Szukaj

Lista ocen Alfa Romeo 159 (207) - Układ jezdny

Na liście zabraknie 147 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~Michał
Alfa Romeo 159
Sportwagon 3.2 JTS 24v 260KM 191kW
"Doskonale" to za mało powiedziane. Nie wiem co i jak Inżynierowie Alfy zrobili przy tym samochodzie ale prowadzi się nieziemsko. Mam wersję TI z obniżonym zawieszeniem, większymi felgami. Dużo ludzi pisze o swoch samochodach "przyklejone do drogi". Wiele prowadziłem, żaden nie był tak przyklejony jak Alfa. Układ kierowniczy perfekcyjny, cały czas wiadomo co się dziej z kołami. I przednimi, i tylnymi. Stałe 4x4 daje...
4,0
~Mariusz O.
Alfa Romeo 159
Sedan 1.9 JTDM 16v 150KM 110kW
To jest zdecydowanie mocna strona Alfy Romeo 159. Samochód doskonale trzyma się drogi i ma bardzo precyzyjny układ kierowniczy. Zawieszenie jednak, jak na mój gust jest twarde. Auto sprawia wrażenie \"wyciosanego z bloku metalu\" a nie \"poskładanego z części\". Jest niezwykle sztywną konstrukcją. Ma to swoje wady ale i zalety. Potwierdzam jednocześnie opinię, że nie jest to auto stworzone do jazdy po Polsce. Trzeba jednak przyznać, że...
5,0
~Yossarian
Alfa Romeo 159
Sedan 1.9 JTS 160KM 118kW
Wszystkich bez problemów doganiasz na zakrętach, rewelacja, niesamowite poczucie bezpieczeństwa. W zakręt wchodzisz z niedowierzaniem, wyobraźnia nie pozwala wykorzystać 100% możliwości zawieszenia i układu kierowniczego. Wadą jest że po przejechaniu prawie 60 000 km szykuje się wymiana gumowych elementów zawieszenia. Mimo to frajda z możliwości eksploatacyjnych powoduje że daję ocenę doskonałą. Ideał do jazdy po dobrych drogach. Alfa jest...
5,0
~black
Alfa Romeo 159
Sedan 1750 TBi 16v 200KM 147kW
To już czysta poezja prowadzenia po sznurki, o ile nie użytkujemy auta na torze. Na drodze publicznej układ jezdny daje poczucie ogromnej przewidywalności auta nawet w ostrych zakrętach i długich łukach (efekt mechanizmu torsena). Nie można jednak zapomnieć, że auto ma silnik z przodu, a rozkład masy nie jest 50/50 :) Na torze auto potraktowane sportowo jest podsterowne i zachowuje się jak na oblodzonym zakręcie, wymaga wyczucia. Układ...
4,0
~Krzysiek
Alfa Romeo 159
Sedan 1.9 JTDM 16v 150KM 110kW
Bardzo dobrze się prowadzi, twarde zawieszenie a więc samochód pewny w zakrętach, kierownica nie jest przesadnie wspierana przez przeróżne układy więc lepiej można wszystko wyczuć. Niestety przekładnia kierownicza odmówiła współpracy, dwukrotnie... W pierwszym przypadku popsuła się oryginalna i została wymieniona na swój niestety drogi, sprowadzony włoski odpowiednik, który wysiadł po pół roku. Samochód stał sobie radośnie w warsztacie ponad...
4,0
~diddy79
Alfa Romeo 159
Sportwagon 2.4 JTDM 20v 200KM 147kW
Bardzo precyzyjny i sztywny i bezpośredni. Samochód jedzie jak po sznurku, a kierownica przekazuje co się dzieje na kołach. Wspomaganie jest takie delikatne - kierownica chodzi akceptowalnym z oporem. Samochód świetnie się prowadzi chociaż w dużej mierze zależy to od opon - na twardych gumach nienawidzi kolein. No i masa robi swoje - jak przesadzisz przód płuży. Najważniejsze jednak że auto przy nacechowanym sportowo układzie jezdnym i...
4,0
~rm@czerwonakarta.pl
Alfa Romeo 159
Sedan 1.9 JTDM 16v 150KM 110kW
Naczytałęm się, że układ jezdny Alfy jest jej mocną stroną i że jest super - piszą tak tylko Ci którzy nie jeździli lepszymi samochodami. Generalnie OK ale wszystko wychodzi kiedy jedzesz dynamicznie na trasie - Audi A4 poprzedniej generacji było dużo bardziej stabilne i pewniejsze w prowadzeniu. Nie jest jednak źle. Stabilnie zachowuje się na koleinach - duży plus (oczywiście seryjne ogumienie 16\"!!!) Zawieszenie dużo twardsze niż w Audi A4...
4,0
~Radek
Alfa Romeo 159
Sportwagon 2.4 JTDM 20v 200KM 147kW
Gdy kupiłem Alfę okazało się, że popękane są 3 z 4 sprężyn. Pojechałem zamówić, a ponieważ jest to wersja TI, dostępne były tylko na zamowienie z Włoch.Czas oczekiwania 2 m-ce (COVID) i cena 960 zł za 1 sztukę na przód, o tył juz nie miałem śmiałości pytać. Kupiłem nowy komplet Eibacha za 714 zł!!! Jest nisko, nawet bardzo (10 cm), ale za to jak jedzie :) Wielowahaczowe zawieszenie robi robotę. Gdy wymieniałem sprężyny to wymieniłem górny...
5,0
~kruchy
Alfa Romeo 159
Sedan 1.8 MPI 16v 140KM 103kW
Sztywna "ciężka" kierownica jest niesamowicie precyzyjna, żadne auto jakim jeździłem nie dawało takich odczuć (takiej pewności jak by) Przestarzałe już pewnie systemy bezpieczeństwa nadaj działają fantastycznie, już raz ratowały mnie z naprawdę złej sytuacji. Nie mam kilkunastu lat stażu, ale system Q2 pozwala robić alfie niewyobrażalne rzeczy. Skręcanie tym autem to prawdziwa przyjemność, a wielowahacz mimo że drogi jest niezastąpiony. (Na...
5,0
~Karol
Alfa Romeo 159
Sportwagon 1.9 JTDM 120KM 88kW
11/5.Samochód ,który w niemieckim teście jeśli chodzi o właściwości jezdne wygrał z BMW E90 (który jest absurdalnie drogi według mnie w porównaniu do 159 i tego co oferuje). Tu link dop testu https://www.youtube.com/watch?v=zON4bWsl2Ek .Ogólnie prowadzenie bajka mega sztywny ale zostawiający miejsce na komfort.Zawieszenie bardzo trwałe ale nie tanie w naprawach właśnie przez ten kompromis komfort-prowadzenie.
Alfa Romeo 159