Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A4 B8 Limousine

beef, 14 lat temu
Silnik 2.0 TDi 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A4 B8 Limousine 2.0 TDi 140KM 103kW 2008-2011 - Oceń swoje auto
3,38
20% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
3,0
Całokształt
Miał być \"detronizator\" jak sugerowały pisma a wyszła kontynuacja b7 z bardziej komfortowym zawieszeniem i mniejszymi wibracjami silnika. Niestety - wykończenie wnętrza sprawia wrażenie tańszego niż w b7. Podłokietnik skrzypi niemiłosiernie. To samo - uchwyty zamykania drzwi. Może zacznę je smarować tylko nie wiem jeszcze gdzie. Kuriozum to ten plastik malowany na srebrno wokół liczników - zamówiłem jasne wnątrze, żeby tak się nie odcinał ale to kiepskie jest, po prostu. I ten sam materiał wokół skrzyni biegów. Puknąć w niego paznokciem to słychać jakby miał 0,1 mm grubości. Mam wrażenie, że oprę się kolanem to wgniotę. No i też skrzypi. Fotele bez lędźwiowej regulacji - kolejny brak. Siedzisko trochę gniecie w tyłek ale może się podda z czasem. Volvo w standarcie dawało reg. lędźwi i podparcia ud - w audi trzeba by zamówić sportowe fotele. Poza wyższą ceną mają ten feler, że jak się troche powiercić - wydają stuki z tego wysuwanego elementu. Dobry patent ale wykonanie średnie więc zrezygnowałem.
Wrażenia
3,0
Silnik
Pracuje cicho i bezwibracyjnie, szczególnie pozytywnie zaskakuje \"na zimno\". Jednak nawet po rozgrzaniu słychać terkot (choć to common rail i miał pracować jedwabiście) Przy stałej prędkości, cichy ale wyraźnie odstający terkot. W volvo ten odgłos przypominał szum.
3,0
Skrzynia biegów
jedynka wchodzi z dziwnym oporem. Jakby drążek musiał pokonać jakis plastikowy zatrzask. Zresztą jest trochę za długi albo drogi prowadzenia długie..? W każdym razie sam chwyt sprawia mniej solidne wrażenie, jest delikatny i wymaga dłuższych ruchów ramieniem. Nie pozwala się przekładać samym nadgartkiem.
5,0
Układ jezdny
Świetny. Bez dwóch zdań. Pewny ale bardziej komfortowy od poprzednika.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam z tym problemu. Do tyłu - jak to w sedanie - bez czujników byłoby niepewnie. Szybko można \"wyczuć\" auto.
3,0
Ergonomia
Może to kwestia przyzwyczajenia ale w Volvo lepiej rozwiązano np. sterowania audio z kierownicy oraz obsługę tempomatu. No i to menu - niemal wszystko tam schowano - trudno się w nim poruszac podczas jazdy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag czyli nieźle.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie narzekam. Duży plus za zasięg fotela kierowcy. W volvo miejsca na nogi mniej, na tylnej kanapie jeszcze gorzej więc w audi można odetchnąć.
3,0
Wyciszenie
Poza wspomnianym terkotem silnika - dobrze, choć odgłos toczenia jest zbyt słyszalny - nadkola do wytłumienia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Sporo zależy od stylu jazdy. W codziennej ekspoatacji między 5,5 do 8
3,0
Stosunek jakość/cena
Jak obok - przeciętnie. Można to było zrobić lepiej. Szkoda bo układ jezdny świetny, silniki (w tym tfsi) nowoczesne a plastiki konsoli trzeszczą naciskane. Tu akurat dokładnie jak w s60 :) ale to konstrukcja sprzed 10 lat.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic takiego. Ale też przebieg mały.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A4 B8 Limousine