Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Sedan

red, 11 lat temu
Silnik 2.0 320d 136KM 100kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Najbardziej pozytywnie zaskoczyła mnie jakość wykonania, miałem wcześniej golfa, passata, avensis i żadne z nich nie może konkurować z BMW.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Tuleje zawieszenia.
Karoseria : Mata obciążenia fotela pasażera.
Silnik : Poduszki pod silnikem.
5,0
Całokształt
Wahałem się nad kupnem tego auta, ale kiedy znajomy mi powiedział, abym nie patrzał na opinie innych postanowiłem kupić e46. Na początku trochę obawiałem się tego silnika 136km, ale po takim przebiegu i użytku go na naszych drogach nie mogę nic złego powiedzieć. Niestety samochód potrzebuje trochę pracy, gdy tylko coś zaczyna się dziać należy od razu jechać do mechanika, aby uniknąć dodatkowych kosztów. Szczególną uwagę należy zwrócić na dwumasę, bo może to skończyć się uszkodzeniem wału korbowego.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo ładnie pracuje. Cicho, bezawaryjnie, w miarę ekonomicznie. Samochód przyspiesza w bardzo fajny sposób. Jak dotąd nie miałem z nim żadnych problemów. Delikatnie szarpie przy gaszeniu, ale ten typ tak ma.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi zmienia się dosyć lekko, precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie jest niezłe. Zawieszenie nieco twarde, ale nie czuć tego aż tak, bo fotele są bardzo wygodne.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na sedana to w porządku. Bardzo dobre lusterka.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa dobrze, nie miałem żadnych problemów. Przy kupnie warto dołożyć i kupić z ogrzewaniem postojowym-w zimę bardzo pomocne ;]
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodnie się jedzie w 4 osoby, 5 to już trochę dużo. W końcu to seria 3.
5,0
Wyciszenie
Po wymianie poduszek pod skrzynią i silnikiem, wrażenie jak w benzyniaku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Naprawy są drogie jak się nie dba. Jeżeli zmienia się wszystko na czas, gdy tylko zacznie delikatnie stukać to nie ma tragedii. Zaniedbane sprzęgło często doprowadza do skręcenia się wału korbowego. Części są droższe od golfa o ok. 20%.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dałem 5 bo w tej samej cenie można kupić golfa iv, który nie jest tak dobrze wykonany, nie jest tak bezpieczny(8xairbag, dsc, asc), fakt jest ekonomiczniejszy i części są tańsze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgami to: zepsuła się mata pasażera-kupiłem emulator, koszt niecałe 50zł; więcej nic nie mogę sobie przypomnieć. Poza tym regularne zmiany oleju i filtrów. Zmieniam co 15000 na CASTROL EDGE SPORT 0W40 Longlife-04.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem żadnej poważnej usterki pomimo przebiegu jaki zrobiłem. Zmieniłem poduszki pod silnikiem i tuleje na wahaczach, było to ok 130000 km temu i nadal cicho(odpukać). Koszt poduszek ok. 350zł, tuleje wahaczy przód ok. 150zł i tył komplet wszystkich 480zł. Dlatego polecam dołożenie trochę i kupno części Lemfordera, może drożej, ale jest gwarancja że nie musimy zmieniać zawieszenia co 30tys. km.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 320d 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E46 Sedan