się spośród całej trójki. Naszym skromnym zdaniem, Peugeot i Citroen wyraźnie góruje stylistycznie nad nieco mdłym ASX-em.