Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Sedan

niki129, 11 lat temu
Silnik 1.9 316 i 105KM 77kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 203 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 3 E46 Sedan 1.9 316 i 105KM 77kW 1999-2001 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : W sumie to trudno mówić tu o zaskoczeniu. Po BMW człowiek tego oczekuje.
5,0
Całokształt
Wiadomo nie ma samochodów doskonałych, ale BMW E46 bardzo zbliża się do tej doskonałości. Co prawda mój egzemplarz nie należy do demonów prędkości, ale bardzo dzielnie sobie radzi w ulicznym gąszczu. Auto doskonale dopracowane, świetne wnętrze, genialne fotele no i to co najlepsze czyli przeniesienie napędu, i zawieszenie tego samochodu sprawia że codzienne użytkowanie to wielka przyjemność. Co do wad, bo oczywiście takie auto posiada. To trochę ciasnawa tylna kanapa, mały bagażnik. no i może trochę za dużo pali...
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik M43 1.9 105 koni, niby nie wiele ale bardzo sprawnie napędza nie lekką przecież trójkę. Bardzo dobrze brzmi, jest elastyczny a kulturą pracy zawstydziłby nie jednego sześciocylindrowca.
5,0
Skrzynia biegów
To już kunszt inżynierii z Monachium, biegi wchodzą z lekkim oporem, przełożenia są krótkie i precyzyjne. Skrzynie BMW są jedne z lepszych na świecie.
5,0
Układ jezdny
To następna domena BMW, auto jeździ jak po sznurku, trzyma się drogi jak przyklejone, układ jezdny jest precyzyjny, ostry i nie zasilnie wspomagany co przydaje się w szybkiej jeździe po zakrętach, co BMW lubi najbardziej. Oczywiście to zasługo tylnego napędu, jednak z tego samego powodu trzeba uważać na mokrej i ośnieżonej nawierzchni.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma dramatu, do przodu jest bardzo przyzwoicie, wsteczne lusterka duże, widoczność do tyłu taka sobie, jak to bywa w współczesnych samochodach.
4,0
Ergonomia
Nie miałbym żadnych zastrzeżeń, wszystko w BMW jest nakierowane na kierowce i pomyślane tak żeby to jemu było najwygodniej. Z jednym minusem to obsługa panelu automatycznej klimatyzacji, żeby zmniejszyć lub zwiększyć nawiew lub temperaturę, muszę skupić na nim wzrok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja bardzo wydajna, ogrzewanie potrafi upiec w największe mrozy. w sumie nie mam większych uwag.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w każdym BMW, czyli nie rozpieszcza zbytnio przestronnością, z przodu jest o.k za to z tylu nie jest za różowo. Wielodzietnym rodziną nie polecam.
5,0
Wyciszenie
Nie mam uwag. W aucie jest bardzo cicho. J
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżąc po mieście trzeba się liczyć ze auto nam spali 10 na 100km W trasie przy delikatnym traktowaniu zejdzie do 7
4,0
Stosunek jakość/cena
Wiadomo nowe BMW to bardzo drogie auto. Jednak E46 w dzisiejszych czasach kosztują mniej niż najtańsze nowe auto na rynku. Inna sprawa że znalezienie godnego uwagi egzemplarza to nie lada sztuka.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W sumie wszystkie usterki które wystąpiły były spowodowane przebiegiem i wiekiem auta. Trzeba pamiętać ze BMW z racji dosyć skomplikowanej konstrukcji miewa swoje humory. Mamy tu, skomplikowane aluminiowe zawieszenie które średnio znosi nasze dziurawe drogi.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek jak dotąd nie zanotowałem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.9 316 i 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E46 Sedan 1.9 316 i 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,50 zł
8,4
l/100km
10,8
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 E46 Sedan