Szukaj

Lista ocen Alfa Romeo 156 I (429) - Układ jezdny

Na liście zabraknie 383 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~Paweł
Alfa Romeo 156 I
Sedan 2.4 JTD 140KM 103kW
Układ kierowniczy oceniłbym na szóstkę. WZOROWY! Hamulce super. Bardzo łatwo dozować siłę hamowania, dobra droga hamowania. ABS włącza się szybko nawet przy oponach o szerokości 205, co nie wiem czy jest wadą czy zaletą... po prostu ten typ tak ma. Gdzieniegdzie czytałem, że podatne na fadding, ale ja nie zauważyłem. W Bieszczadach dawały radę rewelacyjnie. Zawieszenie, cóż... kompromis między komfortem a przyczepnością. Jest sprężyste i auto...
5,0
~majster
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
I to jest to, co tygryski lubią najbardziej w autkach z herbem Viscontich. Wielu uzna to za bluźnierstwo - co mam w głębokiej dupie - ale seryjne zawieszenie jeśli idzie o fruwanie po zakrętach równać się może TYLKO z BMW! Audi A4 B5 czy zbliżony Passat, Mondeo Mk3 i inne z klasy średniej zostają w tyle. Beemce ustępuje tylko przednim napędem, natomiast natychmiast odzyskuje punkty przez duuuuużo lepszy od BMW (zarówno E36 jak i E46) układ...
5,0
~andhot1@go2.pl
Alfa Romeo 156 I
Kombi 1.9 JTD 110KM 81kW
Niezłe zawieszenie. Naprawdę mnie zaskoczyła praca ukłądu jezdnego. Tak jak wspominali już wcześniejsi wypowiadajacy się.. auto jedzie jak po szynach i trzyma się drogi, nawet w ciasnych i szybkich zakrętach, jak przyklejone do drogi. W porównaniu z moimi poprzednimi: Fiatem Bravo, Renault Clio, Fiat Punto.. wypada znakomicie. Jest komfortowe (ale nie zbyt miękkie), a jednoczesnie lubi szybką i dynamiczną jazdę. Jakośc i kulturę pracy...
4,0
~yaro
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
Układ jezdny zasługuje na dobrą ocenę. Auto bardzo pewnie się prowadzi, lubi kręte odcinki i bardzo dobrze trzyma się drogi. Niestety nasze polskie szosy są straaaasznie dziurawe i stwierdzić trzeba że zawieszenie w 156-tce baaardzo słabo wybiera te nierówności. Wszystko czuć na kierownicy a zawieszenie szybko się zużywa. Nie wiem na ile to jest przypadek, ale przez rok czasu już dwukrotnie wymieniałem dolny lewy wahacz z przodu ze względu na...
4,0
~Bartłomiej K.
Alfa Romeo 156 I
Kombi 2.5 i V6 24V 190KM 140kW
Nie można mieć zastrzeżeń do układu kierowniczego, który sprawia, że bardzo pewnie czujemy się za kierownicą, jest doskonale zestrojony nieco bardziej nastawiając kierowcę na sportową jazdę, dodatkowo silnik bardzo dobrze dociąża przód. Niestety ocenę psuje nieco układ jezdny - przekazanie podobnej mocy na przednią oś powoduje, że szybszy start wiąże się prawie zawsze z mocnym boksowaniem kół (nawet gdy nawierzchnia jest zaledwie delikatnie...
3,0
~Wujek_Hasan
Alfa Romeo 156 I
Sedan 2.5 i V6 24V 192KM 141kW
W tym temacie jest i dobrze i źle. Dobrze, bo świetnie trzyma się w zakrętach i jest wystarczająco miękka żeby było komfortowo. Układ jezdny ma natomiast jedną bardzo istotną wadę: promień skrętu pociągu. Alfą manewruje się jak statkiem. Parkowanie na 2x to norma. Jest jeszcze jedna rzecz która dla mnie była wadą, ale dla niektórych pewnie nie będzie. Ilość obrotów kierownicy od skrajnego do skrajnego położenia wynosi ok. 2,5 obrotu,...
5,0
~michal
Alfa Romeo 156 I
Sedan 2.5 i V6 24V 190KM 140kW
no cóż genialny silnik, dobra skrzynia byłaby bez sensu gdyby nie zawiszenie - jest skomlikowane ale coś za coś - powiem tylko że jeździłem w życiu kilkoma samochodami równiez całkiem nowymi modelami i to co prezentuje tan model to conajmniej \"pierwyj sort\" - jest pewność jest wyczucie nawet z dużymi prędkościami samochód prowadzi się jak \"po torach\" nazbyt często na trasie gość który goni jakimś fordem fokusem redukuje z 160 do 90 przy...
3,0
~kamillo1824
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
przednie zawieszenie jest tak kiepsko skonstruowane że 2 dni po wymianie znów słyszę dudnienie gdy wjadę na nierówność, skrzypi niemiłosiernie (górne wahacze). amortyzatory i sprężyny pierwsza klasa, nie były wymieniane od nowości, dopiero niedawno pokusiłem się o wymianę przednich amortyzatorów i dowiedziałem się że sprężyny popękały z racji wieku. Tylne zawieszenie jest pancerne, aczkolwiek nie niezniszczalne, urwał się jeden z wahaczy, co...
5,0
~Alfisti
Alfa Romeo 156 I
Sedan 2.5 i V6 24V 190KM 140kW
Dla mnie same plusy . Kierownica tutaj to jakies 2 obroty nie 4 jak w innych autach . Ma to oczywiście minusy w postaci np zaparkowania gdziekolwiek . Manewrowanie na dwa razy to standard . Ale przy dynamicznej jezdzie ma to same plusy a do tego służy alfa w zestawieniu z busso . Dodam ,że maglownica podcieka mi gdzieś od x lat . Do tej pory nie robiłem jedyne co wymieniłem to pompe wspomagania bo ziemna po prostu wyła i mnie to drażniło ....
Dziennik kosztów dla Alfa Romeo 156 I
Średni koszt przejechania 100 km
44,33 zł
7,2
l/100km
11,7
l/100km
12,4
l/100km
Zobacz dzienniki
5,0
~aarusiek
Alfa Romeo 156 I
Sedan 2.4 JTD 140KM 103kW
No tutaj to oczywiste, 5 za własności jezdne. Wiele napisano juz o szybko zużywających się elementach zawieszenia. Osobiście w ciągu 2 lat (30 tys przebiegu) wymieniłem wachacze tylnie i tulejki i przy okazji łączniki stabilizatora. Całkowity koszt to 250zł, więc nie tragedia. W porównaniu do Peugota 206, a miałem go prawie od nowości to zawieszenie w Alfie jest bardziej trwałe. W przeciągu 80 tys km, wymieniałem 2 razy kpl wachaczy przednich....
Alfa Romeo 156 I