Szukaj

Lista ocen Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000 (52) - Silnik

Na liście zabraknie 22 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~wojtek760728
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
hmm czytając niektóre opinie że AR156to złom itp, zastanawialem sie czy osoby które to pisały kupily swoje auta w częściach i samodzielnie je składali czy mialy pecha i posiadali wadliwe egzemplarze lub nigdy nie mieli okazji jechac alfą a opinie piszą tylko po to żeby cos napisac. Nie twierdze ze AR to najlepszy ,najcudowniejszy samochód na świecie ale dla mnie jest wspaniały. Posiadałem wiele aut,muszę przyznać ze moja AR to najstarsze auto...
5,0
~yaro
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
Jak na taką małą moc silnik radzi sobie całkiem nieźle. Szczególnie brakuje mocy w wyższych zakresach, ale nie można oczekiwać że 105 kucy pojedzie jak 150. Silnik nie jest głośny ale są cichsze od niego (porównując z innymi autami z tego samego rocznika), podczas normalnej jazdy 110-120km/h wewnątrz jest przyjemnie cicho. Miałem okazję porównać hałas w Volvo V40 z rocznika '97 i tam jest zdecydowanie głośniej, jechałem natomiast Seatem Ibizą...
4,0
~majster
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
Silnik to jeden z dwóch najstarszych Common Raili w koncernie Fiata i ogólnie wśród diesli z tym zasilaniem. Jak jest zimny to brzmi jak ciepłe TDI na pompowtryskach, gdy się rozgrzeje to w trakcie przyspieszania przy odpowiednim stopniu niedosłuchu można by go pomylić z boxerem lub benzynową rzędową czwórką z rozluźnionym wydechem ;) 105ka jest troszkę za słaba do tego nadwozia (jeździłem 2.4 JTD 136KM i ten z kolei uważam za idealnie...
4,0
~sWr
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
Przyspieszanie OK, oczywiscie nie od razu, trzeba dac jaj chwile na rozgrzanie silnika. Wyprzedzanie przy 80-90 km/h zbiera sie bardzo dobrze i z 4 biegu mozna spokojnie wyprzedzać. Na wyższych obrotach nie słychać że to klekot. Przy staniu w korkach silnik gra :) Co do max. osiągów to w instrukcji napisano 188km/h. Udało mi się max. 170km/h (w niemczech na autostradzie bez ograniczenia) ale jezdze nia od niedawna :)
5,0
~Paweł Krasowiecki
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
Silnik JTD jest genialny!!! Bardzo tani w utrzymaniu, trwały, bardzo dynamiczny oraz z niskim zapotrzebowaniem na paliwo. No i kultura pracy!! Na wysokich obrotach brzmi jak rasowy silnik benzynowy. Na jałowym jedynie delikatnie słychać że pracuje silnik na olej napędowy - Alfa Romeo z koncernem Fiata JAKO PIERWSI na świecie zastosowali technologię common rail.
5,0
~kamillo1824
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
Silnik świetny, oprócz wymiany podstawowych elementów tzn oleje, filtry bez większych problemów, co prawda auto jest leciwe i niektóre części po prostu się skończyły, , kręcę czasami nawet do odcięcia, nie miałem jeszcze przypadku żeby mi odmówił posłuszeństwa na trasie, odpala nawet przy -20.
4,0
~BiG_G
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
Pierwszy silnik z common rail w seryjnie produkowanym aucie, bije o łeb pompowtryski VW czyli TDI. Generelnie do ideału tutaj brakuje tutaj troche momentu od dolnego zakresu natomiast do w miarę sprawnego poruszania się spisuje się dobrze. Jeśli ktoś mocniejszych wrażeń to polecam 2,4 JTD.
4,0
~Bartek
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
Dałbym 3+ dosyć głośna praca, do miasta troche słabe osiągi, ciągnie tylko przez chwile, gdy zalaczy sie turbina. Na trasie elastyczny wystarczy wcisnac pedał w podłoge no ale rakieta to to nie jest, zreszta to tylko 105 koni. Maximum na paliwie nitro shell ~190 km/h.
4,0
~Q
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
Co tu dużo powiedzieć. Silnik całkiem cichy jak na dieselka. Dostaje kopa od około 2tys. obrotów. Żałuję tylko że nie można śmigać na wysokim biegu i niskich obrotach, bo dwumas dostaje po pupie (przeczytałem na alfaholikach). na 4biegu conajmniej 50km/h, na 5 minimum 75-75km/h
5,0
~Pawel
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
SILNIK W TYM AUCIE JEST PRAWDZIWĄ PEREŁKĄ!!! Kultura pracy zabija na miejscu wszystkie TDI.Na wysokich obrotach brzmi na benzynowy, a na jałowym biegu wogóle go nie słychać. Elastyczność jest rewelacyjna! Z każdego biegu od 1500 obrotów mamy zakres pełnego momentu obrotowego.
Alfa Romeo 156 I Sedan