Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A4 B9 Limousine

M.Kesiak, 5 lat temu
Silnik 2.0 TFSI 252KM 185kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Audi A4 B9 Limousine 2.0 TFSI 252KM 185kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Po pierwsze osiągi i kultura pracy Po drugie spalanie niezbyt wyższe niż w Volvo V40 1.6 200KM z manualem FWD
5,0
Całokształt
Świetne połączenie osiągów i komfortu. Chcesz jechać spokojnie - włączasz adaptacyjny tempomat i samochód sam hamuje nie tylko przed innymi samochodami ale nawet przed skrzyżowaniami albo zakrętami! Chcesz poszaleć - skrzynia w tryb sport i mało kogo nie wyprzedzisz. Świetna trakcja, także na mokrym. Samochód cichy, również na autostradzie przy wysokich prędkościach
Wrażenia
5,0
Silnik
Zaskoczenie pozytywne, szczególnie w odniesieniu do osiągów i kultury pracy. Naprawdę czasem trudno uwierzyć, że to tylko 4 cylindry. Żadnej turbodziury, żadnych wibracji, zawsze zapas mocy. Silnik dobrze wyciszony, przy spokojnej jeździe prawie niesłyszalny. W trybie sport jeszcze lepsza reakcja na gaz, ale robi się głośniej. Plus za zapamiętywanie wybranego trybu jazdy po wyłączeniu silnika.
5,0
Skrzynia biegów
Dwusprzęgłówka S-tronic biegi zmienia błyskawicznie, równie szybko w "górę" jak i w "dół". Jeżeli ktoś narzeka na redukcję (ja nie), wystarczy włączyć sportowy tryb skrzyni. Nie obserwuję szarpania, nawet przy ruszaniu w korkach z włączonym systemem start-stop. Duży plus za system auto-hold (auto po zatrzymaniu nie wymaga trzymania nogi na hamulcu), który aktywuje się tylko1x
5,0
Układ jezdny
Świetna trakcja (wiadomo quatro) nawet przy niekorzystnych warunkach drogowych. Ten model ma system ultra z odłączanym napędem 4x4 przy jednostajnej jeździe. Zawieszenie ma dobrze dobrany balans pomiędzy komfortem a precyzją wybierania nierówności (ale koła 17 cali; większość tych modeli ma 18 cali). Układ kierowniczy nieco zbyt gumowaty (ale nie w ustawieniu sport). Niewielki minus za zachowanie samochodu w szybko przejeżdżanych zakrętach - czasem wyczuwalny moment włączenia tylnego napędu i lekki uślizg
5,0
Karoseria
Ładne proporcje samochodu (silnik położony wzdłużnie), chociaż mógłby być nieco krótszy. Długość 4,73 m nie przekłada się na ilość miejsca na tylnej kanapie (to nie skoda). Karoseria sztywna, nic nie skrzypi ani nie trzeszczy. Plus za system zbliżeniowy we wszystkich drzwiach, c nie jest oczywiste nawet w samochodach premium.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu bez zastrzeżeń, plus za lusterka boczne zamocowane do drzwi tak, że nie zlewają się z przednim słupkiem. Lusterka boczne dosyć małe (nie to co np. w Volvo) o wystarczającym zakresie regulacji. Widoczność do tyłu ok, ze względu na długie zwisy przydają się czujniki parkowania. Odjąłem gwiazdkę za słabą widoczność dla kierowcy w stronę prawą - duży słupek środkowy zasłania widoczność
5,0
Ergonomia
Ergonomia bez zarzutu, wszystko logicznie rozmieszczone i podpisane. Plus za oświetlenie literalnie wszystkich przycisków, a nawet gniazd USB w nocy. W testach spotkałem się z zarzutem umieszczenia za głęboko przełącznika trybów jazdy - nie ma z tym problemu, wystarczy przypisać tą funkcję do przycisku na kierownicy. Ta generacja na szczęście nie ma jeszcze dotykowych ekranów
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajny system ogrzewania i klimatyzacji. Plus za trójstrefową klimatyzację (niestety - dopłata). Bardzo ładny i czytelny panel obsługi klimatyzacji (ale występuje tylko w połączeniu z klimą 3-strefową)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń z przodu i pozycja za kierownicą bez zarzutu. Szeroki zakres regulacji foteli i kierownicy. Ważna UWAGA: (zamówienie elektrycznej regulacji foteli NIE OZNACZA, że będzie regulacja odcinka lędźwiowego!!) Ilość miejsca z tyłu - jak już wspomniałem - wypada dość blado w stosunku do długości samochodu. Wysoki tunel środkowy z tyłu - wada wszystkich aut z napędem 4x4. Bagażnik duży ale dosyć długi, jak to w limuzynie. Plus za bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika.
5,0
Wyciszenie
Rewelacyjne, przy normalnej jeździe jest b. cicho (samochód wyposażony w opcjonalne szyby dźwiękoszczelne). Można swobodnie rozmawiać nawet przy 200 km/godz. Silnik słyszalny jedynie podczas silnego przyspieszania. W trybie sport dźwięk silnika staje się bardziej słyszalny, ale nie natarczywy
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zależą od sposobu finansowania - w moim przypadku pakiet przeglądów serwisowych w cenie raty leasingowej. Ważna uwaga - moim zdaniem należy rozważyć zamówienie pakietu sport (albo s-line) z 18-calowymi felgami - jedna rzecz to komfort a druga to dużo wyższa cena opon. Plus za możliwość tankowania Pb 95
4,0
Stosunek jakość/cena
No cóż cena wysoka i dopłaty za wiele dość oczywistych elementów wyposażenia. Są na szczęście korzystne pakiety. Mało jest szybszych samochodów w niższej cenie (no chyba, że ford focus RS albo golf R). Jakość wykonania perfekcyjna (lepsza niż w Volvo) ale mam wrażenie że niektóre marki popularne nadrabiają dystans
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Naprawy serwisowe dotyczyły systemów wspomagających (audi connect i audi pre sense) - nie było konieczności przerywania jazdy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI 252KM 185kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A4 B9 Limousine