Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A4 B9 Limousine

Rosynant2, 5 lat temu
Silnik 2.0 TFSI ultra 190KM 140kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A4 B9 Limousine 2.0 TFSI ultra 190KM 140kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
UPDATE po 46 tys. przejechanych kilometrów potwierdzam i podtrzymuję poprzednią ocenę. Samochód bardzo wygodny, cichy, szybki i oszczędny. Brakuje quattro oraz miałem usterkę z alarmem. Dodatkowo przy 40 tys. wylał tylny amortyzator. Z samochodu byłem bardzo zadowolony, ale ze względu na powiększenie rodziny musiałem zamienić na coś bardzie praktycznego i... kupiłem nowe A4 Avant, tym razem z quattro, ale tą samą opcją silnikową (obecnie silnik ma 204 KM).
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo pozytywne zaskoczenie. Niby moment jak w 150 konnym dieslu, ale za to w bardzo szerokim zakresie obrotów. Bardzo żwawy i przy tym oszczędny. Kapitalne spalanie (ok 7.0l/100km) przy prędkościach 140-150 km/h. UPDATE: Nadal potrafi zaskoczyć - bardzo sprawny i bardzo oszczędny (w trasie). Nigdy nie jeżdżę w trybie "Efficiency" (czyli eco), a samochód na dystansach jazdy autostradowej (mix 30% PL i 70% zagranica) spala nieco ponad 6l/100km. Diesel jest niepotrzebny. Po 46 tys nadal było świetnie!
5,0
Skrzynia biegów
Szybka (ale tylko w trybie Auto lub Dynamic), bez szarpania, odpowiednia redukcja gdy trzeba. Bez zarzutów. UPDATE: bez zmian.
4,0
Układ jezdny
Posiadam adaptacyjne amortyzatory i zwykły układ kierowniczy. Zawieszenie świetnie się sprawdza i jest bardzo ciche. Układ kierowniczy nie jest może zbyt rewelacyjny, ale dobrze daje informacje o tym co się dzieje z kołami na jezdni. Auto jest zwrotne (przynajmniej takie sprawia wrażenie). Szkoda, że nie można do tego silnika zamówić quattro. Duży moment obrotowy = często jak popada lubi sobie pobuksować ośką. UPDATE: trzeba nauczyć się operować gazem - na pewno niweluje to buksowanie przy starcie np. ze świateł. Usterka amortyzatora przy 40 tys km.
4,0
Karoseria
Niski współczynnik oporu powietrza, bardzo dobrze spasowane (szczeliny równe i bardzo wąskie). W pakiecie s-line samochód wygląda bardzo dobrze, aczkolwiek dla niektórych może być nudny. Spory spoiler przedni mocno wystaje z obrysu karoserii, może się "podrapać" na parkingu. UPDATE: bez zmian.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w sedanie tej wielkości, słupki nie są jakąś dużą przeszkodą. Mam kamerę cofania, ale szczerze mówiąc myślałem, że będę bardziej na nią "zerkał". UPDATE: kamera cofania jednak mocno się przydaje - zwłaszcza jej szeroki kąt przy wyjeżdżaniu z parkingu.
5,0
Ergonomia
Wcześniej jeździłem VW - wiadomo, wszytko poukładane itd. To samo jest w A4, tyle, że ładniej wykonane i są lepsze materiały. Świetna pozycja za kierownicą (sportowe fotele), przemyślany kokpit - FIZYCZNE przyciski i kapitalne sterowanie MMI Touch Plus. Wcześniej miałem ekran dotykowy - jednak uważam, że pokrętło i czytelne przyciski do sterowania robi robotę (również obsługa głosowa). Świetny jest też virtual cockpit. UPDATE: bez zmian.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
3 strefowa klimatyzacja robi co ma robić. Pracuje cicho i dość sprawnie. Testowałem tylko w upałach, więc zimowych doświadczeń jeszcze nie miałem. UPDATE: bez zmian.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klasę więcej miejsca powinno być z tyłu. Z przodu wnętrze mogłoby być ciut szersze.
5,0
Wyciszenie
Jest kapitalnie. Mam w opcji dodatkowo klejone szyby wygłuszające. Przy niższych prędkościach prawie nic nie słychać. Przy wyższych słychać już szum wiatru i opon (mam Hankooki), ale ma się wrażenie, że od 140km/h wzwyż (do ok 240km/h) utrzymuje się stały poziom głośności. UPDATE: nadal świetnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ubezpieczenie jest drogie, wiadomo, ale za to spalanie to jest wielka wartość dodana. Przy szybkiej jeździe w trasie (autostrady/ekspresówki) to ok 7,5l/100km. Po mieście jak się ciśnie to ok 12l/100km, normalna jazda to ok 9l/100km. Podczas spokojnej jazdy za miastem nie problem jest zejść do 6,3l/100km. UPDATE: da się zejść poniżej 6l/100km w trasie (mierzone na dystansie ok 500km - rejon Alp, Wiedeń - Tarvisio - Bovec, ze średnią prędkością ok 95km/h), czego chcieć więcej?
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód za grubo ponad 200 tys PLN, a niestety zdarzają się "skrzypnięcia" w środku (już przy 3 tys km). Zwłaszcza w okolicy klamek w drzwiach (plastik i okładzina z dębu szarego). Poza tym materiały są super, czuć premium. UPDATE: coś postukuje na większych wertepach z okolic słupka "B" od strony pasażera - na co dzień praktycznie niezauważalne.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problem z alarmem (fabrycznym), który sam się włączał po zamknięciu auta. Okazało się, że były jakieś wadliwe sterowniki, update oprogramowania w serwisie załatwił sprawę. UPDATE: nie załatwił, co kilka miesięcy po zamknięciu włącza się alarm - muszę udać się ponownie do serwisu. Przez ostatnie 1,5 roku nie wystąpiła usterka z alarmem
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak. UPDATE: Amortyzator tylny przy 40 tys km, do wymiany, więcej nic się nie działo.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI ultra 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi A4 B9 Limousine 2.0 TFSI ultra 190KM 140kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
8,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A4 B9 Limousine