Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C5 Sedan

Andrzej, 12 lat temu
Silnik 1.9 TDI 130KM 96kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A6 C5 Sedan 1.9 TDI 130KM 96kW 2001-2004 - Oceń swoje auto
4,85
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Naprawdę dynamizm tego silnika jest zaskakujący. 130 KM to może niewiele, jednak duży moment obrotowy jest odczuwalny. Dla auta ważącego 1,6 Tony silnik jest naprawdę dobry.
5,0
Całokształt
Bardzo dobry samochód, przy czym dość długi i trzeba się przyzwyczaić. Świetnie dopasowany silnik do samochodu, automatyczna skrzynia biegów reaguje szybko, poza ruszaniem. Przy ruszaniu (chcąc delikatnie) należy z odpowiednim wyprzedzeniem zgłosić chęć pedałem gazu. Samochód przemyślany zarówno wewnątrz jak i zewnątrz. Trwałe materiały dobrze spasowane, może poza podłokietnikiem. Spalanie przy tej masie jest dość niskie. Zawieszenie znakomicie tłumi nierówności, przy czym jest dużo wygodniejsze w trasie niż w mieście. Cisza wewnątrz i komfortowe siedzenia są wystarczającym powodem, aby jeździć jak najdłużej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest bardzo dobrze wyciszony wewnątrz. Poruszanie się do 120 km/godz. jest identyczne jak w niższym zakresie prędkości. Powyżej słychać już powiew wiatru. Powyżej 140 km/godz. dopiero zaczyna być słyszalny silnik. W automacie maksymalna prędkość to 195 km/h, osiągana samym silnikiem niezależnie od nachylenia trasy.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów multitronic bezstopniowy CVT. Auto znakomicie radzi sobie zarówno podczas spokojnej jazdy i w momencie przyspieszania. Trochę problemów sprawia ruszanie na śliskiej nawierzchni z koniecznością skręcania, wtedy pomocne są systemy antypoślizgowe i kontroli trakcji.
5,0
Układ jezdny
Znakomicie trzyma się drogi, w przeciwieństwie do poprzedniego samochodu VAN (scenic) w tym przestaję się bać wchodzenia w zakręty. Przy bocznych powiewach wiatru samochód myszkuje i trzeba częściej kontrować kierownicą.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie widoczność dobra. Obszarami krytycznymi są tylna szyba - lepiej cofać na lusterka bo z tyłu nie widać odległości. Dodatkowo grube słupki przednie, w tym po stronie kierowcy trochę utrudniają manewry po mieście.
5,0
Ergonomia
Wszystkie osoby wewnątrz siedzą wygodnie. Funkcjonalność przemyślana, wszystko dostępne pod ręką. Ciekawe rozwiązania w postaci oświetlenia nocnego podczas jazdy wew. kabiny. Czerwone małe lampki oświetlają od sufitu zestaw przycisków na konsoli środkowej. Podświetlanie klamek i inne rzeczy dobrze przemyślane.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zasadzie perfekcyjne, dwustrefowa klimatyzacja. Podgrzewacz wypełnia funkcje zimnego silnika, chwilę po starcie już w samochodzie jest ciepło. Brak konieczności skrobania przedniej szyby, ze względu na szybko działający układ podgrzewania przedniej szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy jest wystarczająca. Mankamentem dla mnie jest nedostateczna możliwość podniesienia kolumny kierowniczej w pionie. Zdarza się, że wadzę kolanem prawej nogi o kolumnę kierowniczą. Fotel mam opuszczony najniżej, jednak to nic nie daje. Może nie mam dobrze ustawionej pozycji, zobaczymy.
5,0
Wyciszenie
Do 140 km/h tak jak pisałem jest wyśmienicie. Wadą tego stanu rzeczy jest kwestia utrzymania prędkości. Ze względu na automatyczną bezstopniową skrzynię biegów, brak jest ustalonego odgłosu silnika przy danej prędkości. Trzeba kontrolować licznik tym samym, dużo częściej niż we wcześniejszym samochodzie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj jest różnie gdyż dopiero uczę się jeździć automatem w mieście. O ile nie jest problemem wykonać manewry o tyle opanowanie spalnia jest już wyzwaniem. W trasie jazda normalną polską drogą, z prędkością do 110 km/h - 4.9-5.3 Autostrada A1 tempomat 120 km/h: 6.0 (Lotos Lepszy Diesel) 5.5 (Shell Vpower Diesel) Autostrada A1 tempomat 140 km/h: 6.3 (Lotos lepszy diesel) 5.8 (shell Vpower Diesel) Miasto Gdańsk - 8.0 (zepsuty termostat, silnik raczej zimny), 6.5 - 7.0 (termostat naprawiony, silnik nagrzewa się po 4 km (10-15 min)) Naprawa termostatu z uzupełnieniem płynu, wycieraczki przód, butelka oleju 1l, filtr powietrza (akt. węglowy), przegub prawy, robocizna - 491 zł
5,0
Stosunek jakość/cena
Wykończenie jest niesamowicie dobrze zrobione, wraz z lakierem. Mam wersję garażowaną i lakier jest wręcz idalny. Samochody 3 letnie, które mamy w rodzinie mają słabiej zachowany lakier.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie zrobiłem to co napisałem powyżej, ale wiedziałem jak kupowałem co jest nie tak. Nie mam opinii w tej sprawie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze nie wiem.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi A6 C5 Sedan 1.9 TDI 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A6 C5 Sedan