Ponad pół roku musieli czekać fani sportowej odmiany Renault Megane na jej pojawienie się na rynku od momentu oficjalnej premiery na zeszłorocznej wystawie samochodowej we Frankfurcie. W końcu jednak doczekali się i jeśli dysponują kwotą 125 tys. zł mogą ustawiać się w kolejce w salonach francuskiej marki.
Nowa generacja Renault Megane RS będzie miała pod maską 1,8-litrową jednostkę benzynową, która generuje moc 280 KM, a jej maksymalny moment obrotowy wynosi 390 Nm. Za odpowiednie właściwości jezdne, a przy tym niezłą zwrotność podczas manewrowania na ciasnych parkingach odpowiadać będzie technologia 4CONTROL oraz cztery koła skrętne z czterema amortyzatorami z hydraulicznymi odbojnikami. Jak zapewniają inżynierowie z działu Renault Sport nowe Megane RS będzie doskonale sprawdzać się zarówno na drogach, jak i na torach wyścigowych. Klienci będą mieli do wyboru dwie wersje zawieszenia – Sport lub Cup.
Na wyposażeniu Megane RS znajdziemy wiele nowoczesnych rozwiązań, które mają sprawić, że podróż topowym kompaktem z rombem na masce będzie z jednej strony przyjemniejsza, a z drugiej bezpieczniejsza. System wielofunkcyjnych świateł R.S. Vision to np. połączenie funkcji świateł pozycyjnych, świateł drogowych dalekiego zasięgu, świateł przeciwmgłowych i funkcji doświetlania zakrętów, które zapewniają doskonałą widoczność. Pokładowy system telemetryczny R.S. Monitor umożliwia natomiast wyświetlanie na ekranie R-LINK 2 w czasie rzeczywistym parametrów samochodu oraz reakcji kierowcy.
Na polskim rynku Renault Megane RS nowej generacji z manualną przekładnią będzie dostępny od 124 900 zł. W odmianie z automatyczną przekładnią cena wyjściowa wzrasta do 131 900 zł. Pod koniec tego roku do oferty ma dołączyć mocniejsza, licząca 300 KM wersja Trophy. Jednak na razie nie wiemy jeszcze, o ile będzie ona droższa od bazowego Megane RS.
Konkurencja dla nowej generacji Renault Megane RS będzie w większości przypadków droższa, ale i wyraźnie też mocniejsza. Główni rywale, poza Peugeotem 308 GTi, postanowili zawalczyć o klienta mocą powyżej 300 KM. Czy zatem Megane RS nie okaże się zbyt słabym zawodnikiem w segmencie hot-hatchów? A może Renault wyszło z założenia, że wyścig o jak największą moc i najlepsze osiągi zabija to, co w aucie typu hot-hatch ma być najważniejsze, czyli przede wszystkim zapewnienie jak największej frajdy podczas jazdy? Zapewne czas pokaże, jak najmocniejsza odmiana Renault Megane zostanie przyjęta przez klientów.
Volkswagen Golf R 2.0 TSI 310 KM DSG 160 890 zł
Ford Focus RS 2.3 EcoBoost 350 KM 6M/T 158 240 zł
Honda Civic Type-R 2.0 VTEC Turbo 320 KM 6M/T 150 000 zł
Peugeot 308 GTi 1.6 e-THP 270 KM 139 900 zł