Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91

Q, 5 lat temu
Silnik 3.0 330Xi 258KM 190kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 276 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91 3.0 330Xi 258KM 190kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Całokształt tego modelu oceniam na 4,5 gwiazdki. Na barak maksymalnej noty wpływają jednak koszty eksploatacji, które przy założeniu , iż wymieniamy wszystko to, co tego wymaga i dbamy o pozostałe podzespoły z należytą starannością potrafią szarpnąć po portfelu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetna konstrukcja , nawiązująca do najlepszych jakie wypuściła ta niemiecka marka . Dźwięk , elastyczność oraz kultura pracy - rewelacja .
4,0
Skrzynia biegów
Jeśli chodzi o manualną , to nie mogę się tu wypowiedzieć, gdyż mój egzemplarz wyposażony jest w automatyczną i tej chciałbym poświęcić parę zdań. Na wielu forach można natknąć się na burzliwe dyskusje na temat sposobu ich eksploatacji i czy powinno wymieniać się olej czy też nie. Powiem tak, jeśli nikt nie majstrował przy skrzyni od momentu kiedy opuściła ona fabrykę i wszystko działa tak jak powinno nie róbcie przy niej nic. Polecam artykuł w jednym z pism motoryzacyjnych gdzie model E39 serii 5 po przejechaniu 1 mln km został rozebrany na części pierwsze - w tym również i skrzynia automatyczna. Jeśli natomiast jakimś cudem, a nie ingerencją mechanika licznik w Waszym modelu ma ok 90 tys km, wówczas rozważyłbym nowy olej do skrzyni. Generalnie jako już dość leciwa konstrukcja, sprawdza się całkiem nieźle , a szczególnie w opcji Sport .
5,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjny, aczkolwiek Polskie drogi (te przed remontem), potrafią dać mu w kość ze względu na dość dużą sztywność zawieszenia. Pamiętać też trzeba, iż przesiadając się z nowych aut wyposażonych w elektryczne wspomaganie kierownicy, opór stawiany przez koło kierownicze będzie znacznie bardziej odczuwalny. Po kilku przejazdach, zaczynamy jednak traktować to jako zaletę pod kontem tego jak samochód się prowadzi.
5,0
Karoseria
W przypadku zadbanych egzemplarzy, pozbawionych tony szpachli bądź tych praktycznie z niej wykonanych nie powinno być najmniejszego problemu. Sam oddałem auto na renowację lakieru, w efekcie czego po pełnej polerce ukazał się praktycznie nowy lakier. Efekt był naprawdę kolosalny tak więc polecam tym niezdecydowanym.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w tym aucie jest bardzo poprawna. Pamiętać trzeba też, że jest to wersja kombi tak więc widzenie w tył będzie jednak ograniczone. Zgadzam się w pełni z komentarze dotyczącym lusterek, które po poprawnym ustawieniu spełniają swoją role w 100% .
4,0
Ergonomia
Zajmując miejsce za kierownicą, wszystko co konieczne mamy w zasięgu ręki czy też wzroku. Kształt deski rozdzielczej jest bardzo przyjemny i sprzyja kierowcy. Wielofunkcyjna kierownica, klimatyzowany podłokietnik, duży ekran komputera pokładowego to tylko niektóre z elementów ułatwiających nam podróż tym autem. Mnogość zastosowanych udogodnień będzie wprost proporcjonalna do zasobności portfela pierwszego właściciela.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno wentylacja jak i grzanie dział bez najmniejszych problemów. W zimie samochód szybko się nagrzewa oddając miłe ciepło w naszą stronę, a podgrzewane fotele praktycznie w kilka sekund po uruchomieniu dbają o nasze zmarznięte cztery litery. Latem natomiast klimatyzacja chłodzi błyskawicznie i efektywnie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jedyny punkt do którego mam najwięcej uwag. Jak na samochód rodzinny, pojemność bagażnika oraz ilość miejsca dla pasażerów jest mocno ograniczona. Rodzina 3 osobowa pomieści się w tym modelu bez większych problemów pod warunkiem, iż dziecko nie korzysta już z wózka. W innym przypadku spakowanie się na wakacyjny wyjazd może stanowić nie lada wyzwanie, a komfort podróżujących osób zdecydowanie spada. Kierujący natomiast bez większych problemów powinien znaleźć odpowiednią pozycję za kierownicą .
4,0
Wyciszenie
Bardzo poprawnie wykonane materiały zapewniające wysoki stopień wyciszenia pojazdu. Przy większych prędkościach na niemieckich autostradach, opory powietrza będą już słyszalne.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pamiętajmy , że to nadal produkt premium mimo lat, które już upłynęły. Ceny części i usług będą odpowiednio wyższe niż za przeciętne auto w podobnym wieku. Dodatkowo w przypadku modelu xdrive, będziemy ponosić dodatkowe koszty związane z robocizną ze względu na napęd. 3 litrowy silnik również sam się nie wykarmi, a apetyt ma spory i oczywiście zależny bardzo mocno od stylu i warunków jazdy. Jeśli szukacie auta do codziennej jazdy po mieście, a przy tym dbacie o środowisko naturalne i walczycie z dziurą ozonową - to nie jest auto dla Was . Reasumując, mogły by być niższe :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niemiecki producent szczyci się tym , iż każdy może skonfigurować samochód dokładnie pod swoje potrzeby. Ma to tyle samo plusów co i minusów. Z jednej strony każdy decyduje co tak na prawdę jest dla niego ważne i za co finalnie ma zapłacić, a z drugiej strony na rynku wtórnym poszukiwanie tego właśnie upragnionego modelu, który w dodatku spełnia nasze oczekiwania w kwestii wyposażenia to istna droga przez piekło :) Sama jakość materiałów jest moim zdaniem na wyższym poziomie niż w obecnych egzemplarzach nawet z pod znaku tej samej marki. Po 11 latach, samochód wewnątrz wygląda praktycznie jak nowy. Skóry nie poprzecierane, a tapicerka nie wypłowiała. Cena jaką przyjdzie nam zapłacić za ten model będzie bardzo rozpięta, tak więc na końcowy stosunek jakości do ceny będzie wpływać model na jaki trafimy . Mój oceniam na 4 , gdyż wybierałem z wyższego przedziału ceny, a i tak nie obyło się bez dodatkowych kosztów.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek, która wydaje się być dość powszechnie znana i również dotknęła mojego modelu to awaria tylnej wycieraczki. Reszta to normalna eksploatacja
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych usterek jakie mogą się przydarzyć w tym modelu to : - awaria skrzyni automatycznej, brak reguły . - pamiętać trzeba o rozrządzie, który jest na łańcuchu ale również wyposażony w pompę wody, która lubi nawalić , tak więc trzeba pamiętać aby ją kontrolować - awaria napędu w przypadku xdirve (czasem wystarczy programowanie ) - pilnowanie stanu oleju ( możliwe tylko poprzez komputer i czujnik - brak tradycyjnego "bagnetu" )

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 330Xi 258KM 190kW [l/100km]

Średnie zużycie
15,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
12,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91