Szukaj

Ocena kierowcy - Acura TL II

Borys123456, 12 lat temu
Silnik 3.2 228KM 168kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Acura TL II 3.2 228KM 168kW 1999-2003 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wszystko, nie spodziewałem się, że będzie to tak świetny samochód.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Awaria zamka bagażnika, nie otwietrał sie normalnie, trzeba było użyć \"awaryjnego\" otwieracza za tylnymi siedzeniami.
Układ hamulcowy : Zacisnął się hamulec, naprawione bez wymiany niczego.
Zawieszenie : Gumki na przednim stabilizatorze trzeba wymieniać bardzo często, na tylnym ani razu nie wymieniałem, świetnie się trzymają. To bardzo tanie rzeczy.
5,0
Całokształt
Samochód idealny, lepsza byłaby tylko Acura RL, to pewnie będzie mój następny samochód. Nigdy nie miałem lepszego. Szybki jak sportowy samochód, a wygodny jak limuzyna.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik świetny. Super przyspieszenie, duża moc nawet na niskich obrotach. Gdy chce się poszaleć, jest VTEC :).
4,0
Skrzynia biegów
Automat potrafi jeździć oszczędnie, na wysokich biegach poniżej 2500 obr. Gdy sie doda gazu, natychmiast redukuje, chociaż czasem może mógłby wrzucić jeszcze niższy bieg.
5,0
Układ jezdny
Bardzo czułe sterowanie, kontrola trakcji jest pomocna, da się ją oczywiście wyłączyć. Zawieszenie jest wygodne, nie czuć nierówności na drodze, ale jest też wystarczająco twarde do sportowej jazdy, szczególnie w zakrętach.
Komfort
5,0
Widoczność
Z przodu widoczność świetna, można podjeżdżać na milimetry. :) Lusterka są świetnie ustawiane, przy cofaniu prawe trochę kieruje się w dół, by było lepiej cofając.
5,0
Ergonomia
W środku jest ogromna wygoda, sterowanie radiem i ogrzewaniem bardzo łatwe, kierownica wygodna, pedały świetnie umiejscowione. Jest też skrytka na monety, więc płacąc np. na parkingu nie trzeba wyjmować portfela.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze działa tryb automatyczny, temperaturę można ustawiać co do stopnia. Klimatyzacja świetnie chłodzi, a zimą szybko jest ciepło, i szyby nie są zaparowane.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu i z tyłu bardzo dużo miejsca. Fotele wygodne, ustawiane elektrycznie, pamięć ustawień. Jest gdzie postawić picie, fotele dobrze trzymają w zakrętach, nawet przy szybkiej jeździe, pasy nie przeszkadzają w jeździe.
5,0
Wyciszenie
W środku ledwo słychać silnik, nawet na VTEC-u jest cichutko. Gdy ktoś stoi przy samochodzie, który jest zapalony, gdy podejdzie od tyłu i zobaczy dym z rur wydechowych, mówi: On chodzi?! :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 3,2l pali mało, w porównaniu z innymi samochodami dość sporo, to w końcu V6. Przeglądy można robić w serwisie Hondy, oni też sprowadzają części. Oryginalne kosztują dużo, trzeba je sprowadzać z USA, ale na szczęście zwykłe części eksploatacyjne pasują z Accorda, więc nie ma z nimi problemów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak na samochód tej klasy, Acura jest dosyć tania, trudno znaleźć bardziej opłacalny wybór, który będzie miał tyle zalet. Inne marki są droższe, chociaż według mnie nie są wcale lepsze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gumki stabilizatorów bardzo szybko lecą, klocki też ściera, samochód dużo waży, hamulce muszą się wytężać. Tarcze są za to wytrzymałe, nigdy ich nie zmieniałem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak poważniejszych usterek, tylko drobne rzeczy, jak np. zepsuł się otwieracz bagażnika, przez jakiś czas otwierałem go takim sznurkiem w bagażniku, otwiera się taką klapę między fotelami. Raz zablokował się hamulec, ale mechanik go odblokował i to się już nie powtórzyło. Więcej awarii nie było i mam nadzieję, że nie będzie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.2 228KM 168kW [l/100km]

Średnie zużycie
15,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
13,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Acura TL II