Szukaj

Ocena kierowcy - Audi Q2 SUV

assenza, 6 lat temu
Silnik 1.4 TFSI COD Ultra 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi Q2 SUV 1.4 TFSI COD Ultra 150KM 110kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,85
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Niebanalna sylwetka, bez zbędnych udziwnień (jak choćby niektóre japońskie SUVy), a jednak wyróżnia się spośród aut marki audi, której pozostałe modele są niezłe stylistycznie, ale dość monotonne dla oka. Optymalne wymiary auta miejskiego - idealne dla 2 osób ale też "spoko" dla czterech. 20-centymetrowy prześwit pozwala bez większych obaw na parkowanie na miejskich ulicach z wszechobecnymi krawężnikami. Bardzo pozytywne wrażenie dopełnia pięknie zaprojektowane wnętrze (kokpit, wyloty powietrza, sterowanie MMI, wszystkie przyciski wydają dyskretne i subtelne "kliknięcia") oraz dynamiczny i całkiem oszczędny silnik. Układ kierowniczy i hamulce zasługują na specjalne podkreślenie - naprawdę super.
Wrażenia
5,0
Silnik
Całkiem przyzwoity pod względem mocy oraz zużycia paliwa. Przejście podczas jazdy w tryb dwucylindrowy (COD) jest nie tylko sygnalizowane informacją na komputerze, ale i lekko wyczuwalne jako nieco inne "głębsze" brzmienie. Nieco za głośny przy prędkościach powyżej 120 km/h. Oby okazał się trwały!
4,0
Skrzynia biegów
Generalnie OK, płynna praca, fajna precyzja. Bardzo elastyczne zakresy wyższych biegów - przykładowo przy prędkościach od 50 do 100 można spokojnie jechać dowolnie - na 4, 5 czy 6-tym biegu (komputer już przy 60-70 km/h zaleca 5-ty lub 6-ty). Zdarza się też jednak czasem jakiś brak płynności (jakby zawahanie z szarpnięciem) przy zmianie z 1-ki na 2-kę...
5,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy bez ! - to jedna z niewątpliwych zalet tego samochodu. Co do zawieszenia - po równej nawierzchni autko sunie jak przyklejone i zarzutubez problemu trzyma na zakrętach przy większych prędkościach. Natomiast przy jeździe po nierównościach, wybojach, zawieszenie jest głośne - słychać denerwujące stuki z tyłu samochodu :/
Komfort
5,0
Widoczność
Stosunkowo wysoka pozycja za kierownicą sprawia, że z widocznością do przodu oraz na boki nie ma najmniejszych problemów. Widoczność do tyłu jest akceptowalna jak na tę klasę pojazdów. Na pewno lepsza niż na przykład w C-HR, H-RV czy S-Cross, w których też siedziałem i zwracałem na to uwagę. Ale czujniki z wizualizacją na ekranie ułatwiają manewry w jeździe na wstecznym :)
5,0
Ergonomia
Prostota i świetna funkcjonalność w pięknym, minimalistycznym ale wysoce estetycznym wykonaniu to w mojej ocenie kolejny walor tego samochodu. Szkoda, że multifunkcyjna kierownica (sterowaniem mnogością funkcji) wymaga dopłaty ponad 1600 pln, ale bez niej trudno wyobrazić sobie normalną jazdę i korzystanie z tych licznych dostępnych funkcji. Bardzo dobry kontrast i czytelność - zarówno ekraniku komputera usytuowanego centralnie pomiędzy zegarami jak i 7-calowego wyświetlacza MMI (szkoda, że nie chowanego). Minusy: bardzo niefortunne umiejscowienie odtwarzacza CD w schowku pasażera (nawet nie próbuję zmienić płytę podczas jazdy), mała ilość i niewielkie rozmiary schowków, brak schowka na okulary.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja dwustrefowa niestety też za dopłatą, ale pracuje jak na razie wzorowo: cicho i skutecznie. Bardzo szybko radzi sobie z zaparowanymi szybami. Praktyczne rozwiązanie z tunelami pod przednimi fotelami powinno wspomóc działanie wentylacji dla pasażerów tylnego rzędu, ale tego jeszcze nie miałem okazji ocenić ;)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Generalnie, jak na autko o długości 4,19m przestrzeni w środku naprawdę nie brakuje. Pewnie nie bez wpływu na taką ocenę jest rzeczywiście spora ilość miejsca nad głową w obu rzędach siedzeń, co niejako powiększa tę przestrzeń. Z przodu jest bez zarzutu - jako osoba o średnim wzroście absolutnie nie mogę narzekać. Z tyłu (ocena wożonych pasażerów) wystarczający komfort podróży dla dwóch osób o wzroście około 180-185 cm. Dla osoby trzeciej na środku miejsca już zdecydowanie brakuje, choćby ze względu na dość wysoki tunel środkowy. Siedziska tylnego rzędu - tu minusik - są dosyć krótkie, no ale w końcu to przecież najmniejszy SUV audi..
4,0
Wyciszenie
W jeździe miejskiej cichutki, ale wyraźnie głośniej się robi od około 120 km/h. Chociaż potem, w przedziale od 130 do 160 (szybciej na razie nie jechałem ;) poziom hałasu już nie rośnie jakoś dramatycznie. Jak wcześniej wspominałem autko jest dość głośne przy jeździe na nierównościach..
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zbyt krótki czas na szersze podsumowanie. Konsumpcja paliwa jak na razie całkiem przyzwoicie - średnio około 6,0-6,2
5,0
Stosunek jakość/cena
Mnogość dostępnych wersji oraz naprawdę duża liczba możliwych opcji i konfiguracji, sprawia, że to auto - jak ktoś sobie "zażyczy" może kosztować bodaj dwukrotnie (!) tyle co wersja "startowa". Wyszedłem z bazowej wersji silnikowej 1,4 (trzycylindrowy 1-litrowy to chyba małe nieporozumienie), której koszt to około 105000. Po dokonaniu licznych konfiguracji (całkiem dobry konfigurator na stronie audi) nabyłem autko za nieco ponad 120000. Zrezygnowałem przykładowo z takich opcji jak full LEDy, jakieś drogie extra lakiery (dopłata 11tys...), skóra, nawigacja, audi virtual cockpit (dopłaty rzędu kilkunastu tys.) czy systemy asystujące oraz dodatki upiększające zewnętrzne i wewnętrzne. Jest natomiast klimatyzacja automatyczna, aluminiowe felgi (z tych tańszych, ale pięknie wyglądających), lakier met, porządne audio, dzielone 40-20-40 siedzenia i jeszcze parę innych przydatnych, ale nie zwalniających kierowcy od myślenia dodatków.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TFSI COD Ultra 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi Q2 SUV 1.4 TFSI COD Ultra 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi Q2 SUV