Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo Stelvio SUV

Maciek II, 6 lat temu
Silnik 2.0 Turbo 280KM 206kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 40 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Alfa Romeo Stelvio SUV 2.0 Turbo 280KM 206kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Nadal czuć, ze napęd jest na tył. Właściwości jezdne.
4,0
Całokształt
No teraz mogę się wypowiedzieć. Dziś samochody idą do przodu a multimedia także. Panowie trzeba AR uzbroić w porządne systemy komputerowe - konkurencja odjechała. Czy to wada? Czy zaleta? Tak jest świat skonkludowany trzeba się dostosować. System o przeszkodach działa po włosku/polsku czyli jakoś to będzie, multimedia przedpotopowe. Ekran dotykowy proszę, kamerki 360 stopni zgubiły się. Właściwości jezdne super, silnik bez zarzutów, frajda z jazdy. Jeszcze jedna rzecz. AR Julka ma dźwięk nawet silnik 1,4 - 170 koni z tłumika. A tutaj jest dźwięk tylko z ssania... przez 30 sekund. Co to porwany samochód? Ma być rycząca kobieta. Siedzenia mogłyby w standardzie być na dole kubełkowe a to odsuwanie się do tyłu siedzeń elektrycznych przy wsiadaniu doprowadza mnie do szału. Warto dodać, że AR naprawdę ładnie się prezentuje, ma moc, ma siłę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ojej jak silnik. Dziś to wszystko to samo. Tradycyjny 2.0 - 280 koni ale wyczyn. Gdzie hybryda/ elektryka itp. Dziś rynek idzie do przodu. Szwedzko - chińskie modele mają 2.0 litry i silniki elektryczne powyżej grubo 300 koni. Silnik - czeka zmiana epokowa.
5,0
Skrzynia biegów
ZF - czy jak ją zwał. Poprawna jak trzeba skrzynia. Musi taka być w takich samochodach. A co ma być odpadająca gałka w ręku? Osobiście lubię duże łopatki. Nie przeszkadzają w migaczach. Coś innego.
5,0
Układ jezdny
Oj trzyma się drogi jak normalny sedan. Nie ma za dużo przechyłów. Podoba mi się w zimę, że jednak 4x4 to nie jest stałe. Czuć, że samochód ma napęd na tył a przód jest dołączany. Frajda z jazdy to jest samochód a nie jakieś wóz drabiniasty. Szacunek tego "Makarony" nie rozwalili. Inni mogą się tylko uczyć... Aktywne zawieszenie jak niektórzy dziennikarze piszą - zwyczajni pismaki - totalne bzdury.
5,0
Karoseria
Fajnie błotniki przednie plastikowe... Nie odbiega od konkurencji. Nie można się przyczepić do niczego. Nie ma odprysków od kamieni jak w poprzednich modelach 159/156/GT.
Komfort
2,0
Widoczność
Dlaczego 2 ? Ostatnio jeździłem innej marki samochodem dużo tańszym od Stelvio i kamerki miały 360 stopni. Przód tył boki, widok z góry. AR tylko kamerka do tyłu. Słabo na tle konkurencji, to wersja first edidtion? Do zmiany...
4,0
Ergonomia
Nie odbiega od konkurencji. Widziałem test o spasowaniu i o trzeszczeniu. Skąd te głupoty biorą dziennikarze? Ile trzeba wypić by szarpać za klamki, za panele itp. Mój pies wskakuje i robi demolkę i nie widzę złego spasowania, przetartych skór, odpadających plastików.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie rozumiem ludzi, którzy mówią, że jest nieefektywna słabo działa... Bzdura. Fotele się podgrzewają, kierownica ciepła, szybko się robi ciepło w kabinie podczas mrozów. Dla dziennikarzy, mistrzów ocen twierdzących, że klimatyzacja nie działa lub jest nieaktywna - bełkot. Nie odstaje od innych marek...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No mistrz wielości to nie jest. Zmieści się 4 osobowa rodzina a pies zostaje w domu. Zresztą patrząc na inne marki naprawdę jest w porządku. Nie ma co larum robić.
4,0
Wyciszenie
Osobiście mi brakuje AR sound. Co to jest barakowóz jak w USA? Cicho już było. Cicho - nie o to chodzi brak charakteru.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No jak u konkurencji. W zasadzie producenci to kłamią. Wszystko się zgadza, dodać trzeba po 3 litry do katalogowego spalania i prawa jest. Tak samo jest u konkurencji. Drobne kłamstewka. Czy na osiągi poniżej 6 sekund do 100 plus v-max 240 średnie spalanie 11,5 litra dużo? Utrata wartości czas pokarze tylko pismaki nie wrzucajcie, że inne samochody nie tracą na wartości bo następny bełkot. Pewnie każdy samochód to inwestycja i w szczególności TOYOTA//MERCEDES/BMW itp. tylko zyskuje po roku. Utrata będzie może różniła się 5-7% w ciągu 3 lat. Wniosek trzeba tanio kupować i bić się o rabaty.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena jest wysoka. Bo cóż to pisać ponad 200 tys. to mało? Argument, że konkurencja kosztuje np. o 60- 100 tys. więcej mnie nie przekonuje. W naszym kraju w stosunku do zarobków pojazdy są za drogie. Fakt cena do jakości jest naprawdę racjonalne jak tu można o takiej pisać... Nie czuję potrzeby by dopłacać 100 tyś do innego znaczka.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Małe braki, faktycznie przy stop i jedz - wycieraczki lubią stanąć. Słabe do poprawy. Na tą chwile brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na tą chwile brak!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 280KM 206kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Alfa Romeo Stelvio SUV 2.0 Turbo 280KM 206kW
Średni koszt przejechania 100 km
55,00 zł
10,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Alfa Romeo Stelvio SUV