Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting

Bartek88, 4 lata temu
Silnik 2.0 320d 190KM 140kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW 2016-2020 - Oceń swoje auto
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bardzo wszechstronne i uniwersalne auto.
5,0
Całokształt
Samochód kupiony w 2019 r. w polskim salonie. Przed zakupem analizowałem głownie SUV-y (od Nissana Q., przez Mazdę CX-5, aż po BMW X5). Do tej pory miałem styczność z BMW 7 (F01), X6 (E71), Nissanem Qashqai-em (2007 r.). Nie jestem fanem marki BMW. Początkowo nawet nie rozważałem posiadania BMW 3 GT. Zmieniło się to dopiero po 2. wizycie w salonie i odbyciu jazdy próbnej (z silnikiem 150 KM). Teraz po prostu lubię do niego wsiadać i jeździć, chociaż nie pokonuję wielu kilometrów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Z reguły podróżuję sam lub z jedną osobą. Pojemność i moc tego silnika w zupełności wystarczają do komfortowej jazdy. Nawet jego dźwięk jest dla mnie przyjemny. Oczywiście jego dynamika nie może konkurować z jednostkami 40d lub 50i, które dają olbrzymią frajdę przy gwałtownym przyspieszaniu nawet powyżej 140 km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Szybko, niewyczuwalnie i płynnie zmienia biegi. 8 przełożeń przydaje się w trasie. Przy przepisowej jeździe autostradą jest ok. 2100 obr. / min. Jeżdżę w trybie komfortowym.
5,0
Układ jezdny
Odnoszę wyłącznie pozytywne wrażenia. Układ kierowniczy jest czuły.
4,0
Karoseria
Wielu się nie podoba, lecz mi wręcz przeciwnie. Cieszę się, że jest o ok. 3 cm wyżej niż w sedanie/kombi. Szkoda, że drzwi nie zasłaniają całkowicie progów jak np. w Kia Sorento.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na stosunkowo długie auto jest bardzo dobrze. Nie ma porównania z X6, gdzie przez tylną szybę ledwo co widać i trzeba polegać na kamerze cofania.
5,0
Ergonomia
Wszystko zostało dobrze rozmieszczone, co chyba jest normą w BMW.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W chłodniejsze dni szybko można poczuć ciepłe powietrze i podgrzanie foteli. Również przy wyższych temperaturach zewnętrznych nie znalazłem powodów do narzekań.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na te rzeczy szczególnie zwracałem uwagę. Mam 185 cm wzrostu i wagę w normie. Auto oferuje znakomitą przestrzeń również dla pasażerów na kanapie - miejsca na nogi jest chyba więcej niż w BMW 7 (F01). Pojemny i ustawny bagażnik z podnoszoną podłogą i obalanymi siedzeniami - po złożeniu siedzeń mamy równą powierzchnię. Klapa bagażnika unosi się wysoko, więc nie uderzam w nią głową. Rewelacja!
5,0
Wyciszenie
Na razie jeżdżę wyłącznie na letnich oponach (nie Run Flat), na których auto wyjechało z salonu. Wyciszenie jest bardzo dobre mimo bezramkowych szyb (podobno przed faceliftingiem było głośniej).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oczywiste jest, że są na rynku tańsze w utrzymaniu auta. Na razie płacę głównie za paliwo (a spalanie jest tu atutem). Denerwujące jest, że trzeba kupować droższe opony z homologacją BMW, gdy ma się samochód na gwarancji i napęd X-drive. Inaczej gwarancja może nie zostać uznana.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód został dobrze wykonany. Wszystkie niedociągnięcia zostały poprawione przy faceliftingu. Auto jako nowe nie jest tanie w zakupie, jednak mam zamiar użytkować je przez długie lata. Na pewno trochę dopłaca się za znaczek. Z drugiej strony "radość z jazdy" nie jest wyłącznie pustym reklamowym sloganem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie stwierdzono uciążliwych drobiazgów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki nie wystąpiły i oby tak pozostało wraz ze wzrostem przebiegu :)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 320d 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting