Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Sedan

calibuster, 9 lat temu
Silnik 2.0 320d 136KM 100kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 293 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,92
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : VW, toyoty audice i inne zostają w tyle :) 136 prawdziwych koni :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : troszke hałasuje dyfer (stuka o sanki) na zimnym oleju przekładniowym.
5,0
Całokształt
Świetne auto, pod każdym względem, posiada wszystko co samochód powinien mieć i to na najwyższym poziomie. Komfort, ergonomia wygląd wyciszenie, ekonomia, osiągi. Wszystko na najwyższym poziomie, ale nie ma się co dziwić, w końcu to BMW. To auto to coś więcej niż tylko środek transportu z pkt A do pkt B. Gdy człowiek ma gdzieś jechać to czuje ekscytacje przed czekającą go podróżą. Auto najekonomiczniejsze jednak nie jest, ale to tylko dlatego że fura aż się prosi żeby wcisnąć jej więcej gazu. Silnik to po prostu mistrzostwo kunsztu inżynierii. Jeździłem kilkoma, jeśli nawet nie kilkunastoma samochodami, ale nigdzie, powtarzam nigdzie się tak nie czułem jak w BMW. To auto jest stworzone do cieszenia się z życia i wykorzystywania go w pełni. Polecam auto każdemu kto ceni sobie jakość wykonania i komfort podróżowania oraz dobre osiągi. Wiadomo, Formuła 1 to nie jest, ale jest niewiele aut klasy średniej z silnikiem o podobnej pojemności, które dorównały by BMW pod względem osiągów, miejsca czy komfortu. BMW - będziesz miał wydatki. Prawda, ale tylko wtedy gdy oszczędzasz na częsciach i zamiast sprawdzonych producentów wybierzesz chińskie wynalazki - bo będziesz musiał wymienić tą część dwa razy. Głupi przykład. 3miesiące po zakupie e46stki padło mi koło pasowe z amortyzatorem drgań skrętnych. Kupiłem koło dobrej jakości znanego producenta za które zapłaciłem 900zł, koło służy mi do dziś, a znajomemu z forum koło pasowe padło 3miesiące później,chciał zaoszczędzić kilka stów i kupił koło za 500zł które posłużyło mu pół roku i pękło w pół, a pękając uszkodziło sprężarke klimatyzacji i alternator. BMka nie lubi oszczędności. Jeżeli chcesz kupić Bawarkę to nie licz na to że eksploatacja wyniesie Cię tyle co daewoo tico. Przed zakupem tej jedynej oglądałem kilkanascie egzemplarzy,jak nie był składany z trzech innych, to agrotuningowe dodatki sygerowały że dopiero co wrócił z orki pola. Jeśli już zdecydujecie sie na zakup e46 w dieslu to dowiedźcie się kiedy była i czy wogóle była regeneracja pompy wtryskowej. Ja zakupiłem auto bez regenerowanej pompy VP44 (dokładnie wymiana tłoczka przestawiacza kąta wtrysku i komplet uszczelniaczy) i rok po zakupie czekał mnie wydatek 2500zł. Uwagę trzeba zwrócić także na przepływomierz, o czym napisałem niżej. Świetne zawieszenie, nie bez przyczyny został okrzyknięty najlepiej prowadzącym się autem w swojej kategorii. Układ kierowniczy jest bardzo, ale to bardzo precyzyjny i sztywny, koleiny, dziury mu nie straszne i śmiało można prowadzić jedną ręką. Reasumując polecam ten samochód każdemu, kto liczy się z tym że w kilkunastu letni samochód trzeba trochę środków i czasu włożyć. W 2014 roku za przedliftingowy zadbany egzemplarz bez skóry i bajerów trzeba wydać przynajmniej 13000 zł, zeby potem nie płakać że wszystko się psuje i opowiadać jakie to BMW jest awaryjne. Mechanicy u których byłem nie polecają poliftingowej beemki 2.0d ze względu na wysoki koszt regeneracji układu wtryskowego (common rail) i przepalające się denka tłoków. Kupując e46 nie napalajcie sie na konkretny egzemplarz, warto obejrzeć kilka zeby mieć porównanie. Jeżeli auto ma książke serwisową to nie ma sie co bać dużych przebiegów rzędu 300tys km :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak dla mnie to mistrzostwo świata, dynamiczny, łądnie brzmi, bezawaryjny, a i przy spokojnej jeździe spali niewiele. Trzeba zwrócić uwagę na pompę wtryskową VP44, a dokładnej na to kiedy była regenerowana, bo żywotność takiej pompy to ok 180 tys km, a jej regeneracja (dokładnie wymiana tłoczka przestawiacza wtrysku i komplet uszczelniaczy) nie należy do tanich i przyjemnych. Warto też zwrócić uwagę na przepływomierz, ponieważ na początku produkcji wkładane były boschowskie przepływki z wadą fabryczną, w 2000r wkładano już poprawione i bezawaryjne.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, przyjemna w użytkowaniu i totalnie bezawaryjna.
5,0
Układ jezdny
W swojej Bawarce posiadam zawieszenie m-technic. Jest seryjnie obniżona o 30mm i trzyma się w zakrętach jak szalona. Bardzo przyjemny w prowadzeniu samochód
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, fajnie mieć auto z czujnikami parkowania - przydatne przy przesiadce z hatchbacka lub kombi do sedana.
5,0
Ergonomia
wszystko intuicyjnie rozmieszczone. Na początku może troche irytować umieszczenie przełącznika opuszczania szyb, ale po kilku użyciach nie chcielibyście go już w drzwiach :P Jakość wykonania powalająca - nie ma konkurenta żadna toyota czy lexus. Może tylko mercedes mu może dotrzymać kroku jeśli chodzi o jakość wykonania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik działa jak trzeba. Warto zainwestować w nawęglany filtr kabinowy bo da się odczuć spora różnice w jakość powietrza w kabinie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na ten segment rewelacja. Oba fotele przednie mają regulacje we wszystkich płaszczyznach.
5,0
Wyciszenie
Klekot diesla na pompie w środku mało słyszalny. Wyciszenie na bardzo wysokim poziomie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za luksus trzeba płacić, ale jeśli użytkujemy zadbany egzemplarzz pewną przeszłością, to koszty nie bedą wyższe od np VW Passata
5,0
Stosunek jakość/cena
BMW wyprzedza swoją epokę o kilka lat. Za 15 tys mamy piękny egzemplarz full wypas z 2001 roku
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pare rzeczy pada, ale wszystko można zrobić samemu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylko regeneracja pompy wtryskowej koszt 2500zł

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 320d 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 E46 Sedan