Szukaj

Lista ocen Alfa Romeo Giulietta Nuova II (75) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 39 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~RaV
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d Facelifting 1.4 TB 16v 120KM 88kW
Świetnie zestrojona. Przełożenia są krótkie, a biegi zmienia się z przyjemnym oporem. Skrzynia biegów jest 6 - cio biegowa, a szósty bieg pozwala zdecydowanie zaoszczędzić paliwo. Gałka zmiany biegów to majstersztyk - prawdziwe dzieło sztuki użytkowej. W moim przypadku nie ma z aluminiową nakładką żadnych problemów, aczkolwiek słyszałem, że niektórzy użytkownicy narzekali na luzy w jej mocowaniu. Może usunięto to po lifcie. I na koniec jeszcze...
4,0
~Kurt
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW
Ocena skrzyni to gdzieś pomiędzy przeciętnie a dobrze. Na plus można zapisać dobrze dobrane przełożenia i to, że niezależnie od temperatury otoczenia, nawet przy dużych mrozach działa sprawnie. Niestety minus za precyzję, pół biedy z szóstką którą trzeba dokładnie wybierać, bo czasem może być czwórka. To co najbardziej boli to to, że nie dorównuje silnikowi i naprawdę trzeba naprać sporej wprawy, chociaż to chyba nie wystarcza, żeby szybko...
5,0
~ja
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d Facelifting 2016 1750 TBi 240KM 177kW
szybka, sprawna (dostępny tylko automat). są łopatki, ale praktycznie ich nie używam- tylko czasem, gdy jadę mocno pod górę, a on zbyt optymistycznie włącza wyższy bieg. wtedy jednorazowy ruch łopatką-redukcja uruchamia na kilka sekund tryb manualny, a jeśli nic więcej nie zrobię wróci w automatyczny- wygodne (można też przestawić na stałe w manualny jak w każdym innym). no i launch control- w sumie do niczego oprócz szpanu nie służy, ale jaką...
4,0
~Sergio
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW
Bez szału - jedynka jak w większości samochodów włoskich (haczy się), zestopniowanie sprzyjające do jazdy miejskiej i pozamiejskiej (szczególnie pod kątem wyprzedzania) ale nie autostradowej. Dość krótkie przełożenie wyższych biegów powoduje że na "6" przy prędkościach autostradowych zużycie znacząco wzrasta. Kwestia trwałości (wysprzęglik, tarcza sprzęgła) podobno dyskusyjna ale nie doświadczyłem problemów.
4,0
~Mobilfun
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW
Jak kupiłem ciężko wchodził 2 i 3, po czym zmieniłem olej w skrzyni i juz jest dużo lepiej, generalnie fajne przełożenia skrzynia nieźle zestopniowania (oprócz- 6; na autobanie jest głośno jak by brakowało jeszcze jednego takiego nadbiegu), poza tym ok dość krótkie skoki dźwigni zmiany biegów, sprzęgło tez ok pracuje niezamiekkie i nie za twarde.
2,0
~maniuch1
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW
Niestety ale skrzynia jest kiepska , u mnie mocno haczy 1 i czasami dwójka i niestety pierwsze roczniki do 2013r. podobno tak miały, potem to poprawili - reszta przełożeń jest O.K. i same przełączanie biegów też ale z charakterystycznym trochę cięższym działaniem , nie to co skrzynie VW gładko ,leciutko i jednym palcem. Biegii wydają się dobrze dobrane
4,0
~Pewel_
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d 1.4 TB 16v 120KM 88kW
Jest krótka co zwięszka dynamikę i elastyczność, pracuje bardzo przyjemnie, preczycyjnie z lekkim oporem, dobrze trzyma się w ręku lewarek. Jedyny minus to dość duży opór przy wkładaniu 1 biegu gdy samochód jeszcze się toczy (powiedzmy powyżej 10 km/h) - to jedyny jej minus. Bez tego byłoby doskonale.
4,0
~Michał
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d 1.4 TB 16v 120KM 88kW
krótkie biegi, umożliwia bardzo dynamiczną jazdę samochodem o relatywnie niewielkiej mocy. Krótkie przełożenia jednak mają wplłw na spalanie - 3500obr przy 140 kmh to sporo. W miescie i na górskiej drodze? Poezja. Odrobinę haczy pierwszy bieg, mimo nowego oleju i rozgrzania.
4,0
~ambienT
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d Facelifting 2016 1750 TBi 240KM 177kW
Włoskie 2sprzęgłowe TCT - skrzynia potrafi szarpnąć ale przy odrobinie wjeżdżenia się w samochód współpracuje z kierowcą bardzo profesjonalnie i przyjemnie. Plus to prawdziwa sekwencja (do siebie dodajemy, od siebie odejmujemy) oraz łopatki na kierownicy. Szybki i precyzyjny układ.
4,0
~LR_Bruce
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d Facelifting 1.4 TB 16v Mair 150KM 110kW
Manual chodzi płynnie, biegi wskakują z przyjemnym kliknięciem. Odejmuję jedną gwiazdkę za sposób zestrojenia skrzyni biegów - 3500 obrotów przy 140km/h na 6 biegu to jednak lekka przesada, nie jest to przecież samochód typowo miejski.
Alfa Romeo Giulietta Nuova II