Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo Stelvio SUV

Marek, 4 lata temu
Silnik 2.0 Turbo 200KM 147kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Alfa Romeo Stelvio SUV 2.0 Turbo 200KM 147kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
4,07
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : To jak się prowadzi i trzyma drogi
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Usterek nie ma, ale mam dziwne wrażenia przy manewrowaniu przy małej prędkości jakby "przeskakiwania" kół na podłożu, może dlatego, że są szerokie ?
4,0
Całokształt
Zamieniłem BMW320i na Stelvio200KM. Testowałem LexusaNX - moim zdaniem prowadzi się gorzej od alfy i jego styl mi nie leżał, BMWX3 z podobnym wyposażeniem było droższe, podobnie VolvoXC60. Na razie jestem bardzo zadowolony, auto prowadzi się świetnie, jest piękne, bardzo wygodne, robi wrażenie, lakier niebieski misano blue, wersja Bi tech. Z wad dość duży promień skrętu, hamulce bardzo dobre choć nieco trudne do wyczucia na początku, wrażliwy układ kierowniczy nie jest problemem, prowadzi się bardzo precyzyjnie, prawie jak GolfGTI, którego miałem przed BMW, dość duże zużycie paliwa około 10-11 przy mieszanej, normalnej jeździe.
Wrażenia
4,0
Silnik
W BMW było 184km, tutaj 200km, ale znacznie wyższy moment obrotowy i mimo większej masy auto jeździ bardzo ładnie, jak dla mnie 7,2s do steki wystarczy. Miałem kupić 280km, ale nie było wersji tak wyposażonej w tej cenie. Pali niemało, ale brzmi ładnie i jest równiedynamiczny jak BMW.
5,0
Skrzynia biegów
Fantastyczna, to samo co w BMW, ZF, tam też oceniłem skrzynie jako idealną, nie myli się, jest szybka, nie szarpie, w trybie dynamic dodaje wigoru i sportowych wrażeń.
5,0
Układ jezdny
Jednym słowem prowadzi się świetnie, jak na SUV - a idealnie.
4,0
Karoseria
Piękna linia, kierowcy oglądają się na nią, felgi w BiTech z żółtymi zaciskami, czarne dodatki, środek bez drewna, bardziej techno, piękna prawdziwa skóra perforowana.
Komfort
3,0
Widoczność
Jak w każdym SUVie do przodu super, do tyłu gorzej, jest kamera choć jej jakość słaba, czujniki przód i tył sygnalizują dobrze, po myciu czasem się mylą.
4,0
Ergonomia
Kierownica leży świetnie, fotele - warto dopłacić, są fantastyczne, bagażnik duży, klapa elektryczna wygodna, z tyłu czasem jeżdżą dorosłe dzieci, miejsca jest dużo i też jest wygodnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK, klima działa dobrze i nie brutalnie, nie dmucha lodowato w człowieka, kierownica i fotele podgrzewane też OK choć grzeją wolniej niż w BMW ale tam była tapicerka materiałowa, szyby nie parują.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest bardzo wygodnie, samochód jest szeroki (powyżej 190cm) i przestrzeń z przodu robi super wrażenie jak w dużej limuzynie.
4,0
Wyciszenie
Jest przyzwoicie, można na autostradzie spokojnie rozmawiać, ale nie jest to super cisza klasy premium, silnik brzmi ładnie więc nie narzekam.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali mi średnio 10-11, BMW w tych samych warunkach paliło około 1,5 litra mniej, przeglądy co 15 tys. km, w BMW wypadały wg wskazań komputera, u mnie co około 24 tys.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem auto ubiegłoroczne z mega rabatem, wydaję mi się że jest to cena adekwatna za bardzo bogate wyposażenie, styl i wrażenia z jazdy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory nic, przepalił się bezpiecznik ale z mojej winy przy instalacji kamerki
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero, ale przebieg tylko 7tys.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Alfa Romeo Stelvio SUV