Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Sedan

Michał, 9 lat temu
Silnik 1.9 318i 118KM 87kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 141 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 3 E46 Sedan 1.9 318i 118KM 87kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : To autko poprostu pięknie wygląda.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : klimatyzacja, komputer, centralny zamek,
Zawieszenie : wahacze
Karoseria : rdzewiejące nadkola
4,0
Całokształt
Autko bardzo ładnie się prezentuje. W środku ergonimiczne, choć może się wydawać nieco mniejsze w środku niż jakie daje wrażenie z zewnątrz. Nie wiem czemu nikt wcześniej o tym nie wspomniał ale BMW nie ma możliwości otworzenia drzwi jak tylko od strony kierowcy. Przy problemach z centralnym pasażerowie muszą wysiaść przez drzwi kierowcy lub oknem. Za to konstruktorzy dostają ogromnego minusa. Auto nie ma możliwości otworzenia drzwi od wewnątrz- otwieranie jedynie z pilota/ kluczyka lub kolumny. Nie wiem co się dzieje w przypadku wypadku i braku zasilania ale to jest niedorzeczne.
Wrażenia
3,0
Silnik
Niski przebieg może wskazywać że jest 'kręcony' ale kupiłem go osobiście z niemiec z takim właśnie przebiegiem. Przesiadłem się z GOLFA III też benzyni. Od silnikia prawie 1.9 spodziewałem się większego 'kopa' . Autko, trzeba wkręcać na obroty aby uzyskać ciekawe wyniki. Przy tym przebiegu już pojawił się klasyczny problem z 'blokującym pedałem gazu' którego naprawa polega na przeczyszczeniu przepustnicy.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi ładnie wchodzą. 5 biegowa skrzynia ładnie pracuje i pozwala utrzymać ładną pracę silnika podczas jazdy przy większych prędkościach. Ergonimia auta pozwala na bardzo przyjemne prowadzenie i zmianę biegów w aucie.
4,0
Układ jezdny
Z problemem jakim się spotkałem jest prawy wahacz. Dosyć głośne stuki oraz brak zbieżności. Z tego co czytałem problem jest z zamienikami tych części które nie charakteryzują się wytrzymałością i należy użyć oryginalnych które mimo wszystko również nie zapewniają iż za niedługo nie będziemy musieli ich wymienić
Komfort
4,0
Widoczność
W mojej wersji nie posiadam asystenta parkowania. W sedanie uważam że jest on bardzo potrzebny i planuje zamontować. Wysoko ustawiona szyba ogranicza widoczność i dla kogoś kto jeździł hathbakiem może sprawiać trudność.
5,0
Ergonomia
Autko bardzo ergonomiczne w środku.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Autko posiada klimatronik. I oczywiście mimo niskiego przebiegu spotkała mnie kolejna przypadłość tego modelu jaką jest uszkodzenie tzw. 'jeża'. Naprawa polega na poprawieniu lutów lub wymiany całęgo elementu. Naprawa wydaje się prosta ale w połączeniu z innymi 'drobnymi' usterkami sprawia wrażenie że autko jest awaryjne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jeżdzę przeważnie jako kierowca tego auta więc cieźko mi się wypowiadać. Wewnątrz jest sporo miejsca ale nie jest to wymarzona przestrzeń. Świetna sprawa to podświetlenia auta podczas wsiadania również tylnej kanapy.
4,0
Wyciszenie
tak jak to praktycznie w każdym aucie tej klasy. do 100km wszystko cichutko ale przy wyższych prędkościach jest to odczuwalne lecz nie jest to krytyczne i całkiem niezłe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Uważam autko można kupić w dobrej cenie. Lecz 'wszystkie drobne usterki' które charakteryzują ten model sprawiają że jednak utrzymanie generuje koszty. 1. Problem z centralnym zamkiem (koszt 80 zł przekażniki + koszt ich wymiany) 2. problem z wklądka bagażnika koszt 50 zł u klucznika. 3. tzw. jeż koszt ok. 150 zł (przy wymianie) 4. problem z obudową kluczyka wymiana (90 zł) - lub jeśli chcemy 'skopiować' to już ok. 450 zł 5. rdza na nadkolu koszt od 300 zł 6. wadliwe wahacze przód jeden około 200 zł z wymianą. 7. brak manetki komputera koszt 40 złotych + koszta włączenia funkcji (koszt 100 zł) 8. brak park asistant . Dosyć spore spalanie więc autko raczej do gazu chociaż ja narazie nie planuje tego.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jest ich sporo ale jak się je poprawi auto może się odwdzięczyć. Więcej informacji w utrzymanie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uważam że za poważną usterkę można uznać cenralny zamek. Po pojawieniu się problemów z przekażnikami poprostu nie można się dostać do auta. Brak możliwości otworzenia innych drzwi niż kierowcy innym sposobem niż za pomocą elektroniki jest dużym błędem kontruktorów auta. To samo przy słabym akumulatorze. Dosłownie nie wyobrażam soie tego. za to ogromny minus.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.9 318i 118KM 87kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E46 Sedan 1.9 318i 118KM 87kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
10,5
l/100km
10,5
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 E46 Sedan