Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Coupe

Kuba, 13 lat temu
Silnik 330 Ci 231KM 170kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 142 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 3 E46 Coupe 330 Ci 231KM 170kW 2000-2006 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Doskonale wiem ze są fajniejsze, nowsze, mocniejsze samochody. Ale jak dla mnie gdy przesiadłem się z Vectry DTI, moc silnika i wrażenia z jazdy były największym zaskoczeniem. Dość dużo czasu zajęło mi uczenie się panowania nad tylnym napędem.
5,0
Całokształt
Jestem dumny z posiadania tego auta, nie zamienił bym je na żadne inne, ewentualnie na nowe BMW hehe. Podoba mi sie brak oznaczenia silnika na karoserii, zamiast tego znaczek Ac Schnitzer, czesto na swiatlach podjezdzaja nowsze BMW z dieslami lub mniejszymi silnikami. I niestety dla nich po zmianie swiatla na zielone zaskoczenie:):)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to absoluty majstersztyk, bardzo elastyczny, nawet na wysokich biegach nie ma problemu z przyspieszaniem, prawdopodobnie to najlepszy silnik jaki stworzyła marka do tego samochodu (spalanie/moc). I do tego ten piękny basowy dźwięk.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest doskonała, idealnie ze stopniowana do tego silnika, bardzo precyzyjna, krótki lewarek zmiany biegów (Ac Schnitzer) dodatkowo zwiększa szybkość i komfort przełożeń.
5,0
Układ jezdny
Sportowe zawieszenie Ac Schnitzera zwiększa czułość auta, samochód czuje sie pewny w prowadzeniu, jest bardziej agresywny, lepiej pokonuje zakręty, wszystko jest doskonale wyczuwalne w kole kierownicy, można odróżnić rodzaje nawierzchni po jakiej w danej momencie jedziemy.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tylu jak i na boki jest doskonała, gorzej tylko trochę przy cofaniu. Ciężko wyczuć odległość od przeszkody za nami.
5,0
Ergonomia
Obsługa intuicyjna, wszystko pod ręka i na swoim miejscu, materiały są doskonale, miękkie, wszystko ładnie zabudowane i wykończone, nie sposób znaleźć w środku kawałka gołej polakierowanej blachy, Doskonale.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działają świetnie, od zimnego silnika wystarczy tylko parę chwil by w środku zrobiło się ciepło i milo, to samo w przypadku klimatyzacji, chłodzi bardzo efektywnie, małą wadą jest przewietrzanie auta, nie wystarczająca siła nawiewu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu jest idealnie zaprojektowana, dużo miejsca na nogi głowę, podłokietnik zwiększa komfort podróżowania, gorzej jest z tylu, mało miejsca na nogi i głowę o podróżowaniu w piec osób na dłuższa trasę można zapomnieć.
5,0
Wyciszenie
Doskonale wyciszenie, nie sposób wysłuchać silnika przy zamkniętych oknach, nawet przy dużych prędkościach 170-200 nie słychać nic poza szumem opon i opływającego wiatru. Na piątym biegu przy około 4700-5000 rpm wydech zaczyna wyć ładnym i basowym dźwiękiem. Niestety powyżej 5000 cichnie znów, nie wiem czym to jest spowodowane.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno określić zużycie paliwa w tym samochodzie, jest bardzo rozpięta od 6.8l do 18l na 100. Według mnie auto stworzone jest do podróżowania na trasie, duży silnik nie meczy się przy wysokich obrotach jak w przypadku małych motorów. I zupełnie na odwrót w mieście, auto nie lubi korków i niskich prędkości obrotowych. Ono zaczyna żyć powyżej 4000 rpm.
5,0
Stosunek jakość/cena
Silnik, skrzynia, karoseria, wygląd, spasowanie elementów, nie zawodność, moc, to to co tylko BMW może dać.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak do tej pory jeszcze nic nie podlegało naprawie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak do tej pory jeszcze nic nie podlegało naprawie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 330 Ci 231KM 170kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E46 Coupe