Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 159 Sportwagon

Michał W, 6 lat temu
Silnik 1.9 JTDM 120KM 88kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 204 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDM 120KM 88kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
3,92
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : rewelacyjnie mocne hamulce z wyraźnym punktem zadziałania. Mimo sporej masy, samochód hamuje jakby ważył połowę swojej masy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : regeneracja turbo-niepotrzebnie
Układ elektryczny : regeneracja alternatora-również niepotrzebnie
4,0
Całokształt
Po 4 latach i 80 kkm postanowiłem dodać opinię. Wychodzę z założenia, że w aucie płacić się powinno za rzeczy, które najczęściej używamy-olbrzymiego bagażnika używamy 1/tydzień, podrzewanych foteli parę razy w roku, tylnych siedzień-po imieninach cioci. A patrzymy na samochód ciągle...:)
Wrażenia
4,0
Silnik
Elastyczny, wszechstronny, mocny i trwały silnik. Umożliwia utrzymanie prędkości podróżnych 140-160kmh bez olbrzymiego spalania czy hałasu. Odrobinę więcej pali od HDI i głośniej pracuje. Oczywiście mógłby być mocniejszy, ale nawet ktoś czasem wciskający do dechy będzie zadowolony.
5,0
Skrzynia biegów
Megazaskoczenie. Lewarek chodzi krótko, z miłym oporem i klika przy wpinaniu biegu. Skrzynia zestopniowana b. dobrze, jedynie szósty bieg wydaje się być koszmarnie długi (choć i tak od 80 kmh przyspiesza bez telepania). Póki co odpukać nie było problemu z łożyskami w M32.
4,0
Układ jezdny
Autostradowy samochód. Długie łuki z dużymi prędkościami-żadne problem. Ciasne nawroty-jedynie długość i masa przeszkadzają, żadnych przechyłów. Komfort gorzej-jest sztywno, na polskich dziurach daje popalić, to jedna z 3 wg mnie wad tego auta. Trwałość na 6 - 205kkm przebiegu i fabryczne zawieszenie.
Komfort
2,0
Widoczność
To druga z 3 wad. Mimo 4 lat dalej ciężko wyczuć nos, tylny zderzak, wyjeżdżąnie pod skosem w lewo makabra-widać fotel pasażera, szeroki słupek B i C. Wąskie okna dodają urody, ale dają popalić w mieście.
3,0
Ergonomia
+Przełączniki ok, mimo 9 lat na karku nic nie jest wytarte, miło klikają, guziki duże, wielki plus za małą, grubą kierownicę i zegary które są czytelne i kapitalnie świecą w nocy, nie męczą. -słaba widoczność, wysoki próg bagażnika (ostatnia z 3 dużych wad), wąskie tylne drzwi i nisko osadzone fotele-starsi nie polubią wysiadania
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bardzo wydajne, odparowywanie szyb momentalne. Klimatyzacja mogłaby być wydajniejsza, ale kokpit mocno się nakrzewa przez aluminiowy panel-stąd pewne uniedogodnienie przy schładzaniu wnętrza. W trybie automatycznym klimatyzacja czasami przesadza (w obie strony). Ogólnie jest dobrze, nie idealnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu przyjemnie otula pasażerów, z tyłu za mną jest ok (175 cm), za żoną genialnie (160), jednak za wysokim kierową może być ciężko. Często jeździłem w komplet dorosłych i nikt nie narzekał na ilość miejsca, choć z tyłu osoba >185 mogłaby mieć lepiej.
4,0
Wyciszenie
Silnik głośniejszy niż chociażby HDI podobnej pojemności. Szum powietrza wyraźny dopiero pow. 150-160 kmh. Zawieszenie niesłyszalne.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie bardzo zadowalające, ceny części nie są przerażające, a samochód jest bardzo trwały. Drogie opony 215/55 r16, ale nie zalecam używania 205/55 r16 - ociera podwozie, wymieniłem opony po 2 miesiącach nerwów. Zużycie paliwa z dystansu 80000 km zliczone na aplikacji Fuelio.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wnętrze nie skrzypi, tworzywa są bardzo przyjemnie, trwałe i miękkie. Zastrzeżenia mam jedynie do skórzanej tapicerki i łatwo rysującego się lakieru. W 2009 roku 3,5 Alfa kosztowała tyle samo co 6-letni Passat lub 8-letnie A4. Wybieram Alfę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za aplikacją fuelio: termostat 150zł, mechanizm szyby 70zł (co dziwne tylna lewa), czujnik wałka rozrządu 180 zł, przegryziony przez kunę kabel do DPFu-naprawa 100 zł. za 4 lata obawiałem się, że będzie gorzej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych. Bardziej przez naiwność i strach zregenerowałem turbo pól roku po kupnie. Zregenerowałem też sporym kosztem alternator, co również było zbędne-problemy z odpalaniem spowodował czujnik wału korbowego za 180 zł. Oba poważne wydatki były spowodowane tylko naciąganiem i moją obawą przed zaniedbaniem tematu. Zmieniłem mechanika, samochód jeździ bez problemów. Fabryczne zawieszenie!

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTDM 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDM 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
110,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Alfa Romeo 159 Sportwagon