Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C5 Avant

ea_pajak@poczta.onet.pl, 15 lat temu
Silnik 2.5 TDI 180KM 132kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 169 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI 180KM 132kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
3,54
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Duży komfort i jednoczesne "trzymanie się" oraz wyczucie drogi
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Koło zębate pod paskiem rozrządu - 24 zawory, 4 wałki rozrządu i wszystko dookoła do wymiany
Zawieszenie : Na polskich drogach "nie ma mocnych" co do zawieszenia. W A6 aluminiowe wahacze kosztują sporo.
Inne : Najróżniejsze awarie - całkiem sporo (ale nie unieruchamiające samochodu na trasie)
3,0
Całokształt
Całokształt - ocena 3,5 - pomiędzy "przeciętnie" a "dobrze". Jeździ się nim bardzo dobrze (duży komfort, przestronność, doskonałe wyposażenie, dobre trzymanie się drogi, dobre osiągi, odrobina prestiżu). Z drugiej strony wysokie koszty utrzymania - wynikające przede wszystkim z dużej usterkowości - włączając bardzo poważne awarie silnika 2,5 TDI, ale także sporo "drobnych" napraw kosztujących każdorazowo 200 - 1000 zł. Również wysokie zużycie paliwa nie zachęca do kupna tego auta. Polecałbym raczej A6-tkę z silnikiem 1,9TDI - dużo trwalszym i oszczędniejszym (ale słabszym). Dla tych, którzy nie dbają specjalnie o koszty - to doskonałe auto. Tych natomiast, którzy spodziewają się dość niskich kosztów utrzymania ze względu na wysoką jakość Audi, może spotkać przykra niespodzianka. Przy poziomie dochodów miesięcznych netto ok. 9-14 tys. PLN na rodzinę poziom kosztów jest trudno akceptowalny, ale do zniesienia. Biedniejszym nie polecam. Bogatsi wybiorą raczej nowszą generację. Gdybym miał podejmować decyzję o kupnie jeszcze raz, kupiłbym A6, ale z silnikiem 1,9 TDI 130KM i dał do chip-tuning na 160KM, zyskując dobrą trwałość silnika (nawet po chip-tuning-u), dobre osiągi i przyzwoite spalanie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dzięki wielkiemu momentowi obrotowemu przyspiesza znacznie lepiej, niż "benzyniak" o podobnej mocy - czuć wgniatanie w fotel, choć to nie auto sportowe. Troszkę hałasuje - jak to diesel, ale jest bez porównania cichszy, niż diesle w tańszych markach (Ford, Opel, Fiat). Do 140 km/h zdecydowanie bardziej słychać szum opon i powietrza, niż silnik. Przy 140 - 180 km/h staje się lekko słyszalny, a powyżej 180 km/h słyszalny - ale nadal daje się prowadzić rozmowy bez podnoszenia głosu.
3,0
Skrzynia biegów
5-biegowy automat sprawuje się całkiem nieźle, ale zmiany biegów czasem są wyczuwalne. Być może wynika to ze zużycia, a być może z tego, iż nie jest to najnowsza konstrukcja. Funkcji tiptronic prawie nie używam - czasem w górach do hamowania silnikiem. Należy wystrzegać się kupowania Audi A6 z inną skrzynią - tzw. "multitronic". Są one bardzo zawodne, a naprawa kosztuje olbrzymie pieniądze.
5,0
Układ jezdny
To jest to, co w Audi chyba najlepsze - doskonałe właściwości jezdne. Auto jest bardzo komfortowe a jednocześnie doskonale trzyma się drogi (zwłaszcza wersja z pakietem "sport" o obniżonym zawieszeniu. Doskonałe wyczucie drogi za kierownicą. Jeszcze bardziej komfortowe (miękkie) są np. Mercedesy E-class, Toyota Camry, Opel Omega, ale zdecydowanie słabsze jest wyczucie i trzymanie się drogi. Dla mnie A6 jest najlepszym możliwym kompromisem pomiędzy komfortem a trzymaniem się drogi. Szokującym doznaniem dla mnie była jazda "na flaku" w przedniej oponie. Samochód jechał idealnie prosto - słyszałem tylko lekkie "klapanie" i zastanawiałem się, co to może być. Okazało się, iż w przedniej oponie nie było w ogóle powietrza! Inne auta w tej sytuacji dawno "poszłyby do rowu" - a A6 jechało dalej spokojnie - przydałby się czujnik ciśnienia w oponach :)
Komfort
5,0
Widoczność
To kolejna rzecz, którą oceniam w Audi bardzo dobrze. Często w kombi są problemy z widocznością do tyłu, ale w A6 jest OK. Rewelacyjną rzeczą są lusterka fotochromatyczne - zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne! Nie występuje absolutnie zjawisko oślepiania z tyłu. A i z przodu jakby mniej czuć oślepianie - ale nie mam pojęcia z czego może to wynikać. Bardzo dobrze widać wszystko w świetle "xenonów". Bardzo polecam lampy ksenonowe - widać znacznie lepiej, niż w standardowych halogenach.
4,0
Ergonomia
Oceniam na 4,5. Trochę brakuje do doskonałości, którą osiągnięto w następnej generacji A6 (od 2005 roku) implementując system MMI. Ergonomia o klasę lepsza, niż w Mondeo, Vectrze. Również lepsza, niż w Mercedesie E-class (mam na myśli ostatnią generację). Na uwagę zasługuje bardzo dobre wyposażenie auta - TV, nawigacja, zmieniarka CD, system nagłośnienia Bose, tempomat, 8 poduszek powietrznych itd.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu również moja ocena, to 4,5. 2-strefowa klima działa bardzo wydajnie z przodu, osiągając szybko ustawioną temperaturę. Lekkiego dopracowania wymaga klimatyzacja tyłu - tam schłodzenie następuje wolniej. Ale w porównaniu z autami segmentu D działa na prawdę dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Co do przestrzeni doskonałość została osiągnięta. Nawet odsuwając przednie fotele mocno do tyłu, pasażerowie tylnej kanapy mają sporo miejsca - znacznie lepiej, niż w BMW 5, Hondzie Accord, nieporównywalnie lepiej, niż w Volvo S60. A do tego wielki i wygodny bagażnik. Idealny dla 4-osobowej rodziny (choć w niektórych autach segmentu D jest również nieźle z przestrzenią - np. Passacie czy Mondeo).
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie dobre, ale nie tak doskonałe, jak w Lexusie, troszkę gorsze od klasy E Mercedesa. Natomiast lepsze, niż w tak reklamowanej, jako "bezgłośna" Toyocie Avensis (najnowsza generacja). W ogóle A6 jest nieporównywalnie bardziej komfortowe od Avensis - na Toyocie zawiodłem się niestety.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
O ekonomiczności nie mogę powiedzieć nic dobrego. Wydawałoby się, że diesel to ekonomiczny silnik. Ale niestety nie w wydaniu Audi A6 2,5 TDI 180 KM (nawet nie quattro). Pali nieporównywalnie więcej, niż 1,9 TDI. Gdybym wybierał drugi raz, wziąłbym 1,9 TDI 130 KM i "podciągnął" poprzez chip-tuning na 160 KM, osiągając o 2-3l. mniejsze zużycie na trasie i o 4-6l. mniej w mieście (Warszawa z korkami i światłami), przy prawie takich samych osiągach. 2,5 TDI 180KM pali 7,9l/100km przy super oszczędnej jeździe na trasie, 9-9,5l. przy normalnej jeździe na trasie (do 140km/h), z umiarkowanym wyprzedzaniem, 12,5 l. w trybie mieszanym - ok. pół na pół trasa i miasto. W warszawskich korkach pali 15-16l./100km ! To całkiem sporo jak na diesla. Nie polecam 2,5 TDI w Audi. Ceny części wysokie (ale w najnowszej generacji A6 jeszcze wyższe!)Przez 2 lata wydałem ponad 20 tys. na naprawy (wliczając w to naprawę silnika 12,5 tys. PLN)!
4,0
Stosunek jakość/cena
Trudno znaleźć w dzisiejszych czasach samochody mało awaryjne - takie jak były Mercedes 190D, czy też Toyota Carina. Audi A6 również do bezawaryjnych nie należy - z tego punktu widzenia jakość oceniam jako słabą. Jednak nic w tym aucie nie trzeszczy, nie stuka. Materiały wykończenia wnętrza bardzo przyjemne. Bardzo dobry komfort. Cena zakupu używanego umiarkowana. Dużo ważniejsze są koszty eksploatacji - które przez 2-3 lata (włączając koszty paliwa) mogą sięgnąć ceny zakupu. Trudno znaleźć auto jednocześnie tanie i dobre. Zatem porównując z innymi, w A6 2,5 TDI oceniłbym stosunek jakości do ceny jako w miarę dobry.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Spodziewałem się, że będzie znacznie lepiej. Nie jest może tak źle, jak w Renault Laguna, ale gorzej niż w Mitsubishi Carisma. I części na prawdę drogie. W sumie na te "drobne" rzeczy wydałem ok. 10 tys. PLN przez 2 lata wliczając w to wymiany olejów, filtrów, klocki hamulcowe i tarcze, serwis klimatyzacji itp. Po odliczeniu spraw eksploatacyjnych wyszłoby ok. 7 tys. zł. na same naprawy przez 2 lata. To sporo.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy przebiegu 121 tys. km pękło koło zębate pod paskiem napędu rozrządu. To zrobiło z silnika "sieczkę". Naprawa bagatela 12,5 tys. PLN. w wyspecjalizowanym warsztacie VW/Audi. W autoryzowanym serwisie Audi ocenili koszt naprawy nawet na ok. 25 tys.PLN - ale nie skorzystałem z tej propozycji. Z tego natomiast, co się dowiedziałem w serwisie Audi, często bywają duże problemy z 2,5 TDI - "sypią się na potęgę". O wiele trwalsze są 1,9 TDI, z którymi bardzo rzadko dzieje się coś złego. Żałuję, że nie kupiłem tego drugiego (powodem było słabe wyposażenie A6-tek z silnikami 1,9TDI). Należy się wystrzegać 2,5TDI!

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 74

Audi A6 C5 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Audi A6 C5 Avant