Szukaj

Informacje o Nissan Qashqai III Crossover 1.3 DIG-T MHEV 140KM 103kW od 2021

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Nissan Qashqai jest produkowany od roku 2007 i należy do segmentu kompaktowych SUV-ów (segment I). W zamyśle miał być połączeniem miejskiego auta terenowego z samochodem segmentu C. W chwili wprowadzenia na rynek model był najmniejszym i najmłodszym SUV-em japońskiej marki (teraz rolę tę przejął Juke). Niepodziewanie Qashqai stał się liderem swojej klasy (ponad 2 mln egzemplarzy znalazło nabywców). Poprzednikiem Qashqaia był prawie nieznany na Starym Kontynencie model Mistral. Druga generacja Nissana Qashqai dostępna jest do roku 2013. Nazwa samochodu ma swoje źródło w plemieniu Kaszkajów – nomadów, którzy zamieszkują południowo-wschodnie tereny Iranu.
czytaj więcej
Powagosław
Qashqai wyładniał. Wygląda świeżo i dynamicznie, co więcej Nissan nie przedobrzył i nie udziwnił swojego bestsellera, co w tym segmencie zdarza i zdarzało się najlepszym. ~Powagosław
Luzacjusz
Jest jak te wszystkie aforyzmy z książek Paolo Coelho: wpada w oko, choć masz wrażenie, że gdzieś to już widziałeś. I jeszcze jedno: sprzeda się znakomicie, bez względu na grymasy krytyków. Kaszkaj z mleczkiem. ~Luzacjusz

Nowy Nissan Qashqai

Cena od: 136 500 PLN
Produkowany od 2021 roku
Pojemność skokowa 1332 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW)
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(65%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Całokształt - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~bor
Nissan Qashqai III
Crossover 1.3 DIG-T MHEV 140KM 103kW
Auto wykonane bardzo solidnie i widać tutaj dużą jakość. Auto zajmuje pierwsze pozycje w rankingach bezpieczeństwa uzyskując 5/5 gwiazdek w testach NCAP. Można się czuć bezpiecznie, a dodatkowe systemy monitorują naszą jazdę (np. awaryjne hamowanie, wykrywanie pieszych (rowerzystów), tempomat aktywny, utrzymanie pasa ruchu, wykrywanie znaków drogowych, wykrywanie martwego pola przy wyprzedzaniu). Silnik pracuje równo, jednostka 1.3 z 140KM jest wystarczająca. Silnik ma 4 cylindry i rozrząd na łańcuchu, cieszy się dużą popularnością wśród Renault/Mercedesach. Spalanie na trasie 5 litrów. Średnie spalanie mam na poziomie 7 litrów (jazda mieszana). Bagażnik jest niepozorny, ale naprawdę jest pojemny. Dużo zmieści. Duży plus jest wysoka rozdzielczość na ekranie, co ułatwia parkowanie przód i tył. Kamera 360 przydaje się przy parkowaniu np. na sklepowych parkingach, super widać linie i nasze położenie, a czujniki wykrywają ruchome obiekty i alarmują.
3,9
~Zbigniew
Nissan Qashqai III
Crossover 1.3 DIG-T MHEV 140KM 103kW
Mam jako auto zastępcze i sorry ale nie jest to auto które bym zakupił Auto wygląda ładnie ale to wszystko . Fakt jest ciche i podjazd na krawężniki jest pestką . Asystent parkowania OK ale czujniki zimą to porażka , odrobina śniegu i usterka . Spalanie w mieście zimą to porażka niby eco ale nic z eco nie jest od 12-20l /100. Asysten pasa jezdni to porażka przy zaśnieżonym pasie może może odczytać pasy śniegu jako pasy jezdni , i może wbić was w bariery , bądź wyrzucić z jezdni dziś to przeżyłem , Jeżeli ktoś nie wie jak z tym walczyć wypadek murowany . Wyłączyłem asystenta ale i tak dalej działał , przycisk nie wystarczył trzeba wejść w ustawienia , dla kogoś kto nie ma doświadczenia może być problemem . Aktualizacja programu to następny problem , kiedy pobiera dane nie działa audio . Ale co tu mówić o audio kiedy inne auta w wersji podsawowej mają lepsze nagłośnienie . Lampy komponuję się ładnie i to wszystko nie próbujcie wchodzić w tryb auto świateł drogowych , chyba że jest dobra pogoda , ale jeżeli spadnie śnieg lub deszcz to niestety chmura pyłu wodnego jest odczytywana jako mgła i włączją się światła drogowe, oślepiając innych . Kiedy odbierałem to auto jako zastępcze byłem zachwycony , dziś jestem zdegustowany . Mam swój samochód 12 letni który tę nowość bije na głowę , Oczywiście wybór należy do was ale zanim zakupucie to auto zróbcie jazdę testową nie przez 1 dzień ale tydzień i to w ekstremalnych warunakach. W warunkach ekstremalnych to auto testu nie zdało .
4,9
~Arek
Nissan Qashqai III
Crossover 1.3 DIG-T MHEV 140KM 103kW
Daję 5 gwiazdek, choć samochód nie jest oczywiście pozbawiony wad. Co ważne - samochód dla żony i to jej zdanie było najważniejsze i jej uwagi. Porównywany bardzo mocno z: Mazda CX30 (super jakość, świetne prowadzenie, ale za mała - mieliśmy na testach), CX5 (siedzi się jak na taborecie, nieco przestarzałe multimedia), Ford Kuga (morze plastiku w środku), Tucson (z zewnątrz spoko, ale środek słaby - ten tablet do obsługi multimediów tragedia + problemy z GPF), RAV4 (plastik + za duża i głośna), CH-R (za mała+plastik, głośna), Sportage (tutaj był największy dylemat, ale jak policzyli finansowanie to wyszło, że po 4 latach samochód przy bardzo podobnej cenie do Nissana wyjdzie o przeszło 40 tys. drożej w spłacie, więc podziękowałem). Finalnie padło na Qashqaia, ponieważ: jest odpowiedniej wielkości do ruchu miejskiego i pozamiejskiego, ma ciekawy design - podoba się żonie, bardzo dobrej jakości wnętrze (wersja Tekna, szklany dach, ciemna podsufitka + tapicerka z jasnymi, skórzanymi elementami). Gra dobrze (system BOSE) i co najważniejsze jeździ się nim po prostu bardzo wygodnie, cicho i spokojnie - a tego właśnie szukaliśmy. Jeśli ktoś natomiast liczy na sportowe emocje - to zdecydowanie nie ten adres. Jako wady: mogłaby być "ciut" lepsza dynamika, "ciut" niższe spalanie i "ciut" większy bagażnik, ale to naprawdę drobiazgi. Za całokształt daję 5, choć proszę brać pod uwagę, że dostaliśmy bardzo dobre warunki finansowania w leasingu! Gdyby miał być kupiony za gotówkę rozważałbym porównanie ze Sportage.
Średnie spalanie dla Nissan Qashqai III Crossover 1.3 DIG-T MHEV 140KM 103kW od 2021
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Nissan Qashqai III
Crossover 1.3 DIG-T MHEV 140KM 103kW
Samochód nie mój, zastępczy. Ostatni odcinek do pracy, 1200km autostrada, może 40km z tego to miasto - 6.8. W samochodzie 4 osoby, oraz praktyczne pełny bagażnik. Prawda. Jechałem bardzo ekonomicznie, 120, max 140km/h. Odcinek ekspresówka - miasto, 15km, spalanie po calonocnym postoju (zimny silnik) 6.4. W moim odczuciu benzyny zmieniły się nie do poznania w przeciągu 10-15 lat. I o ile nie używamy takich niskich pojemności do wyścigów to naprawdę tak małe silniki z turbo nie są złym pomysłem. Popieram to. Samochód sam w sobie również super, w środku przy tych prędkościach jest naprawdę przyjemnie cicho. Polecam
7,9
Nissan Qashqai III
Crossover 1.3 DIG-T MHEV 140KM 103kW
Zimowa jazda, krótkie odcinki w jedną stronę około 15km max. Czasami korki lub światła. Raczej trzeba się nastawić na 9l przy dynamicznej jeździe max 60 na mieście w trybie standard. Zbiornik pełen 250zł plus minus 650km zrobionych na jednym zbiorniku. Auto zrywne i porządne, przy trybie eko zużycie mniejsze o litr lecz dość zamula, przez co jazda jest mniej komfortowa. W trybie eko oraz nodze z gazu, po całym tygodniu udało się zjechać do 7,5.
7,1
Nissan Qashqai III
Crossover 1.3 DIG-T MHEV 140KM 103kW
Nowe auto, przebieg 1500 km, 4 tankowania, jazda jesienią (poranne przymrozki, w połowie przebiegu opony zmienione na zimowe). Raz w tygodniu trasa ok. 200 km + codzienne dojazdy 10 km po mieście (Łódź, korki). Jazda rozsądna, zgodnie z przepisami + kilka akcji w trybie sport dla fun'u ;). Auto jest zaskakująco oszczędne, wcześniej miałem Captura 1.2 który palił prawie 10l.
Awarie elektroniki pokładowej / klimatyzacja / wskaźniki na desce rozdzielczej / akumulator / tryb awaryjny silnika
  • Nissan Qashqai III Crossover 1.3 DIG-T MHEV 140KM 103kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Klimatyzacja raz działa, raz nie działa, czasem działa tylko jedna strona, druga w tym czasie grzeje. ASO umywa ręce. Pojawia się co jakiś czas komunikat o rozładowanym akumulatorze i komunikat znika, analogicznie auto przechodzi w tryb awaryjny silnika, potem wraca do normy. Przez 7 miesięcy był już 3 razy w serwisie. Nic nie naprawili.
Szarpanie auta przy końcówce hamowania, piszczenie hamulcow
  • Nissan Qashqai III Crossover 1.3 DIG-T MHEV 158KM 116kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 4
Szarpanie samomochodu przy hamowaniu z wlaczonym auto stop. Usterka zdarza się często w tym samochodzie. A autostop trzeba wyłączać kazdorazowo. Dosc irytujące. Druga usterka to piszczenie hamulcow podczas wolnej jazdy przy hamowaniu. Też zdarza się innym użytkownikom.
drżenie sprzęgła
  • Nissan Qashqai III Crossover 1.3 DIG-T MHEV 140KM 103kW od 2021
  • silnik
  • 20 tys. km
od miesiąca użytkuję Nissana qashqai III z manualną skrzynią i wyczułem dość irytującą usterkę. Jest to drżenie sprzęgła zarówno przy wciskaniu jak i odpuszczaniu. Dodatkowo podczas jazdy przy dodawaniu gazu daje się odczuć szarpnięcie co manifestuje się min przesuwem przód tył drążka zmiany biegów
Oczekuje na rozwiązanie
Nissan Qashqai III Crossover