Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A4 B8 Avant

zelon, 9 lat temu
Silnik 2.0 TDI 143KM 105kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A4 B8 Avant 2.0 TDI 143KM 105kW 2008-2011 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jakosc wnetrza. Piekny kokpit, swietne materialy.
4,0
Całokształt
Wczesniej jezdzilem Honda Accord z 2006 roku. Przed zakupem przetestowlem nowa Mazde 6 i Honde Accord. Mazda ma piekna sylwetke...ale cala reszta pozostawia wiele do zyczenia, zwlaszcza poziom halasu w srodku. Honde prowadzi sie najlepiej, bezkonkurencyjna skrzynia, rewelacyjny silnik i uklad kierowniczy. Niestety ciasno z tylu i pare wpadek jakosciowych jesli chodzi o materialy w srodku. Audi kupilem "oczami". Ma piekna sylwetke, sporo miejsca w srodku, swietny design i jakosc wnetrza, jest dobrze wyciszone. Wielowahaczowe zawieszenie z przodu wplywa pozytywnie na komfort kierowcy i pasazera z przodu. Z tylu nieco twardawo. Silnik bardzo ekonomiczny przy niskich obrotach, dynamiczny, ale niestety auto ma bardzo krotkie biegi. Halas znaczacy przy wyzszych obrotach. Mala turbbo dziura. To tyle plusow, teraz minusy. Skrzynia jest TRAGICZNA. Nie jezdzilem nigdy autem z bardziej toporna, nieprecyzyjna i ogolnie nieprzyjemna skrzynia. Corsa mojej zony z 2004 roku ma o niebo wygodniejsza i precyzyjniejsza skrzynie. Seriously Audi - WTF? Wspomaganie kierownicy to kolejna porazka. Kierownica chodzi po prostu ciezko i nie jest to wina zadnej usterki. Ten typ tak po prostu ma. Nieporozumienie w aucie klasy premium. Ogolnie wrazenie z uzytkowania tego auta jest takie, ze wszystko dosc ciezko chodzi, poczynajac od klapy bagaznika, na kierownicy konczac. Kobiety na pewno nie beda sie czuc komfortowo. Kolejna rzecz, ktora mi sie nie podoba to obsluga dwustrefowej klimatyzacji. uwazam, ze rozwiazanie, ktore znam z Hondy jest po prostu lepsze (kierowca kontroluje swoim pokretlem obie strefy, strefa pasazera zmienia ustawienia, jedynie kiedy pasazer zacznie manipulowac ustawieniami po swojej stronie, w Audi jest kompletna separacja). W skrocie - na plus temu autu nalezy zaliczyc swietny srodek, materialy, spasowanie, silnik i zawieszenie. Bardzo intuicyjny i wygodny projekt deski rozdzielczej, wszystkie przyciski swietnie rozmieszczone. Na minus skrzynia (dramat, naprawde), wspomaganie i ogolna topornosc obslugi.
Wrażenia
4,0
Silnik
W moim modelu podobno wyeliminowano wiekszosc problemow znanych z silnikow 2.0 TDi (zwlaszcza wadliwy naped pompy oleju). Czas pokaze. Silnik jest super ekonomiczny, dosc elastyczny i ma kopa jak trzeba. Mozna wyprzedzac bez stresu. Kierowcy, ktorzy jezdzili wolnossacymi benzyniakami beda zadowoleni z komfortu psychicznego podczas wyprzedzania.
1,0
Skrzynia biegów
Po prostu tragedia, naprawde. Nieprecyzyjna, toporna, czesto ciezko wchodzi 1-ka i 3-ka, dlugi skok drazka, jest po prostu bardzo slabo, duzo slabiej niz w autach polke albo i dwie nizej.
4,0
Układ jezdny
Gdyby nie tragiczne wspomaganie dalbym 5 gwiazdek. Auto prowadzi sie pewnie nawet przy duzych predkosciach.
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznosc bardzo dobra. Fotele wygodne, srodek cieszy oko, swietne materialy, bardzo dobre spasowanie, duzo systemow ulatwiajacych zycie. Jest naprawde dobrze. Odejmuje jedna gwiazdke za topornosc obslugi (skrzynia, ciezko chodzace drzwi i klapa bagaznika).
4,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski w intuicyjnych miejscach. Tempomat chyba lepiej byloby kontrolowac z kierownicy, ale dramatu nie ma. Tylko ta skrzynia ... Regulacja foteli...hmmm..srednia, w aucie za taka kase spodziewalbym sie czegos lepszego, ale moze to rzecz gustu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutow.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest bardzo dobrze w porownaniu z konkurencja.
5,0
Wyciszenie
Doskonale ... no cyhyba, ze pilujemy silnik na wyzszych obrotach...ale od czego jest szesciobiegowa skrzynia (tragiczna ale jest!)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest to auto klasy premium, wiec ceny czesci i przegladow beda proporcjonalnie wyzsze. Tragedii nie ma i na pewno mozna jakos "przyoszczedzic" poza ASO. Ja osobiscie jestem przeciwnikiem takiego traktowania auta. Jak sie chce jezdzic autem klasy premium, to nie oszczedzajmy na serwisie, bo zrobi nam sie auto "prawie" premium, a jak wiemy "prawie" robi wielka roznice.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest OK. Gdyby nie skrzynia i wspomaganie byloby naprawde dobrze. Materialy, design, elektronika, naprawde super, glownie chyba za to sie placi w tym aucie. Zawieszenie tez bardzo dobre, spasowanie elementow, lakier, etc, naprawde na wysokim poziomie. Silnik niezly. W porownaniu z BMW 3 E9x rewelacja. W porownaniu z Honda Accord...tu moznaby polemizowac.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie zadnych problemow, ale nie jezdze tym autem zbyt dlugo jeszcze. Czas pokaze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie zadnych problemow, ale nie jezdze tym autem zbyt dlugo jeszcze. Czas pokaze.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi A4 B8 Avant 2.0 TDI 143KM 105kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A4 B8 Avant