Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C7 Avant

Kazimierz, 7 lat temu
Silnik 2.0 TDI ultra 190KM 140kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 38 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Audi A6 C7 Avant 2.0 TDI ultra 190KM 140kW 2014 - Oceń swoje auto
4,15
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Ogólnie wrażenie auta między dobrym a przeciętnym. Ale obiektywnie rzecz biorąc ocena jest sumą zalet i wad a tych pierwszych ma więcej. Denerwują mnie nieliczne detale, ale psuja ogólny wizerunek.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mimo że tylko 2l to 190 KM daje rade. W poprzednim aucie miałem 235KM i największa różnica jest na atostradzie powyzej 160kmh, a że trasy robię rzadko nie przeszkadza mi to bardzo. Silnik zrywny cichy ładnie sie wkręca. Zuzycie AdBlue na poziomie 1l na 1000km. Spalanie w mieście między 8,5 a 9L, Na drogach pozamiejskich i prędkosciach do 120 nawet poniżej 6l. Na autostradzie przy 160-180 w około 8. Realnie to znaczy z uwzględnienie przekłamania komputera o 0,6L wyliczone z wzoru litry/km.
5,0
Skrzynia biegów
S tronic czyli DSG. Naprawdę dobra skrzynia zmienia biegi szybko i bez szarpania. Rzadko się opóźnia. Po krętych drogach najlepiej w trybie "S", do normalnej jazdy "D". Jeśli ktoś lubi slamazarna oszczędną jazdę to tryb "E" który zabiera z dynamiki ze 100KM ale przełacza na luz kiedy morze i w sumie spalanie po mieście spada około 0,5 l po mieście. Po trasie nawet nie próbowałem jeżdzić w tym trybie.
4,0
Układ jezdny
Audi chwali się że w tym modelu zastosowało sprężyny z tworzywa, ale czy lepiej niż na stalowych to nie wiem. Porostu dobre tradycyjne zawieszenie. Robi wrażenie solidnego. NA dziurach nie dobija, czy pusty czy załadowany jedzie stabilnie. Na krętych troszkę podsterowny ale bezproblemowy. Jeżeli trwałość bedzie dobra to zmienię na doskonale tradycyjne zawieszenie bez pneumatyki
Komfort
5,0
Widoczność
Głównie dla tego zakupiłem to auto, po 4 latach w E60 i jazdach testowych BMW 520d. Przez pół roku jeździłem tez nowa E klasą i komfort w audi wypada najlepiej. Widoczność dobra w każdym kierunku. Z czujnikami parkowania doskonale.
3,0
Ergonomia
Tutaj mam najwięcej zastrzeżeń. Po 4 latach ze starym iDrive w Bmw nawet po prawie dwóch latach MMI audi nie urzekło minie. Gładzik działa dobrze, funkcje głosowe bardzo dobrze, jednak nawigacja nie jest taka dobra jak mapy google. Musiałem zmienic telefon bo z Sony Xperią nie współpracował. Z Samsungiem OK. Najbardzie na minus zaskoczyło mnie wykończenie wnętrza gdzie pastiki osłony dołu siedzień wyglądaja jak w skodzie a skóra w miejscach mniej widocznych np między tunelem a siedzeniem, łaczona jest ze zwykłym materiałem. Megaskąpstwo
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima 4 strefowa daje radę. Dmuchawa w trybie Auto nie jest nigdy natarczywa. Chłodzi doskonale, grzeje dobrze. Tylko nagrzewa się dość długo. Nie jakos bardzo ale w porówaniu z Mercedesem znacznie. Brakuje rozwiąznia z BMW takiego jak automatyczne odparowanie przedniej szyby, niestety trzeba wcisnąć guziczek osuszania przedniej szyby i wyłaczyć - samo się nie zrobi, a powinno
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla 4 sobowej rodziny bardzo dobra. Siedzienia "sportowe" wygodne tylna kanapa dla dwójki pasażerów też. Przestrzeń na nogi z tyłu wystarczająca. Bagażnik duży i ustawny. Duży plus za roletę która podnosi się razem z kalpą i wraca.
4,0
Wyciszenie
Tutaj jest dobrze. W porównaniu do BMW E60 i klasy E jest lepiej. Cichszym autem nie jechałem. Nawet przy prędkości bliskiej max jest znośnie. Komfortowa prędkość przelotowa rzędu 180-190 nie robi na pasażerach wielkiego wrażenia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zakup w miarę wyposażonego auta trochę powyżej 200tys nnie jest tanio. Ale wsiadając do auta klasy premium a klasy niższej wiemy za co płacimy. Pierwszy przegląd po 26tys km na akceptowalnym poziomie 1100PLN
4,0
Stosunek jakość/cena
Mogło by być lepiej. Auto kupiłem od brokera z rabatem 18% więc mam kilak dodatków w podstawowej cenie cennikowej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czekam na drugi sytem MMI pierwszy wyminiono po roku, drugi wytrzymał tyllko pół. Mam nadzieję że trzeci wytrzyma dłużej. Lusterko kierowcy zacina sie przy składaniu. Przy przymrozkach szaleje sytem otwierania bezkluczykowego. Po około 3 miesiącach jazdy tylko po mieście zapal sie "awaria systemu oczyszczania spalin" - trzeba przegonić po autostradzie 20 min i znika
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak i mam nadzieję że tak zostanie

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI ultra 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A6 C7 Avant