Szukaj

Informacje o Nissan Qashqai II Crossover 1.2 DIG-T 115KM 85kW 2014-2017

Lata produkcji: 2014 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, druga generacja Nissana Qashqai pod względem stylistycznym nawiązuje do prototypu o nazwie Hi Cross Concept. Qashqai II jest pierwszym modelem japońskiego producenta, który powstał na nowej płycie podłogowej Nissan CMF, stworzonej w kooperacji Nissana i Renault. Druga generacja Qashqaia jest od poprzednika większa, ale także trochę niższa i lżejsza (ok. 40 kilogramów). Na rynku japońskim i australijskim Nissan Qashqai drugiej generacji funkcjonuje jako Nissan Dualis. Tak jak model pierwszej generacji, samochód jest niedostępny na rynku amerykańskim, gdzie zamiast niego sprzedawany jest model Rogue.
czytaj więcej
Powagosław
Qashqai wyładniał. Wygląda świeżo i dynamicznie, co więcej Nissan nie przedobrzył i nie udziwnił swojego bestsellera, co w tym segmencie zdarza i zdarzało się najlepszym. ~Powagosław
Luzacjusz
Jest jak te wszystkie aforyzmy z książek Paolo Coelho: wpada w oko, choć masz wrażenie, że gdzieś to już widziałeś. I jeszcze jedno: sprzeda się znakomicie, bez względu na grymasy krytyków. Kaszkaj z mleczkiem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 72,2 x 73,1 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Silnik

Wybrane oceny

2,8
~Kristov
Nissan Qashqai II
Crossover 1.2 DIG-T 115KM 85kW
To nie jest samochód, to jest zabawka. Jest tandetny, plastikowy i non stop się coś psuje. Choć same pierdoly, to jednak. Jeśli ktoś jest przyzwyczajony do niemieckiej jakości to będzie bardzo rozczarowany. Po 1,5 roku wymieniony na gwarancji akumulator, bo auto nie odpaliło pod sklepem po zakupach. Start/stop oczywiście normalnie działa chociaż system powinien wykryć spadek napięcia. Wymienione coś co się zwie przelotka kierownicy - chociaż dziwny świst podczas kręcenia kierownicą pozostał. Wymieniony moduł elektronicznego hamulca postojowego. Chociaż nadal nierówno trzyma - teraz wyszło na stacji kontroli. Wymieniony stelaż fotela kierowcy bo stukał niemiłosiernie. Wymienione gąbki fotela kierowcy bo się zgniotły po 30kkm. Naprawiana dwa razy uszczelka pokrywy rozrządu. Wymieniona klamka bo nie działa bezkluczykowe otwieranie i uruchamianie. Problem nierozwiązany, wymieniam baterie jak szalony, ale bez skutku. System obsługi jest nieintuicyjny i niefunkcjonalny. Tempomat trzeba włączać po każdym uruchomieniu. Pomijam absurd, że jest po prawej stronie kierownicy, pewnie nie chciało się przekładać z wersji lewostronnej. Tak jak nie chciało się tłumaczyć komputera pokładowego na język polski. W XXI w. Sic! Nawigacja to jakiś żart, brakuje 20% ulic I numerów, a niektóre ulice są podwójnie. Jeśli źle wybierzesz zaczynasz wpisywać wszystko od nowa. Przycisk przod/tył na kierownicy zmienia częstotliwości stacji zamiast zmienić stacje z pamięci. Blokując przyciskiem otwieranie szyb z tyłu, kierowca też ich nie może otworzyć. Serio. O automatycznym otwieraniu tylko szyby kierowcy to wiadomo, tak samo brak podświetlenia tych przycisków. Podgrzewanie lusterek to żart - nie są w stanie usunąć wody podczas lekkiego deszczu, są letnie. Serwis nie widzi problemu, tak ma być. Wpinasz hak , czujniki cofania wariują. W skodzie system wie, że jest hak albo przyczepa. W dwuletnim wtedy aucie piasty kół są całe pordzewiałe, elementy tylnych hamulców również, rdza wychodzi też na drzwiach pod uszczelkami i w miejscu wkręcania haka do holowania. Skrzynia biegów haczy potwornie, droga drążka między przełożeniami bardzo długa, płynna zmiana odpada. Teraz zaczął ostro skrzypiec zawias drzwi. Od nowości skrzypi coś w okolicach rolety szklanego dachu. I milion innych dźwięków. Kompletny brak sztywności nadwozia - gdy jedno z kół stoi np. na wysokim krawężniku jest problem z zamknięciem klapy bagażnika. Jakość tworzyw wewnątrz to jakiś dramat - na kostce brukowej mam wrażenie, że wszystkie plastiki odpadną. Ważna uwaga: odkurzenie miękką szczotką licznika potrafi zostawić spore rysy. Chyba koszulki na dokumenty są solidniejsze. W mojej sluzbowej Octavii mi się to jeszcze nie udało a odkurzam byle czym. Podsumowując, taki gadżet, nie samochód.
4,5
~Maks
Nissan Qashqai II
Crossover 1.2 DIG-T 115KM 85kW
Auto kupiłem w styczniu 2016 r. w wyprzedaży rocznika 2015. Za maksymalnie doposażoną wersję N-TEC zapłaciłem 87.500 zł. Otrzymałem bardzo poręczne "podwyższone miejskie autko" z ambicjami bycia nawet rodzinnym pojazdem na dalsze podróże. Auto jest piękne i solidnie spasowane (nic nie trzeszczy i nie stuka). Bardzo dobra jakość materiałów we wnętrzu. Fantastyczne wyposażenie (wersja N-TEC ze szklanym dachem), szczególnie systemy bezpieczeństwa, 4 kamery, czujniki parkowania z przodu oraz z tyłu i szklany dach, który polecam!. Prowadzenie to czysta poezja. Mały silnik, ale daje radę (był jeszcze na dotarciu, więc trochę za duże spalanie można mu wybaczyć). Jestem zadowolony z zakupu!
4,5
~Bukosz
Nissan Qashqai II
Crossover 1.2 DIG-T 115KM 85kW
Jeżdżę na zmianę NISSAN Qashqai I i Qashqai II. Różnica pomiędzy tymi dwoma samochodami to przepaść jakościowa i technologiczna. Qashqai I z silnikiem 1,6 / 115KM to jednostak dobrze znana w Renault, sprawuje się dobrze do jazdy po mieście oraz po trasie z prędkościami do 120km/h - później jest już głośno w samochodzie. Samochód chodzi aksamitnie, wszystko działa wspaniale, pedały, skrzynia, zamykanie drzwi. jedyny minus to wielkość bagażnika, który w nowym modelu jest odczówalnie mniejszy. Fotele wygodne siedzi się wysoko i pomimo sporej maski można się przyzwyczaić i pakować do co centymetra. Oczywiście czujniki są OK.
Średnie spalanie dla Nissan Qashqai II Crossover 1.2 DIG-T 115KM 85kW 2014-2017
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Nissan Qashqai II
Crossover 1.2 DIG-T 115KM 85kW
Rocznik 2015, od 1,5 testowany, kupiony w Niemczech z przebiegiem 90 tyś. Generalnie pomiędzy 80-95 km pali 5 litów. Można zejść poniżej 5, przy prędkości 80-90km/h z wykorzystaniem wzniesień. Prędkość 100-110 = 5.5 l. Pomiędzy 110-120 = 6,5 za każdym razem wykorzystując topografie terenu. Wyżej, do każdego +10KM/h dodajemy 1 L benzyny. Wszystkie wskazania testowane bez auto-pilota (z nim wyżej o około 0,3-0,5) Spalanie oleju 1 litr (5w/40) na 6000 km- wydaje mi się dużo. Spalanie w Szczecinie - jeżdżąc "kanałami" tzn. omijając światła około 7,7 l, we Wrocławiu, gdzie non stop są światła spalanie powyżej 11 L ! I teraz niemiłe zaskoczenie do każdego z tych wyliczeń dodajemy 0,4 l, bo komputer tego Nissana zaniża ! Auto bezawaryjne. Świetnie sie prezentuje. Ciche. Duże. Ogólnie bardzo polecam. Ale poziomu oleju pilnuje jak oka w głowie.
8,1
Nissan Qashqai II
Crossover 1.2 DIG-T 115KM 85kW
Samochód pali jak smok i trzeba się z tym liczyć. Nie wiem jak trzeba tym jechać żeby palił w mieście 7l jak piszą niektórzy. Codziennie dojeżdżam do pracy 10km w jedną stronę 50% dwupas jazda do 110max spalanie przy normalnej jeździe 9 przy emeryckiej 8. Ostatnio postanowiłem sprawdzić ile da się zejść. 25km jak dziadek z niemiec który był jego pierwszym właścicielem zapewne ... 58... ale tego jazdą nazwać nie można. Samochód jest ładny i w miarę wygodny - z tym silnikiem da się żyć, chociaż demonem prędkości nie jest. Trzeba się liczyć że średnio 8,5 będzie palił, a w miejskiej z 10. Liczyłem się z nieco mniejszym spalaniem ale ogólnie jest ok jak na auto tych gabarytów.
7,1
Nissan Qashqai II
Crossover 1.2 DIG-T 115KM 85kW
Ktoś napisał w raporcie: "...przy spokojnej trasie spalanie poniżej 5l nie jest trudne do uzyskania". NIE-MO-ŻLI-WE ! Nie ma szans. Jeżdzę do pracy 60km drogą krajową już kilka lat. Wyjeżdzam wcześnie rano. Jadąc zgodnie z przepisami albo wolniej z powodu ruchu i warunków drogowych jestem w stanie uzyskać 5,7L/100km (wg komputera) delikatnie muskając pedał gazu. Jest to naprawdę spokojna, monotonna jazda. Jeżdząc tą samą trasą Passatem 1.9 TDI bez żadnego oszczędzania, muskania, delikatności uzyskiwałem wynik 4L/100km (wg komputera). Temat porównania osiągów i frajdy z jazdy pozostawiam bez komentarza.

Usterki Nissan Qashqai II

Liczba wpisów: 21
Kilka usterek które dyskfalifikują tak cenioną markę Nissan
  • Nissan Qashqai II Crossover 1.6 DIG-T 163KM 120kW od 2014
  • silnik
  • 67 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 4
1.Wymiana sprzęgła przy przebiegu ok. 50000 km 2.Szarpiący silnik podczas przyśpieszania 3.Obroty tak wolno schodzą że nie da sie tym szrotem jeździć 4.przydławianie silnika podczas jazdy w korku oraz nieoczekiwane wzrosty obrotów podczas wysprzęglenia 5.w zyciu nie jezdziłem gorszym szrotem a miałem wiele samochodów 6.straciłem zaufanie do marki Nissan ktora ceniłem do zakupu tego badziewia 7.to byl ostatni samochod tej marki jaki kupiłem 8.jak sie nie poprawią to niech pakują manatki i sie biorą z Europejskiego rynku
1 komentarz
Sprzęgło spalone 4 raz w 4 lata / 33tys. km
  • Nissan Qashqai II Crossover 1.6 DIG-T 163KM 120kW od 2014
  • układ napędowy
  • 33 tys. km
spalone 4 raz w 4 lata / 33tys. km 2016.05 samochód kupiony przez moją mamę nowy w salonie Mazur/Wałbrzych 2016.09 - 1500km - sprzęgło spalone pierwszy raz. Ślizga się, zużyte kompletnie. Powiedzieli "mama nie umie prawidłowo sprzęgła używać" (taa, po 40 latach jeżdżenia samochodami z ręczną skrzynią biegów). Ale "dla złagodzenia sytuacji" naprawili dzieląc koszty 50/50. 2017.05 - 5500km. Sprzęgło spalone drugi raz. Konieczna wymiana sprzęgła, wysprzęglik i koło masowe. Koszt 7500zł. Według Nissana samochód jest OK, sprzęgło to element eksploatacyjny, mama nie umie jeździć. 2018.10 - 21000km. Trzeci raz. Mama wymieniła sprzęgło. 2020.08 - 33000km. Czwarty raz spalone sprzęgło. Ja nawet nie wiem, co mama musiałaby robić, żeby tak palić sprzęgło co 10 tys. km Albo co jest z tym samochodem nie tak, że sprzęgło pada tak często. Czy możliwe jest, żeby tam oś wału korbowego nie pokrywała się z osią przekładni?? Już sam nie wiem jak w ogóle można tak palić sprzęgło przy normalnej jeździe. Czy ma ktoś pomysł? Będę wdzięczny za sugestie.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
stukające fotele i nie tylko
  • Nissan Qashqai II Crossover 1.2 DIG-T 115KM 85kW 2014-2017
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 4
Po około 6 miesiącach od dokonania zakupu samochodu w salonie zaczęły stukać najpierw fotel kierowcy, a następnie fotel pasażera. Stukanie to nasilało się po ostrych zakrętach oraz po wjechaniu na próg zwalniający lub w dołki w jezdni. Problem ten zgłaszałem aż 6 razy w serwisie. Podobno wymieniono stelaż w fotelu kierowcy, natomiast fotel pasażera nie ruszono. Stukanie w dalszym ciągu trwa! Samochód jest na gwarancji. Do chwili obecnej nie mogę wyegzekwować naprawienia stukających metalicznie foteli.
5 komentarzy
Nissan Qashqai II Crossover