Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Sedan

Paweł, 4 lata temu
Silnik 2.0 318i 143KM 105kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 261 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 318i 143KM 105kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
2,43
42% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Układ elektryczny
1,0
Całokształt
Chyba nikt nie miał takich problemów z autem (inne marki) jak ja z tym bmw. Silnik to porażka. Pasek klinowy urywał się co roku. Remont silnika zrobiony za 4 tyś a po roku już coś z nim nie tak. Wymieniane kupe rzeczy i wiele razy (nie licząc remontu m.in sondy lambda, cewki, czujniki położenia wału, smok od oleju, ). Bez ubezpieczenia z holowaniem w cenie nie wybierałbym się się nim dalej niż 10km poza miejsce zamieszkania. Poza silnikiem reszta w miarę. Tzn skrzynia średnio, ale przez 5 lat nie naprawiałem - sprzęgło źle bierze. Blachy w miarę, drobne oznaki rdzy (na auto 18 letnie to raczej na plus). Elektryka niestety też była co jakiś czas poprawiana (m. in czujniki parkowania, światła tylne i przednie, immobilizer wraz z zabezpieczeniem do odpalania samochodu, radio itp). Co do spalania. Pali w mieście ok 15l LPG. Poza miastem w trasie ok 9-10. Średnio pół na pół wychodzi ok 11l. Dzięki temu że silnik jest duży jak na dzisiejsze czasy to przy 140km/h dalej pali 11,5 l/100 lpg (spalanie nie rośnie lawinowo przy większych prędkościach jak przy małych silnikach).
Wrażenia
1,0
Silnik
Chyba jeden z gorszych jaki może być.
3,0
Skrzynia biegów
Czasem biegi ciężej wchodzą.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny raczej w porządku.
4,0
Karoseria
Poza niewielkimi początkami rdzy, karoserie można uznać za dobrą.
Komfort
3,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trochę słaba klima. Ogrzewanie jak ogrzewanie działa dobrze.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dosyć wygodnie w środku. Miejsca wystarczajaco.
3,0
Wyciszenie
Myślę że w miarę. Wiadomo w nowym aucie jest lepsze, natomiast w autach nawet nowych niższej klasy (szczególnie miejskich) jest głośniej.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo wysokie przez silnik i pozostałe usterki.
1,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektryka przy światłach, czujniki parkowania, radio, elektryka przy tylnej klapie, chłodnica, sprężyny przy zawieszeniu.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik - kasa, kasa i jeszcze większa kasa na utrzymanie (od poważnego remontu po mniej poważne ale nie mniej kosztowne: sondy, czujniki położenia wału, cewki, smok itp). Pasek klinowy (często się urywa). Immobilizer wraz z układem do uruchamiania auta.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 318i 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E46 Sedan